  • 1. Data: 2003-04-18 17:43:01
    Temat: Skazane marzenia !!!
    Od: "Tami" <l...@t...net>

    Ostatnio mnie i moja najblizsza rodzine bulersuje fakt,iz mój 19 letni brat
    wyladował w areszcie sledczym we Wrocławiu. Został tam przewieziony gdyz był
    twardy-gliny nie zdołały wymusic na nim przyznania sie do winy -napad z
    pobiciem.Brat znalazł sie po prostu w nieodpowiednim czasie i miejscu jako
    swiadek zdarznia. Przesłuchiwany kilka razy,bity przez kilka godzin,był
    zatrzymany w tajemnicy przed rodzina az w koncu po 12 godz przewieziono go
    do aresztu pod zarzutem rozboju. Młoda sedzina,która jak sadze nigdy nie
    była po drugiej stronie krat,olała fakt ,iz brat miał w maju pisac mature.
    Pisze miał,gdyz nie zostało mu to dane. Dostał 2 m-ce do czasu wyjasnienia.
    Siedzi juz w areszcie od tygodnia, ze wspołwiezniami o duzej kartotece, z
    kibolami,którzy bili sie podczas zamieszek po meczu. Prócz glin pobili go
    równiez wiezniowie chcacy zabrac mu ubranie. W celi ma 3 towarzyszy,spia na
    czyms przypominajacym łózko,wszedzie sa pchły,które wgryzaja sie nawet w
    ubranie,kapiel raz w tygodniu w zimnej wodzie,bez srodków sanitarnych.
    Lekarz wiezienny odmówił przywiezienia jego leków gdyz jak twierdzi nie sa
    potrzebne. Paczka do 5 kg raz na miesiac,widzenie przez szybe na które
    trzeba czekac w kolejce kilkugodzinnej,warunki dla odwiedzajacych sa
    spartanskie. Na ubranie musiał pisac prosbe do kierownika aresztu i wysłac
    talon,tak samo ze srodkami czystosci !
    Na dodatek prokurator rozpatruje sprawy,tylko w piatki,co opoznia cała ta
    bezsensowna procedure.
    Warunki jakie tam panuja UWŁACZAJĄ LUDZKĄ GODNOŚĆ !!!!!
    Więc sie pytam ,gdzie jest to najlepsze prawo ? Gdzie sa sedziowie ,którzy
    twierdza,ze walcza o dobro? Gdzie jest u licha wymiar sprawiedliwosci? Czy
    juz nikt nie ma kontroli nad policja, wieziennictwem ?!?
    I jakie swieta maja miec Ci ludzie niewinnie osadzeni i ich rodziny?
    Ja na pewno nie podaruje ani moi bliscy . Sprawa ta musi znalezc swój koniec
    i swiatło dzienne !!!!

    Tami.

  • 2. Data: 2003-04-18 18:08:25
    Temat: Re: Skazane marzenia !!!
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tami wrote:
    [..]
    > Czy juz nikt nie ma kontroli nad policja, wieziennictwem ?!?

    Witaj w - polskim - życiu. :)

    pozdrawiam
    Arek

  • 3. Data: 2003-04-18 20:20:45
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <b7pdf7$iqm$1@Gambit.Gubernat.NET> Tami napisał(a):
    > Dostał 2 m-ce do czasu wyjasnienia.
    jakos dziwnie dostal..., ale bez obaw. Przedluza.
    > Siedzi juz w areszcie od tygodnia, ze wspołwiezniami o duzej kartotece, z
    patrz kurde jeden niewinny! A moze jednak ich tam wiecej :)
    > W celi ma 3 towarzyszy,spia na
    to ma luzy
    > czyms przypominajacym łózko,
    dobrze, ze nie pod
    >wszedzie sa pchły,które wgryzaja sie nawet w
    > ubranie,
    raczysz wasc pieprzyc.
    >kapiel raz w tygodniu w zimnej wodzie,bez srodków sanitarnych.
    ze raz w tygodniu to fakt. Reszta wyssane z palca
    > Paczka do 5 kg raz na miesiac,
    moga zabrac za "kwity". Zreszta juz kombinuja raz na trzy. Zwroc uwage,
    kto ma zyski z kantyny (wypiski).
    > Na ubranie musiał pisac prosbe do kierownika aresztu
    a co bys chcial. Przeciez taki Naczelnik musi sie dowartosciowywac.
    > talon,tak samo ze srodkami czystosci !
    a co? Pasta z mineralami z morza (jakiegos) jest be?
    > Więc sie pytam ,gdzie jest to najlepsze prawo ? Gdzie sa sedziowie ,którzy
    > twierdza,ze walcza o dobro?
    na filmach.
    >Gdzie jest u licha wymiar sprawiedliwosci? Czy
    > juz nikt nie ma kontroli nad policja, wieziennictwem ?!?
    alez wlasnie ma. I dlatego tak jest:))
    > I jakie swieta maja miec Ci ludzie niewinnie osadzeni i ich rodziny?
    ale jak Kaczynski krzyczal zamykac, zaostrzac,... To klaskales
    (glosowales)?
    pozdrawiam Andrzej
    ps. Nie chce Cie dolowac, ale jak nie znajdziesz "plecow", to braciszek
    zostanie skazany. W akcie rozpaczy, znajdz jakis znajomych dzinnikarzy i
    ciagaj ich na kazda sprawe. Wtedy sie chociaz troche sedziowie
    kontroluja

  • 4. Data: 2003-04-19 08:16:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Opowiadasz "niestworzone historie". Ale to grupa prawna, więc dla porządku.
    Jeśli uważacie, że zatrzymanie (tymczasowe aresztowanie) jest bezzasadne, to
    przysługują na takie postanowienia środki odwoławcze. Rozpatrzy je inny sąd.

  • 5. Data: 2003-04-19 11:39:16
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    >napad z
    > pobiciem.Brat znalazł sie po prostu w nieodpowiednim czasie i miejscu jako
    > swiadek zdarznia.

    Taaak... znam takie przypadki, nieodpowiedni czas i miejsce - mi sie to
    jakos
    nigdy nie zdarzylo, co dziwniejsze - nikomu kogo znam.

    Jezeli rzeczywiscie nie ma z tym nic wspolnego i nie "struchleje" w areszcie
    (a po to sie go z reguly w Polsce stosuje), to nie powinni go skazac, jezeli
    oczywiscie nie ma innych dowodow.

    Aha, jeszcze jedna sprawa, mowisz napad z pobiciem. Chodzi ci o rozboj?
    Czy to byl rozboj z uzyciem niebezpieczngo narzedzia? Zagrozony od
    3 lat wzwyz? Jezeli tak to rzeczywiscie twoj brat ma problem, bo to jest
    juz powazne przestepstwo - zbrodnia.

    Jeszcze jedna sprawa ...moze da sie wplacic "kaucje" ? Sedzia nie zastrzegl
    takiej mozliwosci w postanowieniu?

    Konrad

  • 6. Data: 2003-04-19 11:55:29
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <b7rch4$o8e$1@wroclaw.wro.vectranet.pl> Konrad vel Legislator napisał(a):
    > Taaak... znam takie przypadki, nieodpowiedni czas i miejsce - mi sie to
    > jakos
    > nigdy nie zdarzylo, co dziwniejsze - nikomu kogo znam.
    a mnie przeciwnie

    > Jezeli rzeczywiscie nie ma z tym nic wspolnego i nie "struchleje" w areszcie
    > (a po to sie go z reguly w Polsce stosuje),
    a ja glupi myslalem, ze tortury sa w Polsce "zakazane", a areszty
    stosuje sie w innych celach (zapob. matactwu, uczieczce,
    utrudnianu...etc)
    >to nie powinni go skazac, jezeli
    > oczywiscie nie ma innych dowodow.
    ale sam zauwazasz "nie powinni". Czyli gdzies tam i do Ciebie dotarlo,
    ze moze byc inaczej

  • 7. Data: 2003-04-19 12:10:20
    Od: "Tami" <l...@t...net>

    No własnie próbuje zainteresować tą sprawą dziennikarzy . Znajomi jak moga
    tak pomagaja,adwokat tez jest wynajety. Odwołujemy sie cały czas. No ,ale
    niestety spraw jest mnostwo a rozpatrywane sa,tylko w piatki !

    Ps. A co do zimnej wody-nie ma ciepłej, a srodki higieniczne sa jesli
    dostaniesz je w paczce !!!

  • 8. Data: 2003-04-19 12:15:12
    Od: "Tami" <l...@t...net>

    Jesli uwazasz,ze opowiadam jak to nazwałes " niestworzone historie" to
    znaczy to tyle,ze nigdy nie byłes ani w areszcie ani w wiezieniu. Ja tam
    byłam i nie tylko u brata ale z racji wykonywanego zawodu i wiem doskonale
    jaka jest policja i ze sa ludzie niewinnie zatrzymani !!!

  • 9. Data: 2003-04-19 12:27:11
    Od: "Tami" <l...@t...net>

    Widział po prostu jak kolega kradnie chłopakowi tel. komórkowy . Nie
    zareagował bo było juz za pozno. Kolega nie chcac siedziec samemu zwalił
    wine na brata. Jednak poszkodowany złozył zeznania wyjasniajace juz po tym
    jak ich aresztowano. Dostali te 2 m-ce bo nadal jest postepowanie
    wyjasniajace. Ale dlaczego sedzina nie wzieła pod uwage tego,ze brat jest
    tegorocznym maturzystą? Przeciez nie jest przestepca? O kaucji nie ma
    jeszcze mowy,poniewaz cały czas sie odwołujemy a sprawy rozpatrywane sa
    tylko w piatki. Wiec brat siedzi i czeka :-(

  • 10. Data: 2003-04-19 12:38:33
    Od: "Tami" <l...@t...net>

    Ja znam wiele takich przypadków,ze ktos siedział,tylko dlatego,ze
    potrzebowali winnego albo był łudzaco podobny do poszukiwanego sprawcy. To
    jest wowczas tragedia. Pozatym adwokat broniacy brata bronił studenta
    ,którego oskarzono na podstawie zrobionego zdjecia na przystanku
    tramwajowym,ze brał udział w rozróbie we wrocławiu po meczu piłkarskim. I
    nikt jakos nie zauwazył,ze On mógł sobie tylko stac na tym przystanku
    czekajac na tramwaj.I co z tego,ze miał ogolona głowe? Mnóstwo osób tak ma.
    Nawet mój brat. To teraz wygodna fryzura. I chłopak niepotrzebnie
    przesiedział zamkniety kilka tygodni. Juz nie wspomne ,ze na uczelnie poszła
    odpowiednia notka z zawiadomieniem o zatrzymaniu. Ja bym takim skurwielom
    nie darowała !!! No bo jak mozna zwrócic te dni spedzone w takich
    nieludzkich warunkach?!
    A uwierzcie wiezienie a areszt to jak niebo i ziemia. Nie ma porównania.
    Sama widziałam na własne oczy. Oczywiscie nie siedziałam nigdy. Miałam tam
    po prostu praktyki.
    Tami.