  • 1. Data: 2005-01-19 08:16:02
    Temat: Spadkek: babcia wnukowi
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Babcia ma chałupkę i działkę. Chce to zapisać w testamencie małoletniemu
    wnukowi (mój syn).
    Mam pytanie: kto byłby właściecielem (zakładając, że babci już nie będzie)
    do czasu ukończenia 18 lat przez małego? Rodzice, czy on sam.
    Jak wygląda sprawa podatku od spadków? Może jakiś link?

    pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2005-01-19 08:23:47
    Temat: Re: Spadkek: babcia wnukowi
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > do czasu ukończenia 18 lat przez małego? Rodzice, czy on sam.
    > Jak wygląda sprawa podatku od spadków? Może jakiś link?

    Wlascicielem bylby oczywiscie malotetni wnuk.
    do czasu uzuskania pelnoletniosci zarzadzaja jego majatkiem rodzice

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-01-19 08:52:53
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Jacek wrote:
    >
    > Wlascicielem bylby oczywiscie malotetni wnuk.
    > do czasu uzuskania pelnoletniosci zarzadzaja jego majatkiem rodzice

    tak zgadza sie jednak prawo ogranicza ich w czynnosci co do tego majatku ,
    maja obowiazek dbac o to ale nie wolno im nic z tym zrobic bez zgody sadu

    Sandra

  • 4. Data: 2005-01-19 10:10:36
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    sandra wrote:

    > Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > tak zgadza sie jednak prawo ogranicza ich w czynnosci co do tego majatku ,
    > maja obowiazek dbac o to ale nie wolno im nic z tym zrobic bez zgody sadu

    Slusznie...
    Ale tym razem ja sprobuje uscislic..
    Nie wolno zrobic nic TAKIEGO, co wykraczaloby poza zwykly zarzad (prawda?)
    Dlatego napisalem zarzadzaja, a nie wladaja.

    Boguslaw