  • 1. Data: 2010-09-13 13:46:02
    Temat: Jakim prawem TP legitymuje?
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    Zaniosłem dziś wypowiedzenie umowy do salonu TP, a ono zażądało dowodu
    osobistego.
    Ja powiedziałem, że ja nie chcę rozpatrywania, ani analizowania treści
    tego pisma, ja robię tylko za listonosza (pismo podpisane przez moją
    żonę) i chcę jedynie potwierdzenia na kopii, że ono to pismo wzięło. Ale
    ono się upierało, że jak mi się nie podoba, to mogę wysłać poleconym na
    podany adres korespondencyjny, a jak chcę doręczyć w salonie, to dowód
    na stół.

    Miało ono jakieś podstawy do tego, czy ono łamie prawo?

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-09-13 15:10:35
    Temat: Re: Jakim prawem TP legitymuje?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stół.
    >
    > Miało ono jakieś podstawy do tego, czy ono łamie prawo?

    Ja bym ich zapytał, na jakiej podstawie Twoje dane osobowe mają zamiar
    przetwarzać :-) Prawa moim zdaniem nie mieli, tylko że i sposobu na
    doręczenia nie widzę.

  • 3. Data: 2010-09-13 15:17:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Miało ono jakieś podstawy do tego, czy ono łamie prawo?

    Hmmmm - abstrahujac od wszystkiego, to ja bym nie chcial, zeby kazdy z ulicy
    mogl przyjsc do mojego operatora/banku etc. i - podajac sie za mnie -
    rozwiazac zawarte przeze mnie umowy, narazajac mnie na pozbawienie
    potrzebnych uslug, dostaw czy zaplaty kar umownych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-09-13 15:45:21
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

> [...]
    > mnie - rozwiazac zawarte przeze mnie umowy, narazajac mnie na pozbawienie
    > potrzebnych uslug, dostaw czy zaplaty kar umownych.

    A jeśli podając się za Ciebie wysłał rozwiązanie umowy pocztą, to już by
    było ok? ;-)

    K.

  • 5. Data: 2010-09-13 16:02:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli podając się za Ciebie wysłał rozwiązanie umowy pocztą, to już by
    > było ok? ;-)

    Tez nie, ale to juz wina procedur Poczty Polskiej (czy innych oparatorow),
    ze przy wysylaniu przesylek rejestrowanych nie sprawdzaja tozsamosci
    wysylajacego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-09-13 17:45:40
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    SDD <s...@t...pl> wrote:

    > Tez nie, ale to juz wina procedur Poczty Polskiej (czy innych oparatorow),
    > ze przy wysylaniu przesylek rejestrowanych nie sprawdzaja tozsamosci
    > wysylajacego.

    Wypowiedzenie mozna wysylac tez listem zwyklym.

    a.

  • 7. Data: 2010-09-13 17:46:30
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > rozwiazac zawarte przeze mnie umowy, narazajac mnie na pozbawienie
    > potrzebