  • 1. Data: 2003-03-28 10:01:07
    Temat: SKUP Butelek - "a ma pan paragon ?" i co odpowiedziec ?
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam jak zachować się w sytuacji keidy w sklepie gdzie pragnę oddać butelki
    (zwrotne) ekspedientka odmawia mi ich przyjęcia albowiem nie posiadam dokumentu
    potwierdzającego zakup napoju w tym właśnie sklepie.

    Słyszałem bowiem coś o obowiązku skupowania surowców wtórnych przez wszystkei
    placówki - czy to prawda.

    Dla zaciekawionych.
    Persfazja słowna, powołanie się na rozporządzenie (może i jest :)) argumentacja
    jakoby szefowa sklepu nie do końca zrozumiała treśćprzepisów pomogło i oddałem
    10 buteleczek wartych 3,50.

  • 2. Data: 2003-03-28 10:35:04
    Temat: Re: SKUP Butelek - "a ma pan paragon ?" i co odpowiedziec ?
    Od: "Chmielu" <c...@S...gazeta.pl>

> [...]
    argumentacja
    > jakoby szefowa sklepu nie do końca zrozumiała treśćprzepisów pomogło i

    Miałem w zamiarze poszukać regulacji prawnych powyższego problemu, lecz z
    braku czasu w tym tygodniu muszę "odpuścić".
    Podpowiem, że wszelkich ustaw szukam na
    http://www.sejm.gov.pl/wyszukiwanie/szukaj.html
    Proponuję spróbować...
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
    ----------

  • 3. Data: 2003-03-28 11:13:04
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@w...pl>

> [...]
    argumentacja
    > jakoby szefowa sklepu nie do końca zrozumiała treśćprzepisów pomogło i

    Kazdy sklep ma obowiazek przyjac takie opakowania, jakie ma w asortymencie,
    natomiast nie musi zaplacic za te opakowania szklane, na ktore nie
    przedstawisz paragonu.

    --
    Gregory - Poznaniak
    Pyrlandczyk z krwi i kości

  • 4. Data: 2003-03-28 14:31:22
    Od: p...@p...onet.pl

    > Kazdy sklep ma obowiazek przyjac takie opakowania, jakie ma w asortymencie,
    > natomiast nie musi zaplacic za te opakowania szklane, na ktore nie
    > przedstawisz paragonu.

    OK dobra zgadzam się, ale na czym opierasz swoje twierdzenie ?
    Interesuje mnie konkretna regulacja.

  • 5. Data: 2003-03-28 18:49:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2003 p...@p...onet.pl wrote:
    [...to pisał Gregory...]
> [...]
    >+ > przedstawisz paragonu.
    >+
    >+ OK dobra zgadzam się, ale na czym opierasz swoje twierdzenie ?

    http://www.mos.gov.pl/1akty_prawne/ustawy/opakowania
    .html
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_020404/p
    rawo/prawo_a_3.html
    (i w treści link do ustawy)

    Jest obowiązek przyjmowania, nie ma obowiązku zapłacenia "tyle
    ile zapłaciłeś u konkurencji". Przeglądając googlem (sam byś przejrzał :>)
    widziałem opisy przypadków zwracania kaucji w wysokości: 1 grosz.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-28 20:53:48
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości
    6-2.portezjan.zabrze.pl.
    ..
    > On Fri, 28 Mar 2003 p...@p...onet.pl wrote:
> [...]

    A gdzie tam wyczytałeś, że

    Musi przyjąć te, które ma w asortymencie, (Art. 14. Jednostki handlu
    detalicznego są obowiązane do przyjmowania zwracanych i na wymianę opakowań
    wielokrotnego użytku po produktach w takich opakowaniach, które znajdują się
    w ich ofercie handlowej), ale o paragonie nic tam nie ma. A akcja dotyczyła
    próby ograniczania przyjęć do butelek kupionych w ich sklepie.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 7. Data: 2003-03-28 23:29:13
    Od: f...@p...onet.pl

    Witam,
    w/g mnie żądanie okazania paragonu jest bezprawne, paragon należy przedstawiać
    tylko w momencie gdy sie chce reklamowac zakupiony towar.
    Malgorzata

  • 8. Data: 2003-03-29 00:23:48
    Od: m...@p...onet.pl

    "Opakowania zwrotne
    Rejestrowanie na kasie fiskalnej sprzedaży towarów w opakowaniach zwrotnych
    (butelki, transportery) polega na rejestrowaniu oddzielnie zawartości i
    oddzielnie opakowania. Powodem takiego postępowania jest najczęściej inna
    stawka podatkowa dla towaru i inna dla opakowania. Jeśli klient kupuje towar w
    opakowaniu zwrotnym i daje na wymianę takie samo opakowanie zwrotne, wówczas
    na kasie rejestruje się tylko sprzedaż zawartości opakowania. W przypadku
    zwrotu opakowania przyjmuje się go pod warunkiem dostarczenia oryginału
    paragonu fiskalnego, na którym został on uwidoczniony. Rozliczenie księgowe
    następuje w tym przypadku poza kasą - w odrębnym rejestrze dokumentami
    wewnętrznymi."

    Być moze problem jest wlasnie zwiazany z kasa fiskalna i dlatego żądają
    paragonu.

  • 9. Data: 2003-03-29 10:10:10
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    f...@p...onet.pl wrote:
    > paragon należy przedstawiać tylko w momencie gdy sie chce reklamowac zakupiony
    towar.

    a to na jakiej podstawie? :)

    KG

  • 10. Data: 2003-03-29 14:31:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | które znajdują się w ich ofercie handlowej), ale o paragonie nic tam
    | nie ma. A akcja dotyczyła próby ograniczania przyjęć do butelek

    Marta, ale oni od Ciebie przyjmą te opakowania, tylko nie zapłacą. W tej
    zabawie chodzi o to, że ustawodawca zapomniał albo celowo nie określił
    obowiązku zapłaty za przyjęte opakowania. Nie ma takiego obowiązku.
    Obowiązek powstaje, gdy okażesz im paragon. Na paragonie jest, że to była
    kaucja za zwrot. No to kaucję należy zwrócić przy zwrocie opakowania. I
    właśnie na tym bazują sklepy.
    Uważam, że to jest po prostu kolejna niedoróbka ustawodawcza, ale chwilowo
    nic się na to nie poradzi. Takie mamy prawo.