  • 21. Data: 2009-03-26 09:04:13
    Temat: Re: Spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu a pelna wlasnosc
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    news://news-archive.icm.edu.pl/gqekj8$o3b$1@inews.ga
    zeta.pl
    użytkownik *witek* napisał(a):

    > No nie.
    > Po spłaceniu długów zostanie mu mieszkanie. :)

    Napisze w skrócie: g... prawda. W razie upadłości spółdzielni mieszkanie nie
    wchodzi w skład masy upadłościowej, a co za tym idzie nie może być obciążona
    jego hipoteka. Jeśli spółdzielni grozi upadłość, to szybko składać wniosek o
    przekształcenie prawa do mieszkania właśnościowego w odrębną własność

    --
    Big Jack
    //////

  • 22. Data: 2009-03-26 10:00:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No nie.
    > Po spłaceniu długów zostanie mu mieszkanie. :)

    Które mógłby sobie kupić bez spłacania długów, wtedy zostałoby mu mieszkanie
    i trochę kasy. ;-)

  • 23. Data: 2009-03-26 12:14:17
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Krzysztof Bajorek pisze:
    > Witam
    > podepne sie pod watek :)
    > a w jakis sposób mam "otrzymac" walsnosc gdy SPÓLDZIELCZE PRAWO DO LOKALU
    > kupilem na wolnym rynku nie przystapilem do spóldzielni ?
    > Ustawa o wykupie za tak zwana zlotówke mówi o "uprawnionych spóldzilecach" a
    > jak ma sie mój status do tej ustawy ?

    Jakie prawo? Spółdzielcze-własnościowe (takie mogłeś legalnie kupić) czy
    Spółdzielcze-lokatorskie (prawo niezbywalne). W pierwszym przypadku po
    prostu składasz wniosek do spółdzielni, na takich samych prawach jak
    spółdzielcy (sprawdzone, sam to przerabiałem i po 3 miesiącach i 960 zł
    mniej w kieszeniu miałem własność odrębną). Jeśli zaś "dogadałeś się" na
    "kupno" spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu to ..współczuję.

    --
    MZ

  • 24. Data: 2009-03-26 12:20:10
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Big Jack pisze:
> [...]
    > obciążona jego hipoteka. Jeśli spółdzielni grozi upadłość, to szybko
    > składać wniosek o przekształcenie prawa do mieszkania właśnościowego w

    Prawda jaka jest każdy widzi, moja prawda, Twoja prawda, wspomniana g...
    prawda:) A tak serio to masz rację i trochę jej nie masz. Mieszkanie nie
    wchodzi w skład masy upałościowej, natomiast budynek (części wspólne) i
    grunt pod nim już jak najbardziej tak. Może się więc okazać, że ktoś
    kupi budynek jako budynek z działką i nagle się okaże że możesz sobie
    własnościowe-lokatorskie prawo do lokalu zapakować na plecy i zabrać,
    albo płacić nowemu właścicielowi budynku i działki haracz za pozwolenie
    na przechowywanie na nim swojego mieszkania :] W końcu w księdze
    wieczystej (jeśli takowa jest) w dziale I widnieje jako właściciel
    budynku właśnie....Spółdzielnia.

    To tak w skrócie, zaraz pewnie ktoś to dokładnie wyjaśni. Tak czy siak
    warto mieć cywilizowane prawo własności (czyli własność odrębną,
    hipoteczną) a nie wymysł końca PRLu czyli własnościowe-spółdzielcze
    prawo do lokalu.
    --
    MZ

  • 25. Data: 2009-03-26 13:37:07
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    et
    użytkownik *MZ" <"mcold0[wyt]* napisał(a):

    > Może się więc okazać, że ktoś
    > kupi budynek jako budynek z działką

    Tak jak auto na giełdzie z panią siedzącą na miejscu pasażera ;)

> [...]
    > na przechowywanie na nim swojego mieszkania :] W końcu w księdze
    > wieczystej (jeśli takowa jest) w dziale I widnieje jako właściciel

