  • 1. Data: 2009-07-27 07:43:26
    Temat: Rozdzielnośćmajątkowa-wyprzedaż rzeczy przez męża.
    Od: "Anna" <m...@g...pl>

    Mąż wyrzucił mnie z domu z rzeczami osobistymi. Zabrał klucze,
    zmienił zamki, Wniosłam o rozdzielność majątkową i Sad orzekł ją z data wsteczna.
    Jak wniosłam o rozdzielność mąż sprzedał samochód bez mojej zgody,
    wyprzedaje wszystkie ruchomości z domu (obrazy). Co można zrobić. Jak wrócić do
    mieszkania. Jak zabronić wyprzedaży majątku. Czy w takiej sytuacji mogę
    wnieść pozew o stwierdzenie nieważność tej umowy? Proszę bardzo o pomoc.

  • 2. Data: 2009-07-27 07:49:51
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Anna wrote:
> [...]
    > mieszkania. Jak zabronić wyprzedaży majątku. Czy w takiej sytuacji mogę
    > wnieść pozew o stwierdzenie nieważność tej umowy? Proszę bardzo o pomoc.

    myślę, że całkiem niezłym pomysłem byłoby skontaktowanie się z
    prawnikiem od tego typu spraw.

    gacek

  • 3. Data: 2009-07-27 09:41:36
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Anna" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobić. Jak wrócić do mieszkania. Jak zabronić wyprzedaży majątku. Czy w
    > takiej sytuacji mogę wnieść pozew o stwierdzenie nieważność tej umowy?

    Zaraz, zaraz.
    A co owa rozdzielność ma wspólnego z całą resztą wzruszającej historii?
    O ile dobrze rozumiem to rozdzielność znaczy jedynie tyle, że od momentu jej
    ustalenia dochody małżonków należą do ich majątku odrębnego.

    --
    Paweł

  • 4. Data: 2009-07-27 11:40:05
    Od: "Jan Kowalski" <c...@W...gazeta.pl>

    Rozdzielność majątkowa z datą wsteczną? A cóż to za konstrukcja? Jak to
    praktycznie ma działać.

  • 5. Data: 2009-07-27 11:57:52
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Rozdzielność majątkowa z datą wsteczną? A cóż to za konstrukcja? Jak to
    > praktycznie ma działać.

    Tez nie mam pojęcia.
    Zresztą autor tematu i tak myli w jednym przynajmniej dwa zupełnie odrębne
    zagadnienia.

    --
    Paweł

  • 6. Data: 2009-07-28 06:35:13
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Anna <m...@g...pl> napisał(a):

    > Mąż wyrzucił mnie z domu z rzeczami osobistymi. Zabrał klucze (...)

    Praktycznie w każdym mieście wojewódzkim istnieją centra pomocy kobietom w
    sytuacjach kryzysowych, w których za darmo otrzymasz pomoc prawną od
    człowieka, któremu będziesz w stanie wytłumaczyć stan sprawy (czytelnicy tej
    grupy chyba nie zrozumieli, o co dokładnie Tobie chodzi). Do tego dochodzą
    MOPSy (GOPS), powiatowe i gminne centra pomocy rodzinom, a czasem prawnik
    jest też przy gminnej komisji antyalkoholowej.

    GK

  • 7. Data: 2009-07-28 09:14:01
    Od: kuba <j...@g...com>

    Jan Kowalski pisze:
    > Rozdzielność majątkowa z datą wsteczną? A cóż to za konstrukcja? Jak to
    > praktycznie ma działać.

    Art. 52 par. 3 KRO.

    --
    kuba

  • 8. Data: 2009-07-28 09:22:18
    Od: kuba <j...@g...com>

    Anna pisze:
> [...]
    > mieszkania. Jak zabronić wyprzedaży majątku. Czy w takiej sytuacji mogę
    > wnieść pozew o stwierdzenie nieważność tej umowy? Proszę bardzo o pomoc.

    Na podstawie daty ustanowienia rozdzielności majątkowej i innych
    przepisów powinnaś ustalić, co wchodzi do majątku wspólnego, a co do
    waszych majątków osobistych.

    Jeśli mąż wyprzedaje składniki majątku wspólnego, to powinnaś
    niezwłocznie się temu sprzeciwić i byłoby najlepiej, gdyby potencjalnym
    nabywcom taki sprzeciw był wiadomy, bo inaczej transakcje będą
    skuteczne, a ty będziesz się potem rozliczać z mężem.

    Jeśli wyprzedaje składniki twojego majątku osobistego, to w grę wchodzi
    nawet przestępstwo przywłaszczenia. Jednak, jeżeli nabywcy nie będą
    wiedzieli, że to jest twój majątek, to i tak skutecznie nabędą te
    przedmioty. Możesz próbować wytoczyć powództwo z art. 59 KC przeciwko
    mężowi i nabywcy.

    Proponuję konsultację z prawnikiem, bo problem jest tego typu, że trzeba
    wiedzieć co i jak i znać okoliczności konkretnych przypadków.

    --
    kuba