  • 1. Data: 2005-10-19 12:45:04
    Temat: Spadek - pytanie.
    Od: "Krzysztof" <a...@g...pl>

    witam,
    moja Mama była wychowywana przez obcą osobę od dzieciństwa, którą ja
    traktowałem jak moją Babcię. Babcia niedawno umarła, zapisując mi w spadku
    mieszkanie. Nie było żadnej relacji prawnej między Mamą, a Babcią. Babcia ma
    żyjącą siostrę, czy jej należy się zachowek?

    pozdrawiam, Krzysztof

  • 2. Data: 2005-10-19 13:50:09
    Temat: Re: Spadek - pytanie.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Krzysztof napisał(a):
> [...]
    > mieszkanie. Nie było żadnej relacji prawnej między Mamą, a Babcią. Babcia ma
    > żyjącą siostrę, czy jej należy się zachowek?

    nie

    KG

  • 3. Data: 2005-10-19 14:11:59
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > mieszkanie. Nie było żadnej relacji prawnej między Mamą, a Babcią. Babcia ma
    > żyjącą siostrę, czy jej należy się zachowek?

    Nie. Możesz się nie martwić.
    Zachowek należy się wyłącznie zstępnym (dzieciom, wnukom, prawnukom),
    małżonkowi lub rodzicom. Rodzeństwa nie ma w tej grupie.
    Musisz teraz zatem tylko załatwić wszystkie formalności, czyli uzyskać
    sądowne stwierdzenie nabycia spadku na podstawie testamentu.
    I nie zapomnij o podatku (wobec urzędu skarbowego jesteś niestety w
    gorszej sytuacji, niż gdyby to była Twoja prawdziwa babcia).

    --
    MArta
    m...@N...pl