  • 11. Data: 2010-09-13 12:17:32
    Temat: Re: Robieni w ... bańkę żarówkową
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 14:13:27 +0200, konieczko napisał(a):

    > Ty sie jebnij mocno w swoj pusty leb lemingu 40W LCD ma
    > pobor okolo 180W bez roznicy czy dzien jest jasny czy ciemny.

    To pożycz mi jakiś inny watomierz, ten jakoś dziwnym trafem pokazuje
    pobór mocy żarówki 40W oraz czajnika elektrycznego normalnie (tzn. jest
    40 i 1900W). Dlaczego według ciebie wskazanie 60W w jasny dzień i 40W
    lub mniej wieczorem jest błędne?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2010-09-13 12:18:05
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 14:07:12 +0200, Maddy napisał(a):

    > A co proponujesz w zamian np. 40-calowego LCDa?
    >
    > 14-cali CRT? Bo większy się w 90W poboru nie zmieści.

    40-calowy LCD podświetlany diodami LED. Mój bierze w trybie oszczędzania
    energii 35-60W.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 13. Data: 2010-09-13 12:22:09
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 11:29:53 +0200, Paweł napisał(a):

    > Unia zabroniła używać kolejnych typów "normalnych" żarówek na rzecz
    > "ekologicznych".

    Że zabroniła to fakt. Ale czy zmusza do świetlówek kompaktowych?

    Ja bez problemu kupiłem żarówkę 100W - halogenową. A teraz czekam aż LED'y
    "dojrzeją" (latarki już dawno wymieniłem na LED'owe). Nie widzę powodu żeby
    tęsknić za zwykłą żarówką...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2010-09-13 12:22:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-13 11:48, Liwiusz pisze:
    > A co do samych dobrych poczciwych starych żarówek, to na pewno można
    > je kupić "z przemytu", trzeba poszukać w miejscach, gdzie jeszcze
    > ludzie żyją normalnie i nie handlują z kasą fiskalną.

    Można też je kupić podobno jako ,,nie przeznaczone do użytku domowego'' :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-09-13 12:35:33
    Od: "oporny" <o...@h...pl>

    > To pożycz mi jakiś inny watomierz,

    Nie dałbym ci w ręce tak drogiego przyrządu.

    > ten jakoś dziwnym trafem pokazuje
    > pobór mocy żarówki 40W

    Pobór mocy impulsowy?

    > oraz czajnika elektrycznego normalnie

    Pytanie jak wyżej.

    > (tzn. jest
    > 40 i 1900W). Dlaczego według ciebie wskazanie 60W w jasny dzień i 40W
    > lub mniej wieczorem jest błędne?

    Gdyż pomiar robisz miernikiem za kilkadziesiąt złotych, któremu RMS jest
    obce.

  • 16. Data: 2010-09-13 12:37:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

> [...]
    > "dojrzeją" (latarki już dawno wymieniłem na LED'owe). Nie widzę powodu żeby

    Halogeny będą zabronione w przyszłym roku. A może w 2012, nie pamiętam.

    MJ

  • 17. Data: 2010-09-13 12:39:32
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-13 14:18, MadMan pisze:

    > 40-calowy LCD podświetlany diodami LED. Mój bierze w trybie oszczędzania
    > energii 35-60W.

    Heh a skad ty to wiesz ?

  • 18. Data: 2010-09-13 12:41:59
    Od: pwz <p...@o...eu>

    > Można też je kupić podobno jako ,,nie przeznaczone do użytku domowego'' :D

    Prawda. Ostatnio widziałem (pełny asortyment!) w Leroy'u (DC, Al.
    Jerozolimskie).
    pwz

  • 19. Data: 2010-09-13 12:54:51
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 14:35:33 +0200, oporny napisał(a):

    > Gdyż pomiar robisz miernikiem za kilkadziesiąt złotych, któremu RMS jest
    > obce.

    I dlatego pokazuje całkiem dobrze wartości poboru mocy mierzonych przeze
    mnie urządzeń?
    Fakt, nie będzie to superdokładność, ale nie sądzę żeby nawet o 5W się
    mylił.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 20. Data: 2010-09-13 12:55:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 14:39:32 +0200, konieczko napisał(a):

    > Heh a skad ty to wiesz ?

    Bo zmierzyłem?

    --
    Pozdrawiam,