  • 1. Data: 2005-01-19 08:14:43
    Temat: Biuro Windykacyjne
    Od: "Konrad Grudzinski" <g...@s...com.pl>

    Witam,
    dzwonia do mnie z biura windykacyjne o zaleglosc. Zostala ona uregulowana
    okolo 3mce temu i o sprawie juz dawno zapomnialem. Ze wzgledu na balagan u
    siebie badz nie wiem gdzie, dzwonia do dzis, pracownicy sa napastliwi itp
    itd - tym bardziej iz wydaje im sie, ze sa bezkarni. Czy jest jakis sposob,
    aby takiemu pracownikowi dobrac sie do przyslowiowej d. ew. czy oni
    napastuajc mnie telefonami nie wchoadza w maly konlikt z jakims przepisem.
    Moglbym oczywiscie im wyslac potwierdzenie wplaty, ale po ich podejsciu do
    sprawy wcale nie mam ochoty tego robic.
    Bede wdzieczny za jakiekolwiek rady.
    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2005-01-19 08:26:38
    Temat: Re: Biuro Windykacyjne
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Konrad Grudzinski wrote:

> [...]
    > wyslac potwierdzenie wplaty, ale po ich podejsciu do sprawy wcale nie
    > mam ochoty tego robic. Bede wdzieczny za jakiekolwiek rady.

    Ja stosowałem taką metodę:
    Po zorientowaniu się, że to firma windykacyjna nic nie mówiąc
    odkładałem słuchawkę na biurko. Po 15 minutach sprawdzałem czy ktoś
    nadal po drugiej stronie mówi. Kilka takich telefonów i dali se spokój.
    Potem zaczęli przysyłać listy zwykłe - trafiały do skrzynki na zwroty z
    adnotacją adresat odmiawia przyjęcia.
    Oczywiście byłem w 100% pewien, że nie mam zaległości w opłatach.

  • 3. Data: 2005-01-19 10:23:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Konrad Grudzinski wrote:
> [...]
    > itd - tym bardziej iz wydaje im sie, ze sa bezkarni. Czy jest jakis sposob,

    Proste: zgłoś telefoniczne nękanie na policji.

  • 4. Data: 2005-01-19 11:19:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Nękanie ? :>
    >
    > ROtfl rotfl rotfl ...

    Tylko uważaj, żebyś sobie krzywdy nie zrobił...

    > Co najwyżej KW ...

    No popatrz... Odkrycie wielkiego 'podróżnika'...

    > ale nigdy nie spotkałem się z wyrokiem na niekorzyść
    > wierzyciela ;)

    Hmmm... Rozumiem, że jesteś tą grupą trzymającą władzę i wiedzącą o
    wszystkim, co się wszędzie dzieje?

    > "Art. 107. Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w
    > błąd lub w inny sposób złośliwie niepokoi,
    > podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500 złotych albo karze
    > nagany. "
    >
    > Nęka :> A jak nęka , mogę wiedzieć ?

    Nękanie... Niepokojenie... Określenie "wyrazy bliskoznaczne" coś ci mówi?

  • 5. Data: 2005-01-19 12:12:28
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Proste: zgłoś telefoniczne nękanie na policji.

    Nękanie ? :>

    ROtfl rotfl rotfl ...
    Co najwyżej KW ... ale nigdy nie spotkałem się z wyrokiem na
    niekorzyść wierzyciela ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 6. Data: 2005-01-19 14:03:48
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nękanie... Niepokojenie... Określenie "wyrazy bliskoznaczne" coś ci mówi?

    Wyjaśnię co do mojego powodu rozbawienia.

    Rozbrajają mnie doszczętnie posty typu - dzwonił do mnie ktoś i
    groził, zastraszał, groził rodzinie , etc. ... Zwłaszcza jeśli
    przypisuje się takie działania firmom, dla któych wykonanie
    takiej czynności równoznaczne może być z utratą wszystkich
    klientów przez takie zachowanie, a co za tym idzie ...
    zawinięcie interesu ...

    Co do zbliżonego znaczenia tych słów.

    Popieram , acz według PWN jest pewna różnica.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=35565 =>
    ustawicznie dręczyć ... A idąc dalej => dręczyć - zadawać komu
    cierpienie fizyczne lub moralne; znęcać się, pastwić się; gnębić,

    Natomiast http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=36405 - już nie ma
    odniesień tak stanowczych do podobych "odczuć" .