  • 1. Data: 2003-03-28 10:09:11
    Temat: Kupno mieszkania
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam,

    W najblizszym czasie chcialbym z dziewczyna (jeszcze) kupic mieszkanie.
    Finansowal to bedzie moj ojciec. Jednak dziewczyna na na siebie ksiazeczke
    mieszkaniowa, wiec moglibysmy skorzystac z premii gwarancyjnej. Wiadomo jednak,
    ze do tego musielibysmy byc malzenstwem. Problem z tym ze w przypadku
    mieszkania nam sie spieszy, a ze slubem nie za bardzo :)) I w zwiazku z tym mam
    pytanie - czy mozna zrobic tak, ze moj ojciec kupuje to mieszkanie na siebie,
    po jakims czasie my sie pobieramy, ojciec przepisuje mieszkanie na mnie i
    bierzemy premie? Tzn. wiem ze mozna ale jak wyglada sprawa podatku od darowizny
    itp? Czy gdyby dal mi teraz (oficjalnie) pieniadze na mieszkanie w formie
    darowizny podatek bylby taki sam? Albo czy mozna jakos wydluzyc okres 3
    miesiecy od daty podpisania aktu notarialnego na skorzystanie z premii
    gwarancyjnej?

    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
    Konrad Inglot

  • 2. Data: 2003-03-28 10:23:18
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    siebie,
    > po jakims czasie my sie pobieramy, ojciec przepisuje mieszkanie na mnie i

    ta zabawa bedzie kosztowala chyba z 5 000 PLN.

    Mysle,z e proscie jest kupic imeszkanie na wspolwlasnosc..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-03-28 10:26:00
    Od: k...@p...onet.pl

    > jednak,
    > tym mam
    > siebie,

    > ta zabawa bedzie kosztowala chyba z 5 000 PLN.
    > Mysle, ze proscie jest kupic mieszkanie na wspolwlasnosc..

    Ta zabawa tzn. co? Podatek od darowizny? Calosc rozbija sie o to jak dostac
    premie z ksiazeczki kupujac mieszkanie teraz a pobierajac sie dopiero za jakis
    czas. Chetnie wyslucham wszelkich pomyslow.
    Czy kupujac na wspolwlasnosc bez slubu bedziemy mogli dostac premie? Bo podatku
    od darowizny daloby sie raczej unikanac jesli to mieszkanie od razu byloby na
    mnie, po prostu kupilbym to ja za swoje pieniadze :))

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 4. Data: 2003-03-28 10:57:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    jakis
    > czas. Chetnie wyslucham wszelkich pomyslow.

    Jak to jaka.. Oplaty notarialne.... No rzeczywiscie bedzie troche mniej...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-03-28 11:00:28
    Od: k...@p...onet.pl

    > Jak to jaka.. Oplaty notarialne.... No rzeczywiscie bedzie troche mniej...

    Chyba sie nie zrozumielismy wiec powtorze - chodzi mi o to jak zrobic, by przy
    zakupie mieszkania przeze mnie (lub mojego ojca) i ksiazeczce mieszkaniowej
    dziewczyny dostac premie nie organizujac slubu na leb na szyje. Oplaty
    notarialne nie maja tu nic do rzeczy bo sa nieuniknione w kazdym przypadku.
    Pozdrawiam
    Konrad Inglot

  • 6. Data: 2003-03-28 11:27:16
    Temat: Odp: Kupno mieszkania
    Od: "spacerunner" <s...@i...pl>

    Nie musisz brać ślubu ! :)
    Premia się należy, o ile mieszkanie będzie też na twoją dziewczynę.
    Ja tak kupowałem chatę. Najpierw było pod górkę, ale okazało się, że jest
    przepis, który mówi, że można dostać premię przy współwłasności i basta. Jak
    Ruszyłem sprawę w PKO to od razu zmiękli i z premia nie było kłopotu.
    Jest przepis. Premie musicie dostać, udział procentowy spisuje notariusz.
    Powodzenia, tylko nie daj się zbyc, że premii nie dostaniesz, bo oni (pko?)
    dobrze wiedzą, że się należy, a kaska piechotą nie chodzi.
    Spacy

