  • 1. Data: 2002-04-09 14:51:02
    Temat: Sieci radiowe 2,4GHz
    Od: <m...@c...pl>

    Witam,
    Mam problem z którego niebardzo potrafię wybrnąć.Mianowicie:
    Mieszkam w małym miasteczku (7 000 mieszkańców).
    Mam w domu stałe łącze z internetem, którego parametry nadają sie do stworzenia
    małej sieci lokalnej. Zastanawiałem się jak udostępnić to połączenie innym.( na
    początek 5 osobom) Z uwagi na zabudowę w rachubę wchodzi jedynie sieć radiowa
    2,4GHz i tu pojawiają się problemy.
    Jak zabrać się do legalizacji takiego przedsięwzięcia?
    Słyszałem że za zezwolenie na stację bazową trzeba podobno słono zapłacić.
    Czy w przypadku niewielkiej sieci wogóle ma sens legalizacja.
    Jakie byłyby orientacyjne koszty (które przewiduje ustawodawca) uzyskania
    wszystkich niezbednych zezwoleń i koncesji?
    Co mi grozi jezli bym uruchomił i eksploatował taką sieć bez zezwolenia.
    Jakie sznase są na to że mnie złapią :)
    Z góry dzieki

    Maciej

  • 2. Data: 2002-04-09 15:12:34
    Temat: Re: Sieci radiowe 2,4GHz
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie byłyby orientacyjne koszty (które przewiduje ustawodawca) uzyskania
    > wszystkich niezbednych zezwoleń i koncesji?

    NTG w sumie, ale jesteś pewien tego, co chcesz zorganizować? Może wystarczą
    "zwykłe" sieciówki radiowe, na które AFAIK nie trzeba zezwoleń, ale ich
    koszt jest dosyć spory a zasięg AFAIK kilkaset metrów.

    > Jakie sznase są na to że mnie złapią :)

    Małe

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-09 16:08:10
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <1...@n...onet.pl>, m...@c...pl
    says...
> [...]
    > wszystkich niezbednych zezwoleń i koncesji?
    > Co mi grozi jezli bym uruchomił i eksploatował taką sieć bez zezwolenia.

    Koszt uzywania czestotlwosci - Dziennik Ustaw 98.42.245

    Jak cie zlapia to na pewno wylacza siec, skasuja sprzet oraz dostaniesz
    grzywne. Szanse sa nieokreslone - wystarczy ze jakis sasiad zobaczy nowa
    antene i pomysli, ze to ta co mu wlasnie telewizor i polsat zakluca,
    zadzwoni do URT i juz masz kontrole w okolicy.

    Leszek

  • 4. Data: 2002-04-11 04:25:44
    Od: a...@p...pl (Tomas)

[...]
    :
    : Maciej
    :
    Hej to u was w Polszy jeszcze nie udostępnili tego bez zezwolenia jak jest
    już wszędzie na świecie?
    Ja idę do supermarketu i mogę sobie kupić taką bazówkę z antenkami, zasięg
    do kilku kilometrów, szyfrowanie i inne bajery bez żadnych pozwoleń,,,. (
    Max szybkość do 18 MB/s ).

    Tomas