  • 221. Data: 2013-06-26 23:14:02
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-06-26, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    [...]

    > Skoro nie przewiduje to nie zabrania.
    > Jeden śmietnik na dwa bloki tez nie jest zakazany, a ustawa
    > nie nakłada obowiązku aby mieszkańcy tych bloków mieli
    > identyczne podejście do sortowania.
    > Największa niewiadoma to niestety mieszkańcy, komuś się
    > zmieni podejście i zacznie wyrzucać niesortowane do
    > do sortowanych. Nikt raczej nie będzie stróża czy dozorcy
    > do śmietnika nie zatrudniał.

    Tak btw:

    kojarzę że był okres w znajomej wspólnocie, gdzie śmieci sortowane
    były odbierane bezpłatnie. Więc wspólnota zorganizowała to tak, że co
    jakiś czas przychodzi gościu (opłacany a jakże, ale chyba taniej
    wychodziło) i sprawdzał/porządkował te odpady, zanim się śmieciara
    za to zabrała.

    Ludzie umieją kombinować. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 222. Data: 2013-06-27 00:50:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > O sposobie sortowania smieci decyduje zarzadca.
    > A ten ma tylko binarne podejscie. smieci beda sortowane i wowczas
    > wszyscy musza sortowac, albo oplata pojdzie w gore w przypadku
    > znalezienia smieci nie tam gdzie trzeba, albo smieci nie beda sortowane
    > i wowczas wszyscy placa wyzsza stawke.

    > tak jak pisalem wczesniej. nikogo to nie obchodzi jak zarzadca bedzie
    > pilnowal swoich smietnikow. Po porstu stalinowskie podejscie
    > odpowiedzialnosci zbiorowej. Komus sie zmieni podejscie, smieciarz to
    > wylapie i wszyscy dostana "worownanie" do wyzszej stawki do czasu
> [...]

    A ty znowu swoje?
    No przeciez własnie toczy sie dyskusja, czy mozna podzielic spoldzielnie na
    kilka czesci...

    O tym wyłapaniu tez juz nie bede powtarzał argumentów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 223. Data: 2013-06-27 01:10:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A ty znowu swoje?

    widze, ze ty ciagle w raju i jeszcze cie pokrywa od kubla na smieci w
    dekiel nie walnela.

    > No przeciez własnie toczy sie dyskusja, czy mozna podzielic spoldzielnie na
    > kilka czesci...

    No to ci powtarzam, ze nawet jak sie da, to w jednym worku bedziesz mial
    minimum kilkaset osob, bo pojedynczego bloku juz nie podzielisz chocbys
    chcial.

    Czy podzielone czy niepodzielone dokladnie niczego to nie zmienia.

    W przypadku mniejszych spoldzielni, wspolnot czy domow wielorodzinnych
    na wspolwlasnosc w ogole nie da sie podzielic.
    Wiec po co powtarzasz sie w kolko, skoro wiadomo, ze w wiekszosci
    przypadkow albo podzialu nie da sie zrobic, albo nie bedzie on i tak
    mial najmniejszego sensu.

    > O tym wyłapaniu tez juz nie bede powtarzał argumentów.

    To nie powtarzaj. Po to zapisali go w ustawie, zeby dalo sie go zastosowac.

  • 224. Data: 2013-06-27 03:15:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    co następuje:

    > widze, ze ty ciagle w raju i jeszcze cie pokrywa od kubla na smieci w

    hmmm, dyskusja osiągnęła poziom podmiotu dyskusji...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 225. Data: 2013-06-27 09:49:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-26 23:14, Użytkownik Wojciech Bancer napisał:
> [...]
    > jakiś czas przychodzi gościu (opłacany a jakże, ale chyba taniej
    > wychodziło) i sprawdzał/porządkował te odpady, zanim się śmieciara

    Całe życie to kombinowanie jak więcej zarobić z jednej strony
    i jak mniej wydać z przeciwnej. Ale najwygodniej jest oczywiście
    powiedzieć innym że się nie da i żeby nie kombinowali.

