  • 21. Data: 2006-01-22 12:32:27
    Temat: Re: Skarga na komornika- final
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tomasz Waszczynski [###w...@w...org.###] napisał:

    W poście inicjującym jest napisane:

    "złożyłem skargę na czynności komornika do sadu ponieważ wierzyciel
    zarzadal egzekucji nieistniejącego już długu a komornik ściągnął ode
    mnie koszty egzekucje, sad przyznał mi racje i postanowił"

    No to widać jak na dłoni, że winny jest wierzyciel, który wprowadził w
    błąd komornika. Faktycznie zmienia się postanowienie komornika, ale
    przecież to postanowienie było wynikiem wniosku złożonego przez
    wierzyciela, a nie jakiejś tam dziwnej inicjatywy komornika.

  • 22. Data: 2006-01-22 17:28:59
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > przecież to postanowienie było wynikiem wniosku złożonego przez
    > wierzyciela, a nie jakiejś tam dziwnej inicjatywy komornika.

    Dlatego, że winny jest wierzyciel, to sąd postanowił o obciążeniu kosztami
    wierzyciela, a nie dłużnika. Nie zmienia to jednak niczego w zakresie
    obowiązku zwrotu przez komornika nienależnie pobranej opłaty egzekucyjnej od
    dłużnika.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 23. Data: 2006-01-22 18:40:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    zakresie
    > obowiązku zwrotu przez komornika nienależnie pobranej opłaty

    Nie twierdzę, że tak nie jest, ale podaj mi podstawę prawną. Bo
    chwilowo sąd raczej jako dłużnika wskazuje wierzyciela, a nie
    komornika.