  • 1. Data: 2005-04-27 16:52:56
    Temat: Sady i biegli
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Witam,
    Dzis mialem sprawe w sadzie ... stawil sie biegly RODK, ktory dopuscil sie
    krzywoprzysiestwa. Zaznaczam ,ze mam nagranie badania calkowicie sprzeczne z
    zeznaniami. Oprocz tego biegly zatail fakty. Wiem, ze zatajenie to art 233
    par 4. Czy pod ten sam artykuł podchodzi skladanie falszywych zeznan ??

    Pozdrawiam Maver

  • 2. Data: 2005-04-27 17:47:23
    Temat: Re: Sady i biegli
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Generalnie pod ten sam artykuł. Ale by móc zarzucić krzywoprzysięstwo,
    to rozbieżność musi być istotna dla sprawy.

  • 3. Data: 2005-04-27 19:07:53
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Generalnie pod ten sam artykuł. Ale by móc zarzucić krzywoprzysięstwo,
    > to rozbieżność musi być istotna dla sprawy.

    Ok,
    Biegly stwierdzil, że "nie wyrazam zadnej gotowosci do nawiazania kontaktu z
    corka" tymczasem ja powiedzialem, ze "uwazam iz na poczatek kontakt z corka
    powinien odbyc sie w obecnosci psychologa bo to wszystko jest wykolejone
    przez matke corki".

    Sadze, ze to jest istotna roznica.

    Pozdrawiam Maver

  • 4. Data: 2005-04-27 19:12:59
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Wed, 27 Apr 2005 19:47:23 +0200, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

    > Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Generalnie pod ten sam artykuł. Ale by móc zarzucić krzywoprzysięstwo,
    > to rozbieżność musi być istotna dla sprawy.

    i warto dodać ,że czyn musi być popełniony z winy umyślnej,bowiem nie możan
    zarzucić przestępstwa z art 233 k.k osobie która w pierwszym ,lub kolejnym
    zeznaniu ,opini.lub tłumaczeniu użyła słów i okresleń ozanczających
    całkowicie co innego niż to np.:co zeznała pierwszy raz,będąc przekonanym
    ,że okreslenia te ,używane/ drugi raz/ sa prawidłowo ,a zostały użyte przez
    ta osobę " dla dodania sobie powagi i podkreślenia wiedzy na dany temat"
    ,gdy w istocie oznaczały praktyczne zaprzeczenie tego co osoba ta
    oświadczyła ,zezła pierwszy raz.
    Osobiście obserwowalem sytuację gdy świadek zaczął używać określeń
    pochądzących "ze słownika wyrazów obcych" i dopiero przytomne zachowanie
    sie przewodniczacego składu ,ktory zaproponował świadkowi aby ten wyjaśnił
    sądowi zanaczenie niektórych określeń ,przywróciło normalny tok rozprawy.
    Nie będę dalej sie rozpisywal ale np.: ktoś mowi ,że ma dwa wyjścia albo
    sie przyzna albo nie,i dla dodania sobie powagi mówi: mam dwie alternatywy-
    czyli należy rozumieć ,że ma 4( ?) możliwe sytuacje do wyboru- ciekawe
    jakie są te pozostale.

    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-04-27 22:20:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    corka
    > powinien odbyc sie w obecnosci psychologa bo to wszystko jest

    Jest to istotna różnica. Pytanie, czy w innym miejscu czegoś takiego nie
    powiedziałeś. Jeśli nie, to moim zdaniem masz rację.

  • 6. Data: 2005-04-28 09:00:13
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jest to istotna różnica. Pytanie, czy w innym miejscu czegoś takiego nie
    > powiedziałeś. Jeśli nie, to moim zdaniem masz rację.

    Zeby bylo mi razniej rano mnie oswiecilo po kolejnym przeczytaniu tekstu
    opinii, ze biegly sie zagalopowal i zaczal zaprzeczac tekstowi opinii :).

    A co ciekawsze prowadzaca uznala opinie bieglego za dowod w sprawie, pomimo,
    ze zakwestionowalem caloksztalt i wskazalem :) Stwierdzila, ze pierwszy raz
    spotyka sie, zeby ktos stawial zarzuty zatajenia i krzywoprzysiestwa
    bieglym.:)

    Zapytala tylko czy zaplace 2000 za kolejne badania.
    Rece opadaja. Oczywiscie trudno przyjac do wiadomosci, ze ktos usiluje
    zrobic z czlowieka glupka.

    Przy okazji wyszlo, ze moja ex jakims cudem uzyskala nieprawomocny wyrok z
    sadu i zostlao to zapisane w protokole. Normalnie jaja w bialy dzien :) i
    niech ktos powie, ze to jest ok.

    Pozdrawiam Maver