  • 1. Data: 2003-03-29 20:41:52
    Temat: SDI jego podział a umowa ??
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    witam ponownie!
    kilka dni wczesniej pisalem o emailu z grozbami wyslanego z mojego IP przez
    goscia podlaczonego do mojej sieci...
    teraz chcialem zapytac czy orientujecie sie jak wyglada sprawa z podzialem
    lacza - wiem ze nie jest to zabronione ale jak juz dzielimy je na kilka osob
    zeby rozbic koszta to czy trzeba spisywac jakas wewnetrzna umowe pomiedzy
    userami sieci? jesli tak to jaka bo wtedy trzeba by pewnie podatek placic
    jeszcze tak? w naszym kraju wszystko jest pod gorke dlatego prosze o wasze
    opinie - jak wy rozwiazaliscie ta kwestie? a pytam bo pewnie teraz moze sie
    zrodzic problem czy mam legalnie podzielone lacze...
    z gory dzieki za pomoc,
    michael

  • 2. Data: 2003-03-29 21:02:24
    Temat: Re: SDI jego podział a umowa ??
    Od: Cichom <c...@i...pl>

    michael napisał(a):

> [...]
    > a pytam bo pewnie teraz moze sie zrodzic problem czy mam legalnie
    > podzielone lacze... z gory dzieki za pomoc,

    SDI można dzielić jak się chce, bez żadnych ograniczeń, nie trzeba spisywać
    żadnych umów.

    --
    Cichom

  • 3. Data: 2003-03-29 21:21:59
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Cichom" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > SDI można dzielić jak się chce, bez żadnych ograniczeń, nie trzeba
    spisywać
    > żadnych umów.

    tak, ani placic podatkow, zus, itp. :)
    wszystko oczywiste, i brzmi jak "dobra rada",
    jednak Panowie, nie zapominajmy na jakiej grupie jestesmy :)

  • 4. Data: 2003-03-29 22:54:39
    Od: Cichom <c...@i...pl>

    Krzysztof Gil napisał(a):

    > tak, ani placic podatkow, zus, itp. :)
    > wszystko oczywiste, i brzmi jak "dobra rada",
    > jednak Panowie, nie zapominajmy na jakiej grupie jestesmy :)

    Ok, ok. TP S.A. nie zabrania dzielić SDI (w przeciwieństwie do Neo+), ani nie
    wymaga żadnych dokumentów potwierdzających takowe dzielenie

    --
    Cichom

  • 5. Data: 2003-03-29 23:42:30
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    chyba nie do konca sie jasno wyrazilem... nie chodzilo mi o to czy tepsa
    pozwala dzielic czy nie tylko o to ze jesli juz korzystamy w kilku z jednego
    łacza (jedno IP) to jesli łącze jest na mnie a ja nie mam zadnych dokumentow
    potwierdzajacych to ze dziele to łącze z innymi osobami to w przypadku
    sytuacji jakiej mialem ostatnio - sasiad wyslal maila z grozbami itd. -
    wspoluzytkownik moze sie wyprzec tego ze ma neta odemnie czyz nie? i wtedy
    cala wina spada na mnie ;( dlatego chcialem wiedziec czy spisujecie jakies
    wewnetrzne umowy i ewentualnie regulamin korzystania z sieci i internetu ?
    michael

  • 6. Data: 2003-03-30 00:17:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Mar 2003, michael wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zeby rozbic koszta to czy trzeba spisywac jakas wewnetrzna umowe pomiedzy

    Chyba problem formalny wygląda tak:
    1. trzeba mieć zgłoszenie na taką działalność
    2. zgłoszenie uzyskuje się bez problemu[1] pod warunkiem że prowadzi
    się DG obejmującą "usługi internetowe" (musi być we wpisie),
    chyba również jeśli jest się stowarzyszeniem...
    [1] tzn. nie ma sprzeciwu.

    >+ w naszym kraju wszystko jest pod gorke

    No niestety :(
    [...]
    >+ jak wy rozwiazaliscie ta kwestie?

    IMHO - fakt że ktoś tak lub siak rozwiązał nie znaczy
    że zrobił to na 100% zgodnie z prawem. Jest nieco przepisów
    za które w praktyce rzadko się zdarzają kary. Co nie znaczy
    że nie mogą... :(

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-03-30 20:36:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Postępowanie karne nie ma nic wspólnego z postępowaniem podatkowym. W
    postępowaniu karnym dąży się do ustalenia sprawcy przestępstwa. Skoro łącze
    było na Ciebie, to naturalną oleją rzeczy stałeś się podejrzanym.
    Podejrzanym, a nie winnym. Skoro teraz okazuje się, że z Twojego łącza
    korzysta kilka osób, to po prostu którejś z nich należy udowodnić winę.
    A co, jeśli byś pozwalał swoim kolegom korzystać z Twojego komputera i
    któryś wysłał maila? Karalne są groźby, a nie dzielenie łącza. Za
    pomocnictwo można by Cię skazać, gdyby udowodniono, że wiedziałeś, że gość
    chce komuś grozić i pomogłeś mu użyczając komputera / łącza.

  • 8. Data: 2003-03-31 11:00:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Mar 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ Postępowanie karne nie ma nic wspólnego z postępowaniem podatkowym.

    Zgoda. Z zastrzeżeniem że o ile wiem to obowiązuje tajemnica
    skarbowa (tj. US nie ma prawa informować o swojej wiedzy - poza
    przypadkami zbrodni itp - innych podmiotów), to o "tajemnicy
    policyjnej" nie słyszałem :]
    Sugeruję że jeśli policja się dowie o popełnieniu wykroczenia
    bądź przestępstwa "przy okazji" innej sprawy - to może innej
    policji ;> przekazać info że coś jest nie tak.
    Żle myślę ?
    To iż *prawdopodobnie* nikt się nie przyczepi a że jakoby
    "nie mógł" by się przyczepić to dwie różne sprawy !

    [...]
    >+ Karalne są groźby, a nie dzielenie łącza.

    Mam pytanie: czy sugerujesz że świadczenie usługi udostępniania
    internetu (wymagającego zezwolenia) nie jest *niczym* zagrożone ?
    To jest możliwe :), ale coś tak przekonany nie jestem.
    Acha - na razie nie byliśmy na etapie podatków ;), tylko przepisów
    "łącznościowych" !
    "Problem z DG" nie musi oznaczać "problemu z podatkami" ;]

    pzdr, Gotfryd
    BTW: przypominam co pisałem o przepisach "za które rzadko kogo
    się karze"; coś z kwartał przez zniesieniem koncesji była taka
    "pokazówka" w tarnogórskim - zamknęli ekipę która świadczyła usługi
    z użyciem łącz radiowych bez koncesji...

  • 9. Data: 2003-03-31 11:44:32
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    > Mam pytanie: czy sugerujesz że świadczenie usługi udostępniania
    > internetu (wymagającego zezwolenia) nie jest *niczym* zagrożone ?

    o jakim zezwoleniu i wydanym przez kogo piszesz?

    --
    kasza

  • 10. Data: 2003-03-31 13:17:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | bądź przestępstwa "przy okazji" innej sprawy - to może innej
    | policji ;> przekazać info że coś jest nie tak.

    Jak najbardziej słusznie.

    | To iż *prawdopodobnie* nikt się nie przyczepi a że jakoby
    | "nie mógł" by się przyczepić to dwie różne sprawy !

    Również moja zgoda. Tyle, że osobiście wątpię, by prowadzący sprawę o groźby
    karalne wnikał, czy gostek pobiera opłaty za współdzielenie łącza. Zresztą,
    by móc go ukarać z uks należy udowodnić uchybienie podatkowe. No, a jeśli
    gość bierze tyle, że w sumie pokrywa to koszt łącza, dochodu nie będzie.
    Więc i należnego podatku nie będzie, co skutkuje niemożnością jego
    zaniżenia. Tak więc w praktyce wydaje mi się, że ta droga nie ma większego
    sensu.

    | Mam pytanie: czy sugerujesz że świadczenie usługi udostępniania
    | Internetu (wymagającego zezwolenia) nie jest *niczym* zagrożone ?
    | To jest możliwe :), ale coś tak przekonany nie jestem.

    Stanowi wykroczenie. I to do końca nie jestem pewien, bo zależy to od
    rozmiarów. Jak pociągnę kabel do sąsiada, to już jest "działalność
    polegająca na świadczeniu lub udostępnianiu usług telekomunikacyjnych", czy
    jeszcze nie. Cokolwiek kłuci się z moim rozumieniem pojęcia działalność, ale
    upierać się nie będę. Przy tej skali zjawiska, to w najgorszym wypadku grozi
    mu pouczenie. Nie wierzę, by komuś chciało się pisać wniosek o ukaranie.

> [...]
    | "pokazówka" w tarnogórskim - zamknęli ekipę która świadczyła usługi
    | z użyciem łącz radiowych bez koncesji...

    Ale wykorzystanie częstotliwości radiowej jest przestępstwem, a nie
    wykroczeniem. Zakładam, że on to kabelkiem przesyłają.,