  • 1. Data: 2004-10-22 14:21:36
    Temat: Spadek
    Od: "CECH" <c...@i...pl>

    Jest ojciec matka i 4 dzieci. Ojciec umarl 15 lat temu nie dochodzi do
    sprawy w sadzie a matka wraz z 2 rodzenstwa zrzeka sie na rzecz 3 syna domu
    i dzialki. 4 syn nie zrzeka sie niczego na rzecz 3-go. Czy ten trzeci bo
    mieskza wraz z matka i sie nia opiekuje moze jakos tamtego 4-tego pozbawic
    prawa do majatku ?? Matka zyje ale w testamencie zapisala wszystko 3 synowi

  • 2. Data: 2004-10-22 15:28:24
    Temat: Re: Spadek
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 16:21:36 +0200, CECH <c...@i...pl>
    napisał:

> [...]
    > pozbawic
    > prawa do majatku ?? Matka zyje ale w testamencie zapisala wszystko 3

    Może - matka musiałaby wydziedziczyć owego 4-tego syna, ale tego bez
    konkretnego powodu zrobić nie można. A niezależnie od tego na kogo
    przepisany jest spadek owemu 4-temu synowi i tak przysługiwał bedzie
    zachowek, chyba że zostanie wydziedziczony...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 3. Data: 2004-10-22 20:47:29
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    SebOLO wrote:

> [...]
    > przepisany jest spadek owemu 4-temu synowi i tak przysługiwał bedzie
    > zachowek, chyba że zostanie wydziedziczony...

    ale 4-mu synowi mimo wydzidziczenia go przez matke i tak nalezy sie
    spadak po ojcu
    --
    pozdrawiam, xmarcel

    za wprowadzenie w zycie moich teorii _nieodpowiadam_ ;)

  • 4. Data: 2004-10-25 15:25:52
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    SebOLO wrote:
    Ojciec umarl 15 lat temu nie dochodzi do

    A niezależnie od tego na kogo
    > przepisany jest spadek owemu 4-temu synowi i tak przysługiwał bedzie
    > zachowek, chyba że zostanie wydziedziczony...

    Jak to możliwe, skoro nie było sprawy w sądzie? W jaki sposób matka i dwójka
    rodzeństwa mogli zadysponowaćmajątkiem nie należącym do nich?
    Pytam z ciekawości, bo nie udało mi się tego manewru wykonać bez udziału
    sądu i Urzędu Skarbowego.
    --
    pozdrawiam
    krys