  • 1. Data: 2002-08-29 08:56:15
    Temat: prawo pracy - 2 pytania
    Od: "kwiatuszek99" <j...@p...onet.pl>

    witam grupe!!

    1. osoba pracujaca na umowe o prace (stala) chce zrezygnowac z niej. chce
    zlozyc wymowienie z mozliwie szybkim terminem wypowiedzenia - jaki to moze
    byc termin? 2-3 dni da sie?, miesiac?

    2. sprawa z innej beczki: slyszalem ze gdy pracodawca wrecza ci wymowienie
    np. ostatniego dnia miesiaca to lepiej cos sciemnic i nie przyjac go,
    poczekac do rozpoczecia nowego miesiaca. dlaczego?

    z gory dzieki!
    papa

  • 2. Data: 2002-08-29 10:10:42
    Temat: Re: prawo pracy - 2 pytania
    Od: "Karol" <K...@K...pl>

    Użytkownik "kwiatuszek99" <j...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:akknj1$4d3$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > zlozyc wymowienie z mozliwie szybkim terminem wypowiedzenia - jaki to moze
    Jesli poprosisz o rozwiazanie umowy o prace na zasadzie
    porozumienia stron, to okreslasz date tego rozwiazania
    - na przyklad "od jutra" :) jesli pracodawca sie zgodzi, to
    od tego dnia jestes wolny. Jesli sie nie zgodzi, to wypowiadasz umowe o
    prace
    i wtedy obowiazuje termin wypowiedzenia zalezny od stazu Twojej pracy w tej
    firmie:
    dwa tygodnie ( liczac od najblizszego poniedzialku ) albo miesiac lub trzy
    liczac od poczatku miesiaca nastepujacego po dacie zlozenia wypowiedzenia.

    > 2. sprawa z innej beczki: slyszalem ze gdy pracodawca wrecza ci wymowienie
    > np. ostatniego dnia miesiaca to lepiej cos sciemnic i nie przyjac go,
    > poczekac do rozpoczecia nowego miesiaca. dlaczego?

    Troche trudno nie przyjac wypowiedzenia, jesli juz je dostales. Sciemnianie
    nic nie pomoze - chyba, ze jestes na urlopie i nie dostaniesz tego
    do reki..
    A jesli chodzi o czekanie do przyszlego miesiaca, to wlasnie
    z powodu opisanego powyzej: niewazne w jakim dniu miesiaca
    moze to byc i 1 dzien - czas wypowiedzenia biegnie
    _od poczatku_ nastepnego miesiaca ( tygodnia ).

    Pozdrawiam
    Karol

  • 3. Data: 2002-08-29 10:20:20
    Od: "kwiatuszek99" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <K...@K...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze to byc i 1 dzien - czas wypowiedzenia biegnie
    > _od poczatku_ nastepnego miesiaca ( tygodnia ).

    dzieki za obie odpowiedzi.
    "sciemnianie" - mialem na mysli taka sytuacje, ze pracodawaca wzywa cie do
    siebie, wrecza ci wypowiedzenie, a ty mowisz ze wlasnie straszenie
    zachorowales, zle sie czujesz, itp... i jestes dzis na L4.
    L4 dostarczasz w ustawowym terminie. ;)

  • 4. Data: 2002-08-29 10:29:41
    Od: "Karol" <K...@K...pl>

    Użytkownik "kwiatuszek99" napisał
> [...]
    > siebie, wrecza ci wypowiedzenie, a ty mowisz ze wlasnie straszenie
    > zachorowales, zle sie czujesz, itp... i jestes dzis na L4.

    Nie da rady !!!
    Jak jestes chory a pracodawca Cie wzywa ( nie wiem,
    telefonicznie ? ) a Ty pojawisz sie w firmie, to juz jest po rybkach.
    Lepiej jest _nie przychodzic_ po to wypowiedzenie,
    wyjasniajac, ze nie jestes w stanie nawet wyjsc z domu
    z powodu obloznej choroby. A o L-4 mozesz go
    poinformowac telefonicznie i dostarczyc potem
    w rozsadnym czasie - albo nawet tego samego
    dnia przez poslanca ( rodzina, znajomy ).

    Pozdrawiam
    Karol

  • 5. Data: 2002-08-29 11:19:26
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > siebie, wrecza ci wypowiedzenie, a ty mowisz ze wlasnie straszenie
    > zachorowales, zle sie czujesz, itp... i jestes dzis na L4.

    Byłem świadkiem sytuacji, gdy facet, uważający się za znawcę prawa podpisał
    listę obecności i próbował nie przyjąć wypowiedzenia. Jakoś nie wiedział, że
    nie musi nic podpisywać a i tak przyjął do wiadomości. Załatwiał sobie potem
    L4 na ten dzień.

    SOTB