  • 1. Data: 2005-10-19 11:13:20
    Temat: umowa sprzedazy mieszkania
    Od: "Wojtek" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Chcemy zawrzec notarialnie wstepna umowe sprzedazy mieszkania.
    Mieszkanie ma juz splacona hipoteke (kredyt bankowy) ale spoldzielnia
    mieszkaniowa, ktora budowala blok, zada od obecnych wlascicieli zaplacenia
    kilkudziesieciu tys. zlotych wynikajacych z ostatecznego rozliczenia
    inwestycji. Sprzedajacy uwazaja, ze to roszczenie jest bezsasadne i dlatego
    sprawa jest do kilku lat w sadzie.
    Jaki zapis powinien sie znalezc w umowie wstepnej i koncowej aby roszczenia
    spoldzielni nas nie dotyczyly?
    Czy tego typu sprawa moze miec wplyw na otrzymanie kredytu na zakup
    mieszkania?
    Jakie inne zapisy powinny sie znalezc w takiej umowie?
    I na koniec sprawa praktyczna. Zadatek chcemy przelac z naszego konta na
    konto wskazane w umowie przez sprzedajacych. Jak sie to robi w praktyce aby
    obie strony byly w pelnie zabezpieczone?

    Wojtek

  • 2. Data: 2005-10-19 11:24:50
    Temat: Re: umowa sprzedazy mieszkania
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dj59of$aun$1@inews.gazeta.pl>, Wojtek wrote:

    > I na koniec sprawa praktyczna. Zadatek chcemy przelac z naszego konta na
    > konto wskazane w umowie przez sprzedajacych. Jak sie to robi w praktyce aby
    > obie strony byly w pelnie zabezpieczone?

    Zadatkiem to tak bardzo bym się nie przejmowała. Spisujesz umowę
    przedwstępnej, w której zapisane jest kiedy i na jakich warunkach
    zostanie sfinalizowana. Uważam, że przelew nie jest tu w żaden sposób
    bardziej niebezpieczny niż wręczenie pieniędzy do ręki.
    Gorzej jest przy finalizacji, ale to raczej dla sprzedającego. Nie
    wiem jak wygląda sprzedaż spółdzielczego, czy jest tam akt notarialny,
    ale wiem, że sama jako sprzedająca byłam przez kilka dni w sytuacji,
    gdy nie miałam już ani mieszkania (akt został podpisany), ani
    pieniędzy (jeszcze nie dotarły na konto, a kilka dni dlatego, że nie
    chodziło o sam przelew od kupującego, ale o przelew kredytu z banku).
    Jak się zabezpieczyć: do aktu wpisuje się klauzulę o natychmiastowej
    egzekucji, bez wyroku sądowego (czy jakoś tak, wtedy się w tym
    orientowałam, teraz już szczegóły uciekły) no i warto przyjrzeć się
    kupującemu: wrażenie i fakty. Ja np. swojego znalazłam w internecie
    (tzn. nie znazałam klienta przez internet, tylko, gdy okazał się
    zainteresowany, zinwiligowałam go za pomocą internetu) i trochę sobie
    o nim poczytałam:)

    Renata

    PS Może przydadzą ci się moje zapytania i odpowiedzi jakie uzyskałam
    rok temu podczas sprzedaży mieszkania:
    <s...@1...acn.waw
    .pl>
    <s...@1...acn.waw
    .pl>

  • 3. Data: 2005-10-19 21:48:38
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby
    > obie strony byly w pelnie zabezpieczone?

    zainteresuj sie rachunkiem powierniczym