  • 21. Data: 2010-09-13 13:14:10
    Temat: Re: Robieni w ... bańkę żarówkową
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Kupuje w Tesco i od ręki zwracają pieniądze, nawet jak minie powyżej pół
    > roku od kupna.

    W jakim sensie zwracając pieniądze?
    Oddajesz im zużytą żarówkę i dostajesz za nią kasę??

  • 22. Data: 2010-09-13 13:28:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-09-2010 15:14, Mordzia pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > W jakim sensie zwracając pieniądze?
    > Oddajesz im zużytą żarówkę i dostajesz za nią kasę??

    Jaką żarówkę? Tam się nic nie żarzy!
    Świetlówka nie jest żarówką.
    Naprawdę nie odróżniasz?

    Po kilku miesiącach świetlówka nie ma prawa być "zużyta", chyba że była
    zapalana i gaszona kilkaset razy dziennie.
    Jeżeli przestaje działać w okresie gwarancji bez widocznego powodu, to
    znaczy, że się popsuła. Jak każde inne urządzenie.

    Niektóre świetlówki mają gwarancje nawet 36 miesięcy - to już zależy od
    producenta.

    A ile jest gwarancji na żarówkę?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2010-09-13 14:03:37
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-13 14:55, MadMan pisze:

    > Bo zmierzyłem?

    Chyba sowmiarka.

  • 24. Data: 2010-09-13 15:10:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 16:03:37 +0200, konieczko napisał(a):

    > Chyba sowmiarka.

    Nie mierzyłem sów tylko waty, zatem sów-miarką akurat nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 25. Data: 2010-09-13 16:51:07
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 14:37:32 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Halogeny będą zabronione w przyszłym roku. A może w 2012, nie pamiętam.

    Klasy C dopiero w 2016. Ale chyba te lepsze dochodzą do klasy B więc może
    zostaną dłużej. Do tego czasu i tak liczę na dobre LED'y z pełnym widmem.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 26. Data: 2010-09-13 18:44:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1uuvhnbcpw3z3$.au5xa5pybnoc$.dlg@40tude.net...

    > Klasy C dopiero w 2016. Ale chyba te lepsze dochodzą do klasy B więc może
    > zostaną dłużej. Do tego czasu i tak liczę na dobre LED'y z pełnym widmem.

    Z takim naprawde pelnym, to nie wiem, czy beda kiedykolwiek, chyba, ze moze
    jakies minizarowki oparte na nanoogniwach (a moze jokto-) termojadrowych :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 27. Data: 2010-09-14 08:22:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/13/2010 11:48 AM), Liwiusz wrote:
    [...]
    > Kupuje w Tesco i od ręki zwracają pieniądze, nawet jak minie powyżej pół
    > roku od kupna.
    >
    > A co do samych dobrych poczciwych starych żarówek, to na pewno można je
    > kupić "z przemytu", trzeba poszukać w miejscach, gdzie jeszcze ludzie
    > żyją normalnie i nie handlują z kasą fiskalną.

    Albo kupić halogenowe. Niczym się prawie nie różnią od żarowych (ceną
    też niewiele) a są "energooszczędne".

    p. m.

  • 28. Data: 2010-09-14 08:32:11
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 20:44:17 +0200, SDD napisał(a):

    > Z takim naprawde pelnym, to nie wiem, czy beda kiedykolwiek, chyba, ze moze
    > jakies minizarowki oparte na nanoogniwach (a moze jokto-) termojadrowych :)

    Jestem optymistą - są różne sposoby generacji fotonów i pewnie niektóre
    dadzą się przenieść z laboratorium do produkcji seryjnej.

    Ale wracając do wątku to pogooglałem i po przeczytaniu dyrektyw i jakichś
    artykułów, to jakoś mam większy dystans do tych piszących o "spisku".
    Aczkolwiek zgadzam się że od razu powinno się zaostrzyć przepisy o zbiórce
    zużytych świetlówek - powinno się dać je zwrócić wszędzie i w dowolnej
    ilości, a nie tylko na zasadzie 1:1 przy kupowaniu nowej.

    Dobra... idę wymienić przepaloną żarówkę w sypialni - na tradycyjną bo
    jeszcze mam kilka w szafce ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 29. Data: 2010-09-14 09:45:14
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Maddy pisze:

    > Jaką żarówkę? Tam się nic nie żarzy!
    > Świetlówka nie jest żarówką.
    > Naprawdę nie odróżniasz?

    http://www.eres.alpha.pl/elektronika/fusion_images/e
    lektronika/swietlowki-lf-2.gif

    a ten żarnik to co tam robi?

    andy_nek

  • 30. Data: 2010-09-14 09:59:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-13 15:28, Maddy pisze:

    > Jaką żarówkę? Tam się nic nie żarzy!

    A jak idziesz w adidasach pojeździć na rowerze, to oczywiście zawsze
    zakładasz buty marki Adidas i jedziesz pojazdem marki Rover.
    A codziennie wieczorem karmisz swoją myszkę, żeby nie zdechła z głodu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek