  • 1. Data: 2006-11-15 16:25:53
    Temat: Sasiad chce budowac WC nad moja sypialnia - da sie to jakos zablokwac?
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Sytuacja jest nastpeujaca:
    stara kamienica - zabytek. Jeden pion kanalizacyjny, przez to niektorzy
    maja wspolne lazienki i WC.
    Ja mieszkam na parterze, wspomnieny sasiad na pietrze.Nade mna. Sasiad
    niedawno sie wprowadzil. Popzrednicy zrobili prowizoryczny natrysk w pokoju
    nad nami. Jako ze to juz bylo zanim my sie nascie lat temu wprowadzilismy
    nie burzylismy sie. Nie wiem czy kiedykolwiek bylo to zglaszane. Kilka razy
    zalano moja sypialnie.
    Teraz ten nowy sasiad wpadl na pomysl zeby zbudowac full wypas lazienke z
    "kiblem", wlasnie w tym pokoju. Chce poprowadzic rure kanalizacyjna na
    zewnatrz kamienicy i po elewacji wprowadzic ja w kanal. dostal zgode z
    ZBMu, ktory dal warunek - zgode wspolnoty mieszkaniowej. Czyli wiekszosci.
    Tyle ze poza nami to innych to ani zebi ani grzeje wiec zapewne sie zgodza.
    Nie wiem czy to ma znaczenie, ale mam wlasnosc swego mieszkania.
    Chce to zablokowac bo mam dosyc kapiacej wody przez zyrandol, jak pomysle
    ze nastepnym razem moze to byc mocz to mnie skreca.
    Dzieki

    --
    co słucham:
    od zawsze: http://imagegen.last.fm/pliscnd/otracks/the_foe.gif

  • 2. Data: 2006-11-15 22:18:30
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Mysle, ze mozesz jedynie dochodzic odszkodowania, za kazdym razem.

  • 3. Data: 2006-11-16 10:34:02
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > ZBMu, ktory dal warunek - zgode wspolnoty mieszkaniowej. Czyli wiekszosci.

    Pogadaj ze wspólnotą, że CI to nie pasuje, bo będziesz przez sen słyszał
    spuszczaną wodę i jak sąsiad pierdzi :-(

    Powiedz, że jeśli oni byliby w twojej sytuacji co by zrobili? Być może i oni
    będą kiedyś potzrebowali Twojego sprzeciwu?

    Pozdrawiam

    jacek

  • 4. Data: 2006-11-16 12:48:12
    Od: aleksandra <o...@w...pl>

    the_foe napisał(a):
> [...]
    > Chce to zablokowac bo mam dosyc kapiacej wody przez zyrandol, jak pomysle
    > ze nastepnym razem moze to byc mocz to mnie skreca.

    hmm, a jak sasiad ma zamiar zapobiec zeby mu za przeproszeniem kupa zima
    w tej rurze na zewnatrz nie zamarzla? bedzie musial to docieplac, a to
    zdaje sie bedzie potrzebne zgloszenie do starostwa. A ty jako strona
    mozesz zglosic sprzeciw. Tak sobie kabinuje. Niech eksperci skoryguja.
    pozdrawiam,
    olaw

  • 5. Data: 2006-11-16 12:49:18
    Od: aleksandra <o...@w...pl>

    aleksandra napisał(a):

> [...]
    > zdaje sie bedzie potrzebne zgloszenie do starostwa. A ty jako strona
    > mozesz zglosic sprzeciw. Tak sobie kabinuje. Niech eksperci skoryguja.

    i jeszcze jedno: co jesli ta "przylepiona" rura wchodzi w obreb
    sasiedniej dzialki?

    pozdrawiam jeszcz raz,
    olaw

  • 6. Data: 2006-11-16 14:55:20
    Temat: Re: Sasiad chce budowac WC nad moja sypialnia - da sie to jakos
    Od: "mnietek wcześniak" <m...@N...gazeta.pl>

    Dziwny ludz
    Zabić sasiada

  • 7. Data: 2006-11-17 07:25:53
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Teraz ten nowy sasiad wpadl na pomysl zeby zbudowac full wypas lazienke
    > "kiblem", wlasnie w tym pokoju. Chce poprowadzic rure kanalizacyjna na
    > zewnatrz kamienicy i po elewacji wprowadzic ja w kanal. dostal zgode z

    IMO facet powinien mieć na to projekt i co najmniej zgłoszenie do wydziału
    Architektury o ile nie pozwolenie na budowę.
    Przejedź siędo Inspektoratu Budowlanego i pogadaj - zdaję mi się e gościu
    nie może czegoś takiego zrobić. Łazienki jako pomieszczeniamuszą spłniać
    dość rygorystyczne warunki - np musi być w nich wentylacja itd...

    --
    pozdr
    P.

  • 8. Data: 2006-11-17 15:54:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał

    > Chce to zablokowac bo mam dosyc kapiacej wody przez zyrandol, jak
    pomysle
    > ze nastepnym razem moze to byc mocz to mnie skreca.

    Zamiast kombinować jak zablokować sąsiada lepiej idź w kierunku wymuszenia
    należytej jakości wykonanej adaptacji (profesjonalny projekt, wykonanie,
    nadzór, odbiór). W końcu twój problem wynikał tylko z tego, że poprzednicy
    coś zrobili prowizorycznie i dlatego ciekło. Tak stawiając sprawę
    załatwisz swój problem nie konfliktując się z sąsiadami.
    W ogóle pomyśl o sąsiadach i ich potrzebach, w końcu łazienka w mieszkaniu
    to ważna sprawa. No i nie warto mieć sąsiada za wroga.
    A może kiedyś ty będziesz potrzebował na coś zgody tych nowych sąsiadów,
    albo jakiejś pomocy, albo wyrozumiałości gdy ty coś zawalisz?

  • 9. Data: 2006-11-18 00:01:14
    Od: Skryba <m...@j...mail>

    the_foe napisał(a):
    > Sytuacja jest nastpeujaca:
    > stara kamienica - _zabytek_ [...]
    > [...] Chce poprowadzic rure kanalizacyjna na zewnatrz kamienicy
    > i po elewacji wprowadzic ja w kanal. [...]

    Takie prace wymagają uzyskania pozwolenia na budowę.
    W dodatku pozwolenie takie może być wydane w uzgodnieniu
    z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
    Nie sądzę by rura kanalizacyjna biegnąca po elewacji zabytkowego
    budynku nie mierziła WKZ, także problemu z wc raczej nie masz.

    Pozdrawiam,
    Skryba