  • 11. Data: 2007-01-20 07:29:31
    Temat: Re: Software OEM
    Od: redgrist <r...@n...pl>

    akanid napisał(a):

    > czy mozesz wskazac podstawe prawną do tego? z góry dziękuję.

    Podstawa prawna to zbyt hucznie powiedziane...
    ale masz to :

    http://www.microsoft.com/poland/partner/oem/licencjo
    nowanie.mspx

    redgrist

  • 12. Data: 2007-01-20 09:10:47
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "redgrist" <r...@n...pl> wrote in message

    > Podstawa prawna to zbyt hucznie powiedziane...
    > ale masz to :
    >
    > http://www.microsoft.com/poland/partner/oem/licencjo
    nowanie.mspx

    A czemu zbyt hucznie? A co może nie podobać się z punktu prawnego, w tych
    umowach cywilno-prawnych.
    --
    Maluch

  • 13. Data: 2007-01-20 09:38:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Maluch* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > A czemu zbyt hucznie? A co może nie podobać się z punktu prawnego, w
    > tych umowach cywilno-prawnych.

    Ech, jak wiesz jest na tej grupie pewien bywalec, który z uporem godnym
    lepszej sprawy uważa, że umowa licencyjna zawarta pomiędzy
    użytkownikiem oprogramowania a MS jest z zasady nieważna. Powołuje się
    przy tym na bliżej niesprecyzowane przepisy prawa (bliżej
    niesprecyzowane bo bez wskazania dokładnej jednostki redakcyjnej PA
    bądź innych ustaw, które uzasadniałyby taki pogląd).
    Na szczęście wszyscy wiemy, że ta jednostka ma z prawem tyle wspólnego
    co ta grupa, więc jej pogląd - chociaż wygłaszany w sposób
    hałaśliwy - nie może nikomu zaburzyć prawidłowego oglądu sprawy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2007-01-20 10:36:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:eorkjq$aee$1@achot.icm.edu.pl
    użytkownik *Piotr M.* napisał(a):

    > Chyba jest ok bo napisał że wysyłkę zaczyna od 25 stycznia

    A ile sobie ceni tą Viste? Bo teraz można kupić Win XP OEM z kuponem do
    upgrade do Visty w cenie w zależności od wriantu upgrade od kosztów
    wysyłki do 79$ + koszty wysyłki
    http://www.microsoft.com/poland/gwarancjatechnologii
    /default.mspx

    --
    Big Jack
    //////

  • 15. Data: 2007-01-20 11:04:07
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    redgrist napisał(a):
    > Podstawa prawna to zbyt hucznie powiedziane...
    > ale masz to :

    Moze i zbyt hucznie ale generalnie chodzilo mi o to na czym opiera się
    to twierdzenie.

    > http://www.microsoft.com/poland/partner/oem/licencjo
    nowanie.mspx

    dzięki o to mi chodzilo!

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2007-01-20 11:07:38
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Piotr M. napisał(a):

    > No w sumie tak, ale w realnym świecie to jaki producent zajmuje się
    > produkcją dla samej produkcji. Produkcja nie jest celem samym w sobie.

    Bo?

    Racz sprawdzic producentow darmowego oprogramowania, pasjonatow,
    wszystkich ktorzy wytwarzaja cokolwiek bez nastawienia na zyski (ba
    nawet jakiekolwiek przychodzy)...
    Moze byc tez produkcja nastawiona na zyski posrednie (niepieniezne) typu
    - inwestycja we wlasna wiedze i doswiadczenie...

    Rozumiem o co Ci chodzi, jednak nie wszystko jest czarne lub biale...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 17. Data: 2007-01-20 11:14:37
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message
    .com...

    > hałaśliwy - nie może nikomu zaburzyć prawidłowego oglądu sprawy.

    To zależy od odporności na taki hałas ;)
    --
    Maluch

  • 18. Data: 2007-01-20 12:02:55
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Olgierd napisał(a):
> [...]
    > co ta grupa, więc jej pogląd - chociaż wygłaszany w sposób
    > hałaśliwy - nie może nikomu zaburzyć prawidłowego oglądu sprawy.

    dalej siedzi ow osobnik czy juz wyszedl ?

  • 19. Data: 2007-01-20 14:01:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Sowiecki Agent* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > dalej siedzi ow osobnik czy juz wyszedl ?

    Haha tego chyba nie posadzili, miał jakieś tam problemy ale raczej
    pudło mu nie grozi.
    Nie, nie chodzi mi o AB, mówię o innym gościu, który obecnie przejął
    palmę pierwszeństwa w opowiadaniu historyjek dlaczego to można olać
    warunki licencji MS.

  • 20. Data: 2007-01-20 14:31:11
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Fri, 19 Jan 2007 23:15:08 +0100, Piotr M. napisał(a):

    > I teraz mam pytanie:
    > Czy kupując u niego, nabywam licencje mimo że bez sprzętu?
    > Czy jego sprzedaż jest legalna, mimo że sprzedaje oprogramowanie OEM bez
    > sprzetu?

    Zapewne to wszystko prawda co napisali tu moi przedmówcy - ja jednak chcę
    Ci od razu wyjaśnić ,że to może być zwykłe oszustwo. Windows vista wersja
    OEM to jest to samo co powiedzmy windows vista / box/ ,różnica polega na
    tym ,że OEM podlega rejestracji na konkretnym zainstalowanym sprzęcie i
    rzaz zarejestrowana kopia nie da się zarejestrować na innym komputerze. Na
    ogół przestaje działać po około 30 dniach. Więc gdy gostek kupił sobie w
    sklepie zainstalował na swoim komputerze i sprzeda tobie to co najwyżej
    możesz to powiesić sobie jako ozdóbkę.

    wersje OEM możesz kupić bez żadnego sprzętu - nie wiem czy jest tak już z
    "vistą"

    akala