  • 1. Data: 2010-09-12 22:40:59
    Temat: Czy mozna pozwac Krajowy Rejestr Karny (a moze Skarb Panstwa)?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Pytanie teoretyczne - zalozmy, ze dane osoby kiedys skazanej, ktorej
    skazanie zostalo juz zatarte, nie zostaly usuniete z KRK, w wyniku czego
    osoba ta np. nie dostala pracy, nie dostala jakiejs licencji, nie mogla
    kandydowac, etc.
    Czy w takiej sytuacji mozna pozwac KRK o zadoscuczynienie luyb
    odszkodowanie?
    Slyszal ktos moze o jakichs tego typu sprawach/orzeczeniach?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2010-09-13 14:50:59
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Czy w takiej sytuacji mozna pozwac KRK o zadoscuczynienie luyb
    > odszkodowanie?

    Myslisz ze KRK ma zdolnosc sadowa ? Trzeba zastanowic sie nad art. 67 par 2
    kpc.
    To tak na wstepie jesli chodzi o to czy da sie oraz kogo pozywac.

    Cezar

  • 3. Data: 2010-09-13 15:02:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Myslisz ze KRK ma zdolnosc sadowa ? Trzeba zastanowic sie nad art. 67 par
    > 2 kpc.
    > To tak na wstepie jesli chodzi o to czy da sie oraz kogo pozywac.

    No to Ministerstwo Sprawiedliwosci albo Skarb Panstwa :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-09-13 18:44:25
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No to Ministerstwo Sprawiedliwosci albo Skarb Panstwa :)
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Ja mysle, ze pozwac mozna "Skarb Panstwa reprezentowany przez Dyrektora
    Biura Informacyjnego KRK" (art. 2 ustawy o KRK).
    Jesli wykazesz, ze z powodu winy pracownikow owego biura poniosles jakas
    szkode, to pewnie daloby pozywac i cos tam wygrac. Mozna by pomyslec tez o
    ewentualnym naruszeniu twojego dobra osobistego - tj. np dobrego imienia -
    no bo powinienes byc juz "zatarty", a jeszcze widnieje zapis, ktory godzi w
    twoje dobre imie - wtedy mozliwe zadoscuczynienie, przeproszenie w prasie
    itp (chyba art. 448 kc o tym mowi, albo ktorys inny obok niego :-)

    Cezar

  • 5. Data: 2010-09-13 18:46:19
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-13 20:44, Cezar pisze:

    > ... przeproszenie w prasie

    Dobre - ogłosić to na całą Polskę co chciałoby się skrzętnie ukryć. ;)

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-09-13 18:46:23
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-09-13 20:44, Cezar pisze:
    > Jesli wykazesz, ze z powodu winy pracownikow owego biura poniosles jakas
    > szkode, to pewnie daloby pozywac i cos tam wygrac.

    wina nie jest potrzebna

    KG

  • 7. Data: 2010-09-13 18:48:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Dobre - ogłosić to na całą Polskę co chciałoby się skrzętnie ukryć. ;)

    No - bylby to wyrok "salomonowy" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-09-13 18:54:01
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > No - bylby to wyrok "salomonowy" :)

    Czemu ? Np oglosznie : "W imieniu Biura Informacyjnego KRK uprzejmie
    przepraszamy pana XY za zamieszczenie w rejestrze nieprawdziwych i
    krzywdzaych danych o jego rzekomej karalnosci. Podpis Dyr Biura KRK" Z
    tegonic nie wynika. Mozna pomyslec, ze facet nigdy nie byl karany, a tu mu
    zrobiono taki myk.

    Zreszta to nie musi byc ogloszenie w prasie.Moze to byc np obowiazek tego,
    aby ow dyrektor wyslal na pismie przeprosiny do np pracodawcy delikwenta.
    Itp.

    Cezar

  • 9. Data: 2010-09-13 19:30:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-13 20:54, Użytkownik Cezar napisał:

> [...]
    > krzywdzaych danych o jego rzekomej karalnosci. Podpis Dyr Biura KRK" Z
    > tegonic nie wynika. Mozna pomyslec, ze facet nigdy nie byl karany, a tu mu

    Ale jak rozumiem te dane nie były nieprawdziwe a tylko
    przeterminowane.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-09-13 20:52:19
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Ale jak rozumiem te dane nie były nieprawdziwe a tylko
    > przeterminowane.

    Skoro jakis przepis ustawy (kk) mowi, ze dane juz powinny "zniknąć" z KRK,
    to znaczy, ze ich tam nie powinno byc. Skoro zas byly, choc nie mogly, to wg
    mnie otwiera to droge do dochodzenia swoich praw, w tym zadoscuczynienia.

    W tym sensie "trwajacy" wpis o skazaniu jest nieprawdziwy, bo taka osoba na
    gruncie KRK jest juz nie karana (choc oczywiscie np w policyjnej bazie KSIP
    bedzie figurowala do konca swiata i jeden dzien dluzej).

    Cezar