    Pozdrawiam

  • 226. Data: 2013-06-27 11:08:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jun 2013, RadoslawF wrote:

> [...]
    [...]
    > Skoro nie przewiduje to nie zabrania.

    Czegoś nie rozumiesz.
    Firma odbierająca śmieci może ewentualnie wbrew przepisom
    odbierać "nieustawowo" zostawiane śmieci, ryzykując
    relatywnie niewiele, bo jak za 5 lat jakiś nadgorliwiec
    będzie się chciał przyczepić to nie będzie dowodów,
    więc ewentualnie "teraz zaraz" musiałby zbierać dowody
    że za zbieranie śmieci w sposób niezgodny z ustawą
    zapłata się nie należy - nie zapomnij, że to jest juz
    PODATEK, a wydanie go niezgodnie z przepisem stanowi
    NIEGOSPODARNOŚĆ :P

    Formalnie ta firma ma prawo powiedzieć "tamte śmieci
    są źle pozbierane, liczymy je jako niesort, a że
    jest wybór wszystko albo nic to liczymy wszystko".

    > Jeden śmietnik na dwa bloki tez nie jest zakazany,

    Dlatego że przez "śmietnik" rozumiesz "miejsce
    w którym stoją pojemniki", a śmietnikiem ustawa
    się nie zajmuje wcale, więc jak zrobisz tak będzie
    dobrze.
    Taka cecha szczególna regulacji ustawowych ;)

    > a ustawa
    > nie nakłada obowiązku aby mieszkańcy tych bloków mieli
    > identyczne podejście do sortowania.

    Już pisałem - nazbieraj tak, żeby podział po metodzie
    sortowania *z grubsza* (różnicy 10% nie da się wykryć)
    przystawał do podziału "po budynkach" i jesteś górą.
    Zapodawałem przykład 80% chętnych na sortowanie i dwu
    podobnych budynków - jak chcesz go rozwiązać?
    Pozostałe 20% mieszkańców naprodukuje za dużo śmieci
    żeby zaliczyć je do "niesortu między sortowanymi",
    a za mało ich, żeby zrobić z tego cały blok.

    > Największa niewiadoma to niestety mieszkańcy, komuś się
    > zmieni podejście i zacznie wyrzucać niesortowane do
    > do sortowanych.

    Też.
    Ale wystarczy że istotna część będzie wrzucać niesortowane
    sortowalne do niesortowanych (!) - w proporcji mocno nie
    odpowiadającej "wyznacznikowi" (liczbie mieszkańców, poboru
    wody, powierzchni mieszkalnej czy czego tam akurat w gminie
    przyjęli za "wyznacznik") i już masz kłopot.
    Wedle ustawy masz znaczy.

    > Nikt raczej nie będzie stróża czy dozorcy
    > do śmietnika nie zatrudniał.

    Za to pozamykane śmietniki owszem, są spotykane :>

    I teraz najśmieszniejsze: ustawa która miała ZAPOBIEC
    wyrzucaniu śmieci tu i ówdzie może w pewnej części problem
    spotęgować.
    Pewnie tak się nie stanie, a przynajmniej w sporej
    części kraju się nie stanie, ale to głównie przez
    powszechne olewactwo przepisów :>
    Absurdalnie, to samo podejście powodujące że trawniki
    są obsrane przez psy, może nas uratować od problemów
    spowodowanych ustawą śmieciową :>

    Zauważ: Ty sam zaczynasz od takiego podejścia, sądząc
    iż "ustawa nie przewiduje" pozwala robić coś, czego
    NIE PRZEWIDUJE oraz ŻĄDAĆ ZAPŁATY Z PODATKU za to coś.
    "prawnie niemożliwe"!
    Jakim prawem firma zbierająca śmieci może domagać się
    zapłaty za zbieranie ich WBREW USTAWIE?
    (bo że zbierać mogą, to zasadniczo masz rację, ale już
    zapłaty za to żądać - z jakiej paki?)
    Nie podejrzewam Cię o tezę, że firma zbierająca śmieci
    będzie chciał część z nich odbierać bez zapłaty ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 227. Data: 2013-06-27 11:44:46
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 06:04:34 -0500, witek napisał(a):

    > Bzdura.

