  • 1. Data: 2009-03-25 05:44:48
    Temat: posługiwanie się dokumentem wykonanym na wzór oficjalnego
    Od: "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl>

    Czy grozi mi cos jeżeli bedę sie posługiwał legitymacją własnoręcznie
    wyprodukowaną a przypominająca legitymacje "prawdziwe".
    Np. legitymacje przypominajaca prasową a wydaną przez jakies wydawnictwo,
    jako karta klubowa?
    Np. wspolnota mieszkaniowa da ochronie legitymacje przypominajace
    legitymacie policji.
    Przykłady możnaby mnożyć...

    --
    J.
    Nawet kiedy się mylę mam rację

  • 2. Data: 2009-03-25 06:29:23
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 06:44:48 +0100, Jacek Swierczek napisał(a):

> [...]
    > wyprodukowaną a przypominająca legitymacje "prawdziwe".
    > Np. legitymacje przypominajaca prasową a wydaną przez jakies wydawnictwo,

    Legitymację prasową to możesz mieć całkowicie legalnie i legalną własną.
    Wystarczy, ze zarejestrujesz w sądzie rejestrowym czasopismo.

    > Np. wspolnota mieszkaniowa da ochronie legitymacje przypominajace
    > legitymacie policji.

    Łudząco podobne ?
    Jeśli nie ma na niej napisów prawnie i ustawowo zastrzeżonych... żaden
    problem.
    Jednak jeśli agencja ochrony nazywałaby się
    POLLICJA
    lub
    POL-ICJA
    to już jest większe pole do polemiki w przypadku ewentualnego sporu.

    Generalnie ochroniarze lubią upodabniać się do służb. W temacie
    odblaskowych kamizelek. Z daleka nie dostrzeżesz różnicy, dopiero z bliska
    widać napisy lub ich brak i wiadomo, ze to nie policjant.
    Bardzo często jednak nawet po sposobie poruszania się a także aktualnych
    okoliczności bezproblemowo da się stwierdzić, kto stoi czy idzie nawet z
    tych 300-400 m. Wynika to z zupełnie odmiennego sposobu rekrutacji i doboru
    kadr.

    > Przykłady możnaby mnożyć...

    wrzuć kilka przykładów.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow