  • 1. Data: 2004-12-06 11:30:41
    Temat: abonament RTV raz jeszcze ;)
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    O abonamencie RTV było tu już nie raz, ale życie przerasta najśmielszą
    wyobraźnię:

    dzisiejsza GW
    "(...)Każdy więzień siedzący w zakładzie karnym lub areszcie może
    poprosić o zgodę na przyniesienie przez rodzinę telewizora do celi. -
    Sprawdzanie, czy płacą abonament, należy do poczty - mówi Luiza Sałapa,
    rzecznik Centralnego Zarządu Służby Więziennej. - Ale do tej pory nie
    słyszałam, żeby poczta interesowała się telewizorami osadzonych.

    Z kolei Poczta Polska przysłała nam takie oświadczenie: "Obowiązek
    rejestracji odbiornika RTV leży po stronie osoby posiadającej ten
    odbiornik, czyli w tym przypadku po stronie osoby przebywającej w
    więzieniu. Książeczka radiofoniczna wystawiana jest na nazwisko
    skazanego i na adres zakładu karnego. Opłatę powinna wnosić osoba skazana".

    - Pierwsze słyszę, żeby w więzieniach zakładano osadzonym książeczki
    abonamentowe, zwłaszcza na adres zakładu karnego. To jakaś
    niedorzeczność! - irytuje się Sałapa.

    Wcześniej więźniowie proszący o telewizor musieli pokazać książeczki
    abonamentowe z uzupełnionymi wpłatami za kilka miesięcy wstecz. Jednak -
    po tym jak więźniowie poskarżyli się rzecznikowi praw obywatelskich -
    cztery lata temu Centralny Zarząd Służby Więziennej postanowił, że
    więźniowie zamiast pokazywać książeczki, będą musieli zapoznać się z
    treścią ustawy o radiofonii i telewizji. Jeśli chcą być uczciwi, powinni
    opłacać abonament za pośrednictwem rodziny. Bez odpowiedzi pozostaje
    pytanie, kto ma płacić za telewizor, jeśli osadzony nie ma rodziny ani
    żadnych dochodów."

    nn
    ps
    a do wątku o obowiązku meldunkowym ... czy odsiadujący długoterminowy
    wyrok ma Stały Meldunek w zakładzie karnym?
    ;)

  • 2. Data: 2004-12-06 12:00:10
    Temat: Re: abonament RTV raz jeszcze ;)
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    >O abonamencie RTV było tu już nie raz, ale życie przerasta najśmielszą
    >wyobraźnię: [...]

    Pomijajac juz to kto tam za nich placi. Polska telewizja jest obecnie
    telewizja komercyjna. W czasie programów jest bardzo duzo reklam. Wedlug
    mnie zbyt duzo. Byl taki reportaz, w którym mówiono, ze wlasciwie jest ich
    najwiecej w Europie w proporcji do czasu emisji programów.

    To telewizja powinna placic Polakom, za to ze ogladaja te reklamy np.
    symbolicznie 1 gr od reklamy, poniewaz stacje telewizyjne maja z ogladania
    tych reklam ogromne zyski.

    Proponuje wiec kompromis dla wszystkich.
    Calkowite zniesienie abonamentu za radio i telewizje.

    Kto jest za? Moze jakieś referendum w Internecie?
    Slyszalem, ze Sejm nie. Ale jesli ludzie beda za to moze Sejm tez.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 3. Data: 2004-12-06 12:04:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >rzecznik Centralnego Zarządu Służby Więziennej. - Ale do tej pory nie
    >słyszałam, żeby poczta interesowała się telewizorami osadzonych.

    to ja mam jeszcze pytanie jest mozliwosc aby wiezniowi rodzina przyniosla
    laptopa?

    P.

  • 4. Data: 2004-12-06 12:14:15
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > to ja mam jeszcze pytanie jest mozliwosc aby wiezniowi rodzina przyniosla
    > laptopa?

    A czemu nie? Skoro moze miec telewizor. W USA sa w wiezieniach kawiarenki
    internetowe i wiezniowie w ramach resocjalizacji moderuja np. kanaly
    IRC-czat, pilnuja zeby mlodziez nie mówila brzydko wykopuja takich z kanalów
    IRC itp. Rozmawialem kilka lat temu z takim czlowiekiem na IRC-u

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 5. Data: 2004-12-06 12:26:08
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    kanalów
    > IRC itp. Rozmawialem kilka lat temu z takim czlowiekiem na IRC-u

    pytam, bo wielu z tych wiezniow moglo by sporo zarobic piszac soft.
    Wystarczy dobry pomysl, a czasu jest duzo :-)

    P.