    A co w przypadku nieuregulowanych spraw własności gruntu? (np. wieczyste
    użytkowanie)

    --
    Big Jack
    //////

  • 26. Data: 2009-03-26 13:51:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Big Jack wrote:

> [...]
    > obciążona jego hipoteka. Jeśli spółdzielni grozi upadłość, to szybko
    > składać wniosek o przekształcenie prawa do mieszkania właśnościowego w

    Hipoteki nie można obciążyć długami w razie upadłości,

    A co kiedy hipoteka już jest obciążona?

  • 27. Data: 2009-03-26 14:12:04
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *witek* napisał(a):

    > Hipoteki nie można obciążyć długami w razie upadłości,
    >
    > A co kiedy hipoteka już jest obciążona?

    A z jakiego tytułu ta hipoteka jest obciążona? Jak pod zabezpieczenie
    kredytu zaciągniętego przez właściciela mieszkania, to jego zmartwienie.
    Spółdzielnia zaciągając zobowiązania zdaje się nie obciąża hipotek
    poszczególnych lokali.

    --
    Big Jack
    //////

  • 28. Data: 2009-03-26 16:41:25
    Od: Art <s...@w...pl>

    MZ pisze:
    [...]
> [...]
    > warto mieć cywilizowane prawo własności (czyli własność odrębną,
    > hipoteczną) a nie wymysł końca PRLu czyli własnościowe-spółdzielcze

    Ale ilu przeciwników ma takie rozwiązanie!
    Całe stada skoczą do Twojego gardła aby utrzymać wymysł komuny pt.
    spółdzielcze prawo własności.
    Oczywiście mimo tego, że kupiłeś mieszkanie czy lokal od spółdzielni.

  • 29. Data: 2009-03-26 20:31:54
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Thu, 26 Mar 2009 13:14:17 +0100, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >mniej w kieszeniu miałem własność odrębną). Jeśli zaś "dogadałeś się" na
    >"kupno" spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu to ..współczuję.

    To może przy okazji i ja podepnę się pod wątek i spytam, jakie wymogi
    wobec spółdzielni trzeba spełnić aby przekształcić prawo własności?
    Chodzi dokładnie o to, że moja spółdzielnia życzy sobie "osobiście
    zlustrować" mieszkanie przed dokonaniem przekształcenia, a jak
    ostatnio się dowiedziałem, wykonują nawet dokumentację fotograficzną
    lokalu.
    Czy jest na to jakaś podstawa prawna, czy też to tylko widzimisie
    mojej spółdzielni? Co w sytuacji jeśli nie wyrażę zgody na
    obfotografowanie mojego mieszkania - mogą odmówić przekształcenia?
    A jeśli dokonałem zmian w lokalu (usunięcie gipsowo-kartonowej ścianki
    działowej) bez powiadamiania spółdzielni? Mogą skutecznie uniemożliwić
    mi dokonania przekształcenia własności z takiego powodu?
    --
    Pozdr.
    A.

  • 30. Data: 2009-03-26 21:29:31
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    agent73 pisze:

> [...]
    > działowej) bez powiadamiania spółdzielni? Mogą skutecznie uniemożliwić
    > mi dokonania przekształcenia własności z takiego powodu?

    Widzimisię. Do przekształcenia prawa własności potrzeba:
    1. rzutu kondygnacji
    2. wypisu z rejestru gruntów
    3. kilku pobocznych dokumentów będących w posiadaniu spółdzielni
    4. uregulowanych opłat (brak zadłużenia)
    5. przedstawienia aktualnego odpisu z KW (jeśli takowa istnieje)
    6. opłacenia aktu notarialnego.

    U mnie ta przyjemność kosztowała 89 zł opłat za "przygotowanie
    dokumentacji" przez spółdzielnie, przy czym nikt mi nic nie fotografował
    ani nie mierzył wewnątrz mieszkania.

    --
    MZ