    From: agent73 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu a pelna wlasnosc
    Date: Thu, 26 Mar 2009 21:31:54 +0100

    On Thu, 26 Mar 2009 13:14:17 +0100, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    wrote:

    >Jakie prawo? Spółdzielcze-własnościowe (takie mogłeś legalnie kupić) czy
    > Spółdzielcze-lokatorskie (prawo niezbywalne). W pierwszym przypadku po
    >prostu składasz wniosek do spółdzielni, na takich samych prawach jak
    >spółdzielcy (sprawdzone, sam to przerabiałem i po 3 miesiącach i 960 zł
    >mniej w kieszeniu miałem własność odrębną). Jeśli zaś "dogadałeś się" na
    >"kupno" spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu to ..współczuję.

    To może przy okazji i ja podepnę się pod wątek i spytam, jakie wymogi
    wobec spółdzielni trzeba spełnić aby przekształcić prawo własności?
    Chodzi dokładnie o to, że moja spółdzielnia życzy sobie "osobiście
    zlustrować" mieszkanie przed dokonaniem przekształcenia, a jak
    ostatnio się dowiedziałem, wykonują nawet dokumentację fotograficzną
    lokalu.
    Czy jest na to jakaś podstawa prawna, czy też to tylko widzimisie
    mojej spółdzielni? Co w sytuacji jeśli nie wyrażę zgody na
    obfotografowanie mojego mieszkania - mogą odmówić przekształcenia?
    A jeśli dokonałem zmian w lokalu (usunięcie gipsowo-kartonowej ścianki
    działowej) bez powiadamiania spółdzielni? Mogą skutecznie uniemożliwić
    mi dokonania przekształcenia własności z takiego powodu?
    --
    Pozdr.
    A.