  • 7. Data: 2003-03-28 11:28:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > dziewczyny dostac premie nie organizujac slubu na leb na szyje. Oplaty
    > notarialne nie maja tu nic do rzeczy bo sa nieuniknione w kazdym

    Alez maja... bo jedna oplata przy kupnie,
    potem druga przy darowiznie.

    tak darowizna jak i sprzed sa pod rygorem niewaznosci wymagane w
    formienotarialnej.

    poza tym Pan nie majac mieszkania placi przy kupnie mniejsze oplaty...

    ale lepiej jak an pojdzie do notariusza, on topanu ladnie bezplatnie
    obliczy.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-03-28 11:31:56
    Od: k...@p...onet.pl

    > Alez maja... bo jedna oplata przy kupnie,
    > potem druga przy darowiznie.

    OK, czyli lepiej zeby mi ojciec podarowal kase i zebym mieszkanie juz kupil od
    razu na siebie lub na nas (ja + przyszla zona)?

    > tak darowizna jak i sprzed sa pod rygorem niewaznosci wymagane w
    > formienotarialnej.

    Jasne.

    > poza tym Pan nie majac mieszkania placi przy kupnie mniejsze oplaty...

    Problem w tym ze ja juz (chyba) mam mieszkanie. I nie wiem czy najpierw je
    sprzedam czy kupie nowe. Wiem ze to troche zakrecone :)) I prosze mi
    nie "panowac" :)

    > ale lepiej jak an pojdzie do notariusza, on topanu ladnie bezplatnie
    > obliczy.

    Jak bede mial wiecej konkretow w rece to rzeczywiscie sie wybiore. Dzieki za
    porady.

    Pozdrawiam
    Konrad Inglot

  • 9. Data: 2003-03-28 11:34:58
    Od: k...@p...onet.pl

    > Nie musisz brać ślubu ! :)

    Wiem ze nie musze ale chce :))) Tylko ze wtedy kiedy oboje bedziemy mieli do
    tego glowe a nie za 4 miesiace.

    > Premia się należy, o ile mieszkanie będzie też na twoją dziewczynę.

    To juz cos.

> [...]
    > Powodzenia, tylko nie daj się zbyc, że premii nie dostaniesz, bo oni (pko?)
    > dobrze wiedzą, że się należy, a kaska piechotą nie chodzi.

    Dzieki, sprawa ksiazeczki oczywiscie zalatwiana bedzie w PKO. Ja ten bank
    omijam zawsze szerokim lukiem ale widze ze w koncu bede musial isc do jaskini
    lwa :)
    Jeszcze raz dziekuje wszystkim za rady, jakbym jeszcze mial jakies watpliwosci
    to nie omieszkam napisac.

    Pozdrawiam
    Konrad Inglot

  • 10. Data: 2003-03-28 11:44:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik [...]

    > Problem w tym ze ja juz (chyba) mam mieszkanie. I nie wiem czy najpierw je
    > sprzedam czy kupie nowe. Wiem ze to troche zakrecone :)) I prosze mi
    > nie "panowac" :)

    Albo sie ma, albo sienie ma.... no ale jak masz i masz krocej niz 5 lat
    i CHCESZ sprzeac to sprzedaj wczesniej i zloz oswiadzenie,
    ze uzyskane pieniadze wydasz na "zaspokojenie potrzeb meiszkaniowych"..
    bo jakne, to ci "lupna" zryczaltowane 10% na podatek dochodowy.

    > Jak bede mial wiecej konkretow w rece to rzeczywiscie sie wybiore. Dzieki
    za
    > porady.

    Poza tym, ze notariusz dosc duzo kasy bierze, tonie ma czego sie go bac...
    mozna isc juz dzis..

    Boguslaw