  • 6. Data: 2004-12-06 13:22:03
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > pytam, bo wielu z tych wiezniow moglo by sporo zarobic piszac soft.
    > Wystarczy dobry pomysl, a czasu jest duzo :-)

    Zgoda tylko czy Pan mysli, ze wiezniowe znaja na tyle jezyki programowania,
    aby pisac soft, ktory sie dobrze sprzeda? Niektórzy studiuja aby byc dobrymi
    programistami kilka lat, potem kilka lat ucza sie konkretnych narzedzi.
    Trzeba miec do tego podstawy matematyczne i inne. To wszystko sie zmienia z
    miesiaca na miesiac np. coraz bardziej popularna obecnie wsrod programistów
    w USA - JAVA. Przybywa nowych bibliotek - pakietów klas, zmieniaja sie
    techniki programowania pod katem sprzetu (3D, 64 bit). Trzeba miec
    literature, dostep do Internetu. To nie takie proste chyba. Prosze
    opowiedziec pare slow o sobie. Czym pan sie zajmuje? Ja ucze glownie jezykow
    programowania.

    Pozdrawiam i dziekuje Panu za wsparcie w dyskusji.
    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 7. Data: 2004-12-06 14:58:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    popełnił 06 gru 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > to ja mam jeszcze pytanie jest mozliwosc aby wiezniowi rodzina przyniosla
    > laptopa?
    Tak, tak. Z Kartą Wi-Fi może jeszcze + komórczak po GRPS?
    Gdzie te czasy świetności Penitecjału, gdy w lochach przez
    dziesięciolecia światła nie oglądali i do ścian przykuci
    za grzechy względem Prawa/lub magnata/ pokutę odprawiali? ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2004-12-06 16:10:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zgoda tylko czy Pan mysli, ze wiezniowe znaja na tyle jezyki
    programowania,
    > aby pisac soft, ktory sie dobrze sprzeda?

    a to juz zalezy od wieznia :-) przynajmniej wiem ze kiedy jakims cudem ja
    trafie
    to juz wiem co moge robic :)

    Niektórzy studiuja aby byc dobrymi
    > programistami kilka lat, potem kilka lat ucza sie konkretnych narzedzi.

    zgadza sie, ale bez pomyslu i tak sie niewiele osiagnie. Wazne jest
    by z gory zakladac, ze nie studiuje po to aby dla kogos robic tylko
    po to aby swoj biznes zrobic .

    Ja np gdy patrze (banalny przykladzik) na wafelek to nie mysle sobie,
    jejciu jaki on dobry,
    tylko z czego sie sklada, co jest potrzebne do wyprodukowania, jakie
    koszty i ew. jaki zyski.
    Dlatego wychodze z zalozenia ze gdy sie chce to sie zarobi, pieniazki na
    ulicy leza, trzeba
    po prostu je dostrzec.

    > Trzeba miec do tego podstawy matematyczne i inne.

    a to juz zalezy od programu jaki sie ma zamiar stworzyc.

> [...]
    Prosze
    > opowiedziec pare slow o sobie. Czym pan sie zajmuje? Ja ucze glownie

    Do lutego mam przerwe w studiach (studiuje matematyke), zaliczony semestr
    1 i 3 w drugim niestety
    jeden gezamin oblalem u dosc surowego wykladowcy, nie wiem, moze zna Pan
    to nazwisko, Profesor Gromadzki.
    Na szczescie regulamin UG zezwala na wznowienie studiów bez zadnych
    egzaminow, więc automatycznie je
    niedlugo wznawiam.

    Obecnie ucze sie jezyka C++ (z biblioteka wxWidgets) i ksiegowosci .

    P.

  • 9. Data: 2004-12-06 16:17:10
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > nie wiem, moze zna Pan
    > to nazwisko, Profesor Gromadzki.

    Nie, nie znam.

    > Na szczescie regulamin UG zezwala na wznowienie studiów bez zadnych
    > egzaminow, więc automatycznie je
    > niedlugo wznawiam.

    Powodzenia :)

    > Obecnie ucze sie jezyka C++ (z biblioteka wxWidgets) i ksiegowosci .

    OK :)
    GK

  • 10. Data: 2004-12-06 18:47:45
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > Gdzie te czasy świetności Penitecjału, gdy w lochach przez
    > dziesięciolecia światła nie oglądali i do ścian przykuci
    > za grzechy względem Prawa/lub magnata/ pokutę odprawiali?

    Niedlugo bedzie jak na "Nagiej Broni 33 1/3", gdzie w czasie buntu w
    wieziennej stolowce koles krzyczy:
    "A Chateau LeBlanc rocznik 1963 powinno sie podawac lekko schlodzone, a nie
    w temperaturze pokojowej! Czy my jestesmy zwierzetami!?".

    Pzdr

    A.