  • 31. Data: 2003-04-21 20:02:40
    Temat: Re: Skazane marzenia !!!
    Od: "Tami" <l...@t...net>

    news:b7v3bm$loh$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie mogę zaręczyć, że gdzieś w Polsce nie ma policjantów-idiotów. Ale
    > przykład o tyle nieadekwatny, że o ile Twojego kolegę namawiało pewnie
    kilku
    > zainteresowanych premią gliniarzy, o tyle w wypadku tymczasowego
    > aresztowania, to musiałaby to być zmowa kilku policjantów, prokuratora i
    co
    > najmniej dwóch różnych sędziów. Nie jest to oczywiście niemożliwe, ale
    > przyznasz, że wysoce mało prawdopodobne. Nawet w Polsce.

    A ja zareczam,ze tak moze byc !!! Czesto do miasta przyjezdzaja gliny z
    wrocka,młodzi niewyzyci chłoptasie,którym sie wydaje ,ze jak sa z wroclawia
    to im wszystko mozna. Robia nagonki,czepiaja sie wszystkiego. Któregos razu
    legitymowali wszystkich wydajacych sie im podejrzanym. Zatrzymali do
    wylegitymowania rowniez mojego brata jednak nie zauwazyli mnie -szłam za nim
    niedaleko. Jedynym argumentem było to,ze szedł sobie i pogwizdywał o godz 19
    tej. Smieszne !!! Nie omieszkałam podejsc i zapytac sie o co chodzi.
    Oczywiscie odemnie rowniez zarzadali dowodu. Ale na pytanie po co? Nie
    odpowiedzieli. Brata puscili ,ale jak sie potem okazało zatrzymywali jego i
    koleg.ów jeszcze kilka razy do 22-ej ! Czy to nie jest paranoja ?! A jesli
    sedzia chce i policjanci sa wpływowi to o wszystko mozna postawic zarzut. A
    prokurator? Co on moze wiedziec. Widzi,tylko to najczesciej co dostanie z
    policji!

  • 32. Data: 2003-04-21 21:24:15
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    >smiem twierdzic,... a sedziowie to
    > najczesciej teoretycy albo przkupni idioci!

    Ja smiem twierdzic inaczej.

  • 33. Data: 2003-04-21 23:19:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | To prawda w więzieniach znajdują się osoby już z wyrokami, natomiast do
    | aresztów trafiają osoby co do których toczy się postępowanie albo stosuje
    | się areszt jako środek tymczasowy w celu wyjaśnienia sprawy. Na prawdę
    | trafiają tam rożni ludzie a ta trafność znalezienia się tam zależy
    | najczęściej od sędziego.Jeśli ten się uprze,to nawet prokurator nic nie
    | wskóra . Tak bywa.

    Tak nie bywa. Jak prokurator nie złoży wniosku o tymczasowy areszt, to
    sędzia, żeby nie wiem jak się uparł, pozytywnie go nie rozpatrzy. Nie ma na
    to silnych. Musi być najpierw wniosek o środek zapobiegawczy. No i pozostaje
    druga instancja, czyli musiałoby się uprzeć dwóch sędziów i jeden
    prokurator. Zbiorowy upór. Jakaś epidemia uporu u Was panuje, czy co? ;-))

    | A co powiecie,ze w areszcie znajdują się nawet
    | osoby,które nie płaciły za gaz? Znam takie przypadki.

    Nie płacenie za gaz nie jest przestępstwem, więc tym samym nie można za to
    iść do więzienia. Jeśli twierdzisz, że znasz takie przypadki, to albo ktoś
    Ciebie okłamał albo Ty kłamiesz. Nie ma takiej możliwości po prostu. Chyba,
    że gość nie płacił za gaz, bo go po prostu kradł, ale wówczas dostaje wyrok
    za kradzież, a nie za niepłacenie za gaz. Choć, filozoficznie rzecz biorąc
    może i masz rację. Na tej zasadzie, to złodziej samochodu siedzi w pudle nie
    za kradzież, tylko za przeoczenie. Przeoczył fakt, że samochód, do którego
    wsiada nie jest jego własnością. Kurcze, dochodzę do wniosku, że nasze
    więzienia są pełne niewinnych osób.

    | I na podstawie wielu
    | podobnych przypadków,śmiem twierdzić,ze nasze prawe ma dziury a sędziowie
    | najczęściej teoretycy albo przekupni idioci!

