  • 1. Data: 2006-05-10 09:33:04
    Temat: Spotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych
    Od: "No Name" <a...@e...pl>

    Dość często jestem świadkiem takiej oto sytuacji.
    Skrzyżowanie, przejście dla pieszych z jednoczesnym wydzielonym miejscem dla
    przejazdu rowerzystów.
    Samochód skręcający w prawo (na zielonej strzałce) ustępuje pierwszeństwa
    przechodzącym przez przejście.
    Wszyscy przechodzą i on rusza i wtedy wjeżdża w jego bok rowerzysta
    przejeżdżający przez przejście.

    Rowerzysta twierdzi, że skoro ma zielone światło to może śmigać przez
    przejście (szkoda, że nie ma ograniczenia prędkości dla rowerzystów)

    Kierowca twierdzi, że pomimo tego ZAWSZE przez przejście dla pieszych
    (rowerów) rower trzeba przeprowadzać a nie na nim pędzić.

    I kto ma rację?

  • 2. Data: 2006-05-10 10:13:17
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "No Name" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Kierowca twierdzi, że pomimo tego ZAWSZE przez przejście dla pieszych
    > (rowerów) rower trzeba przeprowadzać a nie na nim pędzić.
    >
    > I kto ma rację?

    Kierowca. Rower się prowadzi.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 3. Data: 2006-05-10 10:13:23
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    No Name napisał(a):
> [...]
    >
    > Kierowca twierdzi, że pomimo tego ZAWSZE przez przejście dla pieszych
    > (rowerów) rower trzeba przeprowadzać a nie na nim pędzić.

    Rowerzysta ma prawo przejeżdżać przez przejście wydzieloną drogą dla
    rowerów, a samochód w opisanym przypadku powinien mu ustąpić pierwszeństwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2006-05-10 10:14:19
    Temat: Re: Spotkanie samochodu z rowerzysta na przejsciu dla pieszych
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    Na pl.regionalne.lublin toczy sie zblizona tematycznie dyskusja -
    wynika z niej /Straz Miejska/ ze rower nie moze poruszac sie po
    chodniku - jego miejsce jest na ulicy ...
    Po chodniku moze rower jedynie prowadzic.

    Pozdr.
    Pawel

  • 5. Data: 2006-05-10 10:16:39
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Rowerzysta ma prawo przejeżdżać przez przejście wydzieloną drogą dla
    > rowerów, a samochód w opisanym przypadku powinien mu ustąpić pierwszeństwa.

    Mój błąd. Oczywiście racje ma kierowca.
    Art. 27 ust. 1 i art. 33 ust. 4 Prawa o Ruchu Drogowym

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2006-05-10 10:17:20
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Yusek napisał(a):

    > Rowerzysta. Strzałka WARUNKOWA w prawo uprawnia cię do skrętu w prawo
    > jedynie jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, aby ten manewr wykonać, czyli:
    > 1. nie ma pieszych
    > 2. nie ma rowerów
    > 3. nie ma samochodów
    > Jadąc na warunkowej w prawo musisz ustąpić wszystkim.
    > Rowerzysta na przejściu dla pieszych musi przeprowadzić rower, ale przejścia
    > dla rowerzystów służą do przejeżdżania przez ulicę.

    Wydawałoby się to logiczne, ale tak niestety nie jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2006-05-10 10:17:26
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

  • 8. Data: 2006-05-10 10:17:43
    Od: Art <s...@w...com>

    > Kierowca twierdzi, że pomimo tego ZAWSZE przez przejście dla pieszych
    > (rowerów) rower trzeba przeprowadzać a nie na nim pędzić.

    AFAIK przez przejście dla pieszych się przechodzi. Tako rzecze prawo.
    Art

  • 9. Data: 2006-05-10 10:20:09
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Mój błąd. Oczywiście racje ma kierowca.
    > Art. 27 ust. 1 i art. 33 ust. 4 Prawa o Ruchu Drogowym

    Źle spojrzałem i teraz dopiero przywaliłem :D

    Oczywiście wspomniany Art 27 daje pierwszeństwo rowerzyście.

    Lepiej pójdę na spacer.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 10. Data: 2006-05-10 10:22:47
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    No Name napisał(a):
    > Dość często jestem świadkiem takiej oto sytuacji.
    > Skrzyżowanie, przejście dla pieszych z jednoczesnym wydzielonym miejscem dla
    > przejazdu rowerzystów.

    Jeśli to wydzielone miejsce , to "ciąg" dalszy ściżki rowerowej
    to kierowca bezwzględnie ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa
    rowerzyście ...

    > Kierowca twierdzi, że pomimo tego ZAWSZE przez przejście dla pieszych
    > (rowerów) rower trzeba przeprowadzać a nie na nim pędzić.

    Niech twierdzi ...

    Tak mi dopomóż bóg.

    --
    |______ Stasio Podróżnik