  • 1. Data: 2004-12-06 12:38:35
    Temat: Slub poza USC
    Od: "RR" <s...@g...pl>

    Czy w Polsce mozliwe jest udzielenie slubu przez urzednika USC poza urzedem?
    Czy mozna "porwac" urzednika w jakies fajne miejsce i tam zorganizowac
    ceremonie?

    R.

  • 2. Data: 2004-12-06 13:23:50
    Temat: Re: Slub poza USC
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2004 12:38:35 +0000 (UTC), RR naskrobał(a):

    > Czy w Polsce mozliwe jest udzielenie slubu przez urzednika USC poza urzedem?
    > Czy mozna "porwac" urzednika w jakies fajne miejsce i tam zorganizowac
    > ceremonie?

    a kapitan statku nie ma prawa?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-12-06 14:37:38
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    RR napisał
> [...]
    urzedem?
    > Czy mozna "porwac" urzednika w jakies fajne miejsce i tam

    Pan Tyczynski (wlasciciel RMFu) porwal urzednika na krakowski rynek,
    gdzie wzial slub z Renata Gabryjelska, wiec wydaje sie to mozliwe. Ale
    przy okazji tego wydarzenia pamietam jakas dyskusje na temat waznosci
    takiego slubu. Bo ponoc przepisy mowia, ze to ma byc jednak w USC...

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2004-12-06 14:52:19
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Dnia 12/6/04 3:37 PM, Pan(i) MałGosia napisał(a) :

> [...]
    > przy okazji tego wydarzenia pamietam jakas dyskusje na temat waznosci
    > takiego slubu. Bo ponoc przepisy mowia, ze to ma byc jednak w USC...

    Córce Kulczyka podobno ślub dawał osobiście prezydent
    Poznania w samolocie latającym nad Wenecją (przynajmniej
    tak w gazetach pisali)

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    jakub.kowalczuk [at] interia (KROPKA) pl

  • 5. Data: 2004-12-06 16:18:54
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    RR wrote:

    > Czy w Polsce mozliwe jest udzielenie slubu przez urzednika USC poza urzedem?

    jest, art.58 ust.3 prawa o aktach stanu cywilnego - "jeżeli zachodzą
    uzasadnione przyczyny"

    KG

  • 6. Data: 2004-12-06 17:09:17
    Od: "renja" <r...@o...pl>

    Użytkownik "RR" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    urzedem?
    > Czy mozna "porwac" urzednika w jakies fajne miejsce i tam zorganizowac

    Jest możliwe i to raczej bez zbytnich problemów. Moja kuzynka w zeszłym roku
    zapragnęła wziąć ślub nie w USC tylko w zabytkowym pałacyku w jej
    miejscowości. Nie miała żadnych problemów w załatwieniu formalności i jedyne
    co musiała zrobić to zapłacić nieco większą sumę za "niedogodność" związaną
    z dotarciem urzędnika cywilnego do tego pałacyku. Oczywiście w/w kwotę
    wniosła do kasy USC.
    Ślub był prześliczny

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2004-12-06 17:19:54
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik RR napisał(a) w wiadomości news:cp1jsa$630$1@inews.gazeta.pl:
    > Czy w Polsce mozliwe jest udzielenie slubu przez urzednika USC poza urzedem?
    > Czy mozna "porwac" urzednika w jakies fajne miejsce i tam zorganizowac
    > ceremonie?

    Art. 58 prawa o akatach stanu cywilnego.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-12-06 19:05:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RR" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    USTAWA z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.

    Art. 58. 3. Jeżeli zachodzą uzasadnione przyczyny, kierownik urzędu stanu
    cywilnego może przyjąć oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński poza
    lokalem urzędu stanu cywilnego.