  • 1. Data: 2004-12-08 22:34:12
    Temat: Shareware - jak pobierać opłaty?
    Od: ManieQ <m...@i...net.CIACHNIJpl>

    Witam,

    Załóżmy, że napisałem program, który chciałbym rozprowadzać jako shareware.
    Jestem osobą fizyczną, nie prowadzę i w najbliższej przyszłości nie
    zamierzam prowadzić działalności gospodarczej. Nie będę też tego robił
    tylko z powodu tego programu, bowiem przewidywane grono odbiorców jest
    niewielkie, cena jednostkowa mała, zatem i obroty byłyby mizerne. Chodzi mi
    raczej o zwrot nakładów (może z małą nawiązką) niż o znaczące źródło
    dochodów.

    Czy mogę zrobić to jako przysłowiowy Kowalski bez większych problemów? Na co
    muszę zwrócić uwagę? Czy np. powinienem dla jasności rozliczeń założyć do
    tego celu specjalne konto bankowe? Czy (głupie pytanie :-)) i jak
    powinienem rozliczać takie przychody w podatkowym zeznaniu rocznym?
    Przewiduję płatności tylko na rachunek - czy w takim razie, przy braku
    komunikacji "papierowej", mogę / powinienem / muszę wymagać potwierdzenia
    transakcji elektronicznej podpisem kwalifikowanym? Co jeszcze?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi,

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-12-08 22:37:22
    Temat: Re: Shareware - jak pobierać opłaty?
    Od: scream <n...@p...pl>

    http://groups.google.pl temat był wałkowany tyyyyle razy!!!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2004-12-09 06:36:22
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

> [...]
    > transakcji elektronicznej podpisem kwalifikowanym? Co jeszcze?
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi,

    Jednym ze sposobów, nie opisywanych dotąd na tej grypie jest skorzystanie
    z serwisów specjalizujących się właśnie w tego typu operacjach.
    Przykładem takich firm mogą być nasze polskie Centrum Rejestracji
    Oprogramowania Piotra Skulskiego (http://cro.skulski.pl/),
    RegSoft.com (http://www.regsoft.com/, http://www.hotdownloads.com/)
    czy też specjalistyczny ComponentSource (http://www.componentsource.com/)
    Jeszcze kilka lat temu znajomy podpisał podobną umowe z firmą Optimus,
    która to pod własnym szyldem sprzedawała jego program
    wypłacając mu przez czas obowiącywania umowy
    co miesiąc stosowne tantiemy zależne od ilości sprzedanych egzemplarzy.

    PS.
    Sam korzystałem w zeszłym miesiacy z usług RegSoft.com
    tyle że jako klient, kupując (rejestrując) za ich pośrednictwem
    program pomocny mi w fimie.
    RegSoft.com w imieniu autora wystawił fakture,
    obsłużył platność poprzez karte kredytową i wysłał to autora programu
    informacje o mojej tranzakcji.
    Następnego dnia otrzymałem od autora programu kod rejestracyjny
    uaktywniający wszystkie funkcje jego produktu.

    --
    ____________
    Robert Winkler

  • 4. Data: 2004-12-09 08:14:18
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 9 gru o godzinie 07:36, na pl.soc.prawo, Robert Winkler napisał(a):

> [...]
    > z serwisów specjalizujących się właśnie w tego typu operacjach.
    > Przykładem takich firm mogą być nasze polskie Centrum Rejestracji

    Generalnie, to nie odpowiedziałeś na pytanie, tylko wskazałeś w jaki
    sposób pytający _może rozpowszechniać_ swoje dzieło.
    Chociaż autor wątku niezbyt sensownie zatytułował post - sta może i taka
    Twoja odpowiedż - odpowiedziałeś li tylko na ..... tytuł posta, za to
    zupełnie nie na treść.

    Do pytającego: pl.soc.prawo.podatki

    --
    Herbi