    Sądząc po Twoich wypowiedziach niespecjalnie masz pojęcie o obowiązującym
    prawie. Trzeba sporej odwagi, by zarzucać komuś dyletanctwo albo korupcję,
    jeśli nie ma się zielonego pojęcia o zagadnieniu.
    Prawo mamy jakie mamy i chwilowo nikt z nas tu nic nie poradzi. Ale nie
    podejrzewam, by ktokolwiek przekupywał sędziego tylko po to, by wsadzić bogu
    ducha winnego człowieka za kratki. Wiesz, za to można przestać być sędzią, a
    jak się nim jest, to kilka złotych co miesiąc płacą. Łapówka musiałaby być
    rzędu kilkuset tysięcy złotych, by ktokolwiek w ogóle się nad tym
    zastanowił. Czy sądzisz, że jest ktoś, komu tak zależy na wsadzeniu Twojego
    brata za kratki, że zapłaci tyle?

  • 34. Data: 2003-04-22 08:01:54
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tami" <l...@t...net> napisał w wiadomości
    > Czyzby trafił sie znawca tematu? Kazdy potrafi tylko glupio gadac i
    > teoretyzowac ! I Ty własnie to robisz ! Ciekawe co sam bys zrobił,gdyby Ci
    > zapuszkowali dla kaprysu czy daniu nauczki? Pewnie zesrałbys sie w gacie
    > widzac uroki aresztu sledczego !!!

    Twojego brata nie zapuszkowali dla kaprysu. Z tego co napisałaś wynika
    wręcz, że został słusznie aresztowany. Twoje słowa z moim kometarzem raz
    jeszcze:

    > Widział po prostu jak kolega kradnie chłopakowi tel. komórkowy . Nie
    > zareagował bo było juz za pozno. Kolega nie chcac siedziec samemu zwalił

    Fajnych ma kolegów. A z tym "za późno" na reakcję to niezła ściema... Ale
    rozumiem, że "kolega złodziej" ważniejszy niż jakiś tam chłopak. A może tak
    naprawdę braciszek pomagał ukraść ten telefon tylko teraz głupio mu się
    przyznać przed Tobą?

    > wine na brata. Jednak poszkodowany złozył zeznania wyjasniajace juz po tym
    > jak ich aresztowano. Dostali te 2 m-ce bo nadal jest postepowanie
    > wyjasniajace. Ale dlaczego sedzina nie wzieła pod uwage tego,ze brat jest
    > tegorocznym maturzystą? Przeciez nie jest przestepca? O kaucji nie ma

    A to się dopiero ma okazać czy jest przestępcą czy nie jest. Twój brat i Ty
    mu wierzysz, a sąd go nie zna.

    > jeszcze mowy,poniewaz cały czas sie odwołujemy a sprawy rozpatrywane sa
    > tylko w piatki. Wiec brat siedzi i czeka :-(

    Tak na marginesie, to może lepiej, że teraz posiedzi te 2 miesiące. Może na
    przyszłość nauczy się z kim się zadawać a z kim nie?

    Alek

  • 35. Data: 2003-04-22 13:29:48
    Od: "detektyw" <a...@p...gazeta.pl>

    Alek ma racje - posiedzi gowniarz to nastepnym razem bedzie grzeczny. A tak
    poza tym to jego siostra, ktora jest tak bardzo przekonana o jego
    niewinnosci powinna chyba spojrzec na cala sytuacje chociaz z pewna
    niewielka doza obiektywizmu.

  • 36. Data: 2003-04-22 13:30:32
    Od: "detektyw" <a...@p...gazeta.pl>

    hehehhehhehhehe - to moj komentarz do Tami

  • 37. Data: 2003-04-22 18:17:16
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > to silnych. Musi być najpierw wniosek o środek zapobiegawczy. No i pozostaje
    > druga instancja, czyli musiałoby się uprzeć dwóch sędziów i jeden

    A nie trzyosobowo?

    KG

  • 38. Data: 2003-04-23 19:21:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | A nie trzyosobowo?

    Nie zastanawiałem się nad tym. jeśli tak, to do skorumpowania dochodzi
    jeszcze dwóch dodatkowych członków składu orzekającego drugiej instancji.