    Gdybym dzisiaj był pierwszy raz w internecie, to pewnie bym się zdziwił,
    że właśnie poznałem człowieka, który lepiej zna sytuację w lokalnym MZK
    od kierownika tego zakładu.

  • 228. Data: 2013-06-27 13:09:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Wedle tego co pisze "witek", jest to "rozwiązanie niemożliwe",
    > nie przewidziane w przepisach.
    > Śmieci są przypisane do bloku, nie do ludzi.
    > Nie dałobysię więc dla jednego budynku zadeklarować jednocześnie
    > śmieci segregowanych i nie segregowanych, tak jak napisałeś.

    No i moje pytanie. Czy to jest zgodne z Konstytucją? Odpowiadam
    finansowo za obcą osobę? Jak dla mnie takie postawienie sprawy
    dyskwalifikuje cały pomysł i ustawa powinna trafić do kosza.

    --
    MN

  • 229. Data: 2013-06-27 13:13:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > jakiś czas przychodzi gościu (opłacany a jakże, ale chyba taniej
    > wychodziło) i sprawdzał/porządkował te odpady, zanim się śmieciara

    To wcale nie jest taki głupi pomysł.
    Wywalamy niesortowane, ale zatrudniamy sortownika. Okaże się, że to
    wyjdzie taniej od tych całych systemów sortowania na wysypiskach.

    No i bezrobocie też spadnie.

    Powiedzmy, że na osiedlu jest 300 mieszkań (tak jest u mnie). Każde
    zapłaci 5 zł i jest 1500 zł na pracownika do sortowania. To będzie i tak
    taniej niż dopłata 15 zł za śmieci nieposortowane.

    --
    MN

  • 230. Data: 2013-06-27 13:15:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-27 11:08, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > zapłata się nie należy - nie zapomnij, że to jest juz
    > PODATEK, a wydanie go niezgodnie z przepisem stanowi

    Dlaczego wbrew przepisom lub nie ustawowo.
    Spółdzielnia sobie zadeklaruje że tyle będzie posegregowane
    a tyle nie i firma od śmieci ma to zabrać zgodnie z deklaracją
    i zgodnie z obowiązującą stawką.

    > Formalnie ta firma ma prawo powiedzieć "tamte śmieci
    > są źle pozbierane, liczymy je jako niesort, a że
    > jest wybór wszystko albo nic to liczymy wszystko".

    Jeśli faktycznie będą źle sortowane czy umieszczane.

> [...]
    > się nie zajmuje wcale, więc jak zrobisz tak będzie
    > dobrze.
    > Taka cecha szczególna regulacji ustawowych ;)

    Dzięki.

> [...]
    > żeby zaliczyć je do "niesortu między sortowanymi",
    > a za mało ich, żeby zrobić z tego cały blok.

    Wedle faktycznych deklaracji 30% zadeklarowało niechęć
    do sortowania połączoną z chęcią do płacenia wyższej
    stawki. Spółdzielnia ma cztery bloki o różnej liczbie
    mieszkań. Nie problem podać jeden blok jako dawcę
    śmieci niesortowanych.

> [...]
    > wody, powierzchni mieszkalnej czy czego tam akurat w gminie
    > przyjęli za "wyznacznik") i już masz kłopot.

    Właśnie podobnych zachowań czy zmiany decyzji ludzi się
    boję.

    > Za to pozamykane śmietniki owszem, są spotykane :>

    Ten u mnie też jest zamykany, ale to nic nie da na mieszkańców
    którzy oleją obowiązek segregacji czy będą robić wręcz specjalnie
    na złość reszcie.