  • 1. Data: 2009-03-25 09:47:27
    Temat: Spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu a pelna wlasnosc
    Od: badzio <b...@g...com>

    Witam,

    moje spoldzielnia przymierza sie do rozpoczecia procedury
    przeksztalcania mieszkan w tzw 'pelna wlasnosc'. Aktualnie mam
    spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu. Zastanawiam sie jaki jest
    bonus z przeksztalcenia tego w pelna wlasnosc.
    Wiem ze dojdzie mi dodatkowy podatek (od nieruchomosci lokalowej czy
    jakos tak). Koszty notarialne (ponoc rzedu 1000-1500zl). Ksiege
    wieczysta juz mam (z ustanowiona hipoteka na rzecz banku). Zalet
    chwilowo nie widze. Czynsz sie de facto nie zmieni, tzn z czynszu
    wypadnie pozycja 'podatek od gruntu' ale bede musial tenze podatek
    oplacic samodzielnie. Mieszkanie moge komus sprzedac/podarowac bez
    pytania sie spoldzelni o zgode. Wiec co zyskam w przypadku zmiany
    formy wlasnosci?

  • 2. Data: 2009-03-25 09:56:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "badzio" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu. Zastanawiam sie jaki jest
    > bonus z przeksztalcenia tego w pelna wlasnosc.

    Nie odpowiadasz za dzialania spóldzielni, za jej dlugi itd
    A to same plusy.
    No i wreszcie masz swoje mieszkanie na wlasnosc.

  • 3. Data: 2009-03-25 10:46:26
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Koszty notarialne (ponoc rzedu 1000-1500zl).

    A notariusz to chyba znajomy królika. Podzwon po notariuszach. Taka usluga
    kosztuje 300-500 zl, a nie 1500!

    *

  • 4. Data: 2009-03-25 11:03:45
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomosci:
    et
    uzytkownik *Cavallino* napisal(a):

    > Nie odpowiadasz za dzialania spóldzielni, za jej dlugi itd

    Do tego wystarczy nie byc czlonkiem spóldzielni. Oczywiscie nie bycie
    czlonkiem nie wyklucza posiadania spóldzielczego wlasnosciowego prawa do
    lokalu.

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2009-03-25 11:42:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisal w wiadomosci

    > Do tego wystarczy nie byc czlonkiem spóldzielni. Oczywiscie nie bycie
    > czlonkiem nie wyklucza posiadania spóldzielczego wlasnosciowego prawa do
    > lokalu.

    no wiesz, jak majatek spoldzielni pojdzie pod mlotek, to w takim wypadku, o ile
    dobrze rozumiem, rowniez "twoje" mieszkanie, bo tak naprawde jest ono
    spoldzielni, a ty masz do niego prawo

  • 6. Data: 2009-03-25 12:13:50
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 25, 12:42 pm, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > dobrze rozumiem, rowniez "twoje" mieszkanie, bo tak naprawde jest ono

    Glupot bys ludziom nie opowiadal. Z mocy prawa w przypadku upadku
    spoldzielni mieszkaniowej mieszkania spoldzielcze wlasnosciowe staja
    sie pelna wlasnoscia.

  • 7. Data: 2009-03-25 12:17:51
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomosci:
    k.gda.pl
    uzytkownik *szerszen* napisal(a):

    > no wiesz, jak majatek spoldzielni pojdzie pod mlotek, to w takim wypadku,
    > o ile dobrze rozumiem, rowniez "twoje" mieszkanie, bo tak naprawde jest
    > ono spoldzielni, a ty masz do niego prawo

    Nie pójdzie. Spóldzielcy odpowiadaja do wysokosci wkladu, ja wcale. Co i
    nawet logiczne, bo jesli nie moge decydowac o losach spóldzielni, zasiadac w
    jej wladzach, miec wplywu na jej decyzje, szczególnie te niekorzystne, to
    nie mozna wymagac zebym ponosil tego konsekwencje. A spóldzielcy, tak jak
    wczesniej napisalem.

    --
    Big Jack
    //////

  • 8. Data: 2009-03-25 12:18:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci news:

    > nie bycie

    Jak to rozumiec?
    Zniesiono taki wymóg?

    >Z mocy prawa w przypadku upadku
    >spoldzielni mieszkaniowej mieszkania spoldzielcze wlasnosciowe staja
    >sie pelna wlasnoscia.

    Chyba ze blok zakupi inna spóldzielnia.

    A czy czlonkowie upadlej spóldzielni, której majatek nie wystarczyl na
    pokrycie zobowiazan, nie odpowiadaja za jej dlugi?

  • 9. Data: 2009-03-25 12:32:37
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomosci:
    et
    uzytkownik *Cavallino* napisal(a):

    > Jak to rozumiec?
    > Zniesiono taki wymóg?

    Nie wiem czy zniesiono (w domysle czy byl), ale nie ma takiego wymogu, czego
    ja i wielu innych jest zywym przykladem.

    --
    Big Jack
    //////

  • 10. Data: 2009-03-25 12:52:34
    Od: Art <s...@w...pl>

    > Nie wiem czy zniesiono (w domysle czy byl), ale nie ma takiego wymogu,
    > czego ja i wielu innych jest zywym przykladem.

    w 1997 kupi?em lokal uz.ytkowy od spó?dzielni nie be;da;c jej cz?onkiem.