eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Spam telefoniczny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 21. Data: 2008-05-14 07:29:57
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    >> Ponieważ zazwyczaj nie łączy się to z przetwarzaniem danych osobowych
    >> (telemarketer często nawet nie wie do kogo dzwoni), groźba zgłoszenia do
    >> GIODO jest bezpodstawna.
    >
    > ciekawe do mnie zawsze jak dzwonia to sie upewniaja z kim rozmawiaja.
    > czyli jednak skas dane posiadaja


    W celach marketingowych dane mogą posiadać, przetwarzać i przekazywać innym.
    Wystarczy pozwolić na to tylko pierwszej firmie. Ta sprzedaje nastepnej,
    nastepnej itd.

    --
    Lukasz


  • 22. Data: 2008-05-14 10:57:27
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    >Ale zawsze możesz udawać zachwyconego ofertą i prosić o przybycie ich
    >przedstawiciela osobiście. jak się jedne z drugim kilka razy kopnie przez
    >pół miasta, to zapamiętają, że nie należy dzwonić.

    Raczej nie. Zazwyczaj te firmy wszystko podzlecają, kto inny rozmawia, inny
    podmiot doręcza, inny sprzedaje itp...



  • 23. Data: 2008-05-14 11:08:06
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał
    > broń boże żadnym Otto, Readers Digest itp. Te i inne takie firmy handlują
    > danymi i mogą to robić bez Twojej zgody. Później idzie to lawinowo z firmy
    > do firmy. Możesz oczywiścicie podpisując zgodę na wykorzystanie danych
    > osobowych zastrzec, że nie zgadzasz się na udostępnianie innym firmom, ale
    > nikt tego nie czyta.

    Nie ma co się rozwodzić o danych osobowych. Ogromna, podkreślam OGROMNA
    większość call center numery bierze generując losowo lub kolejno, żadne dane
    osobowe nie są potrzebne i przetwarzane przed zawarciem transakcji. Daje to
    dotarcie do największej liczby osób i brak przeszkód prawnych.

    Spam informatyczny, pewnie i sms-y reguluje Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale telefonowanie chyba nie
    obejmuje(?) Może ktoś wie, gdzie jest granica obowiązwania tej ustawy?



  • 24. Data: 2008-05-14 11:11:36
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał
    > Spam informatyczny, pewnie i sms-y reguluje Ustawa z dnia 18 lipca 2002
    > r.o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale telefonowanie chyba nie
    > obejmuje(?) Może ktoś wie, gdzie jest granica obowiązwania tej ustawy?

    Pytam, bo w końcu centrale są urządzeniami teleinfomatycznymi już zazwycza,
    telefony odbiorców też są dość skomlikowanymi i oprogamowanymi zabawkami,
    nie mówiąc już o takich rzeczach jak Voip itp.



  • 25. Data: 2008-05-14 11:16:09
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Ogromna, podkreślam OGROMNA większość call center numery bierze generując
    > losowo lub kolejno

    W takim razie dlaczego dzwonią tylko na numery prywatne, a nie dzwonią na
    firmowe?

    --
    Lukasz


  • 26. Data: 2008-05-14 11:16:55
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał
    > Zmiana numeru z zastrzeżeniem zaskutkuje. W książce tel. nie ma numerów
    > zastrzeżonych.

    Do czasu, aż ktoś wylosuje numer zastrzeżony i zadzwoni z ofertą. Taki numer
    będzie już uważany za aktywny i istniejący i przetwarzany dalej. Nie jest to
    dana osobowa, więc nie podlega ochronie w przetwarzaniu. Sprzedawcy (firmy
    call center) też dzwonią na zastrzeżone, wcale nie muszą mieć pojęcia o
    zastrzeżeniu, po prosu kiedyś go wylosowały.



  • 27. Data: 2008-05-14 11:20:34
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    news:g0ehlp$r41$1@news.onet.pl...
    >> Ogromna, podkreślam OGROMNA większość call center numery bierze generując
    >> losowo lub kolejno
    >
    > W takim razie dlaczego dzwonią tylko na numery prywatne, a nie dzwonią na
    > firmowe?

    Po pierwsze, numer można wylosować raz, a potem go przetwarzać już dalej,
    zaznaczając czy był to prywatny i inne dane NIEosobowe jakie się ustaliło w
    rozmowie. Potem mamy gotową wyselekcjonowaną bazę do wielokrotnego
    obdzwaniania.
    Po drugie, czasem się zdarze, że dzwonią do firm, a nawet instytucji
    państwowych.
    Może metody są też inne.



  • 28. Data: 2008-05-14 12:43:17
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "Robert Sadłowski" <nospam_rsad@nospam_zak.com.pl>


    Użytkownik "grim" napisał w wiadomości

    > Witam!
    > Czy ktoś z grupowiczów ma jakiś sposób na ukrócenie spamu telefonicznego.
    >

    Witam !

    Od dluzszego czasu przysluchuje sie grupie.
    W tej konkretnej sprawie zastanawiam sie na innym tokiem rozumowania
    Zalozenie 1 telefon z firmy X dzwoni na numer prywatny
    Zalozenie 2 nie jestem prawnikiem stad moje opinie moga byc "naiwne" i
    ewentualnie prosze o ich wyprostowamnie

    Ja bym poszedl w kierunku Ustawy o Nieuczciwej Konkurencji, gdzie miedzy
    innymi jest zapisane, ze (z zastrzezeniem punktu 2):
    - do nieuczciwych praktyk zaliczamy rowniez zaklocanie miru domowego.
    Niestety ta sama Ustawa mowi ze zglaszanie praktyk nieuczciwej konkurencji
    nalezy do rzecznika praw konsumenta (nie moge jako prywatna osoba zglosic do
    ?sadu, ?na policje (niepotrzebne skreslic) namiaru na firme ktore stosuje
    sprzeczne z prawem zasady
    Rowniez ta sama Ustawa w innym punkcie mowi ze nieuczciwych praktyk nie
    trzeba udowadniac a firma co do ktorej istnieje podejrzenie o stosowanie
    takich praktyk musi udowodnic ze takich praktyk nie stosuje (np. pzredstawi
    pismo z moim podpisem ze pozwalam firmie X na informowanie mnie o swoich
    produktach)

    Reasumujac odbierajac telefon od firmy grzecznie spytalbym sie o nazwisko
    dzwoniacego, adres i siedzibe firmy, po czym poinformowalbym ze w zwiazku z
    prowadzeniem przez dzwoniacego dzialalnosci przestepczej zamierzam te dane
    wykorzystac w sadzie.
    Jesli telefon by sie powtorzyl dane firmy (wraz z opisem sytuacji)
    przekazalbym lokalnemu dziennikowi lub rzecznikowi ochrony konsumenta.

    Pzdr
    Rowert



  • 29. Data: 2008-05-14 13:35:24
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    LukaszS pisze:
    >> Ogromna, podkreślam OGROMNA większość call center numery bierze
    >> generując losowo lub kolejno
    >
    > W takim razie dlaczego dzwonią tylko na numery prywatne, a nie dzwonią
    > na firmowe?
    >

    Jak nie dzwonią na firmy, jak dzwonią kilka razy dziennie?

    --
    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.rumpel.pl
    "Bo jakbyś czytał od przodu to byłby to najzwyklejszy pamiętnik a tak
    blog. To teraz taka moda. Piszesz od urodzenia do dzisiaj to życiorys,
    piszesz od dzisiaj do urodzenia to CV." (C) W. Kasprzak


  • 30. Data: 2008-05-14 13:53:24
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 14-05-2008 o 09:29:57 LukaszS <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    napisał(a):

    > W celach marketingowych dane mogą posiadać, przetwarzać i przekazywać
    > innym. Wystarczy pozwolić na to tylko pierwszej firmie. Ta sprzedaje
    > nastepnej, nastepnej itd.

    tylko jakos nigdy nie potrafili tego zezwolenia udokumentowac

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1