  • 1. Data: 2006-11-15 14:01:45
    Temat: prawo bankowe vs ochrona danych osobowych
    Od: " Alicja" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow,

    bardzo prosze o opinie w takiej sprawie.

    Swego czasu kolega pracujacy w banku powiedzial mi o mozliwosci wykreslenia
    danych finansowych z BIK po zakonczeniu umowy z bankiem (np. po calkowitej
    splacie kredytu, zamknieciu ror itp). Argumentowal to tym, ze zgoda na
    przetwarzanie danych osobowych jest "dawana" bankowi na okres obowiazywania
    umowy wiec po zakonczeniu umowy mozna ta zgode odwolac.

    Po splacie kredytu w BPH wyslalam pismo z informacja ze odwoluje zgode na
    przetwarzanie danych osobowych/finansowych itp i zadam ich wykasowania z BIK

    Po jakims czasie otrzymalam pismo z banku z informacja ze

    "przetwarzanie danych przeslanych przez bank do BIK oraz ich udostepnianie i
    przechowywanie odbywa sie przez okres 5 lat od dnia zamkniecia rachunku dla
    rachunkow nie wykazujacych zaleglosci powyzej 30 dni"

    oczywiscie zadnej podstawy prawnej takiego stwierdzenia w pismie nie bylo.

    Moje pytanie jest nastepujace: kto ma racje bank (ze bedzie przechowywal i
    udostepniam BIK dane przez 5 lat), czy ja (ze cofajac zgode bank musi dane z
    BIK wykasowac)

    bardzo dziekuje za wszystkie posty

    pozdrawiam,

    ALicja

  • 2. Data: 2006-11-15 14:35:54
    Temat: Re: prawo bankowe vs ochrona danych osobowych
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Alicja napisał(a):
    > Moje pytanie jest nastepujace: kto ma racje bank (ze bedzie przechowywal i
    > udostepniam BIK dane przez 5 lat), czy ja (ze cofajac zgode bank musi dane z
    > BIK wykasowac)

    zapytaj giodo (departament prawny)

  • 3. Data: 2006-11-16 11:03:07
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 14:01:45 +0000, Alicja napisał(a):

> [...]
    > rachunkow nie wykazujacych zaleglosci powyzej 30 dni"
    >
    > oczywiscie zadnej podstawy prawnej takiego stwierdzenia w pismie nie bylo.

    Prawo bankowe wymaga przechowywania informacji o wszystkich operacjach
    właśnie przez 5 lat.

  • 4. Data: 2006-11-16 11:34:23
    Od: " Alicja" <o...@W...gazeta.pl>

    > Prawo bankowe wymaga przechowywania informacji o wszystkich operacjach
    > właśnie przez 5 lat.

    ale czy to jest rownoznaczne z obowiazkiem przekazywania do BIK.
    Przechowywac sobie moga mi zalezy zeby nie przekazywali do BIK

  • 5. Data: 2006-11-16 12:43:20
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik " Alicja" <o...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > ale czy to jest rownoznaczne z obowiazkiem przekazywania do BIK.
    > Przechowywac sobie moga mi zalezy zeby nie przekazywali do BIK

    Obowiązku nie mają, ale prawo tak i to z mocy ustawy Prawo Bankowe (Art.
    105a) przez 5 lat od dnia wygaśnięcia zobowiązania.

  • 6. Data: 2007-01-19 10:29:16
    Od: "Wondol" <w...@p...gazeta.pl>

    > Przechowywac sobie moga mi zalezy zeby nie przekazywali do BIK

    a dlaczego Ci zależy na tym aby nie przekazywali do BIK, przecież Twoja
    historia kredytowa w BIK ułatwi Ci otrzymanie kredytu w przyszłości w innym
    banku. Jeśli oczywiście jest dobra :))
    pozdrawiam

    Kuba