  • 11. Data: 2002-09-01 03:44:32
    Temat: Re: Spadek, odrzucenie czy przejęcie zdobrodziejstwem inwentarza.
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Sat, 31 Aug 2002 18:25:37 +0200 w artykule <akqqul$e9a$1@news.tpi.pl>
    Wojciech Drewniak <w...@i...pl> napisano co następuje:
    > Wszystkie długi wchodzą do dziedziczenia tak jak i wszystkie aktywa. Nie ma
    > znaczenia że po czy przed 2 latami ktos ujawnui długi. Jeżeli nie upłynął
    > termin przedawnienia długi nawet te o których nie wiedzieliśmu
    > odziedziczymy.

    Do wysokości majątku spadkowego, czy bez ograniczeń?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2002-09-01 07:15:05
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisa_(a):

    > Do wysokości majątku spadkowego, czy bez ograniczeń?

    Przy prostym przyjęciu spadku bez ograniczeń, w takiej sytuacji można
    próbować (przed sądem) uchylić się od skutków przyjęcia spadku powołując
    się na błąd.
    Z dobrodziejstwem inwentarza - do wysokości majątku spadkowego, chyba że
    wiedział o istnieniu długów - ale wtedy też niekoniecznie za całość.
    (1032 kc)

    KG

  • 13. Data: 2002-09-01 13:49:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 01 Sep 2002 09:15:05 +0200), kam
    <k...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >Z dobrodziejstwem inwentarza - do wysokości majątku spadkowego, chyba że
    >wiedział o istnieniu długów - ale wtedy też niekoniecznie za całość.

    Pytanie natury technicznej -- jakie są WADY przyjęcia z
    dobrodziejstwem inwentarza? Bo jeśli nie ma, to kto przyjmuje
    normalnie?

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-09-01 15:22:50
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Tristan Alder napisa_(a):
    > Pytanie natury technicznej -- jakie są WADY przyjęcia z
    > dobrodziejstwem inwentarza? Bo jeśli nie ma, to kto przyjmuje
    > normalnie?

    np. koszt sporządzenia spisu inwentarza (i cała zabawa z tym związana -
    wycena?, przedłużanie postępowania), ale poważniejszych wad nie znam. A
    normalnie przyjmują Ci co nie wiedzą, ewentualnie nie złożą żadnego
    oświadczenia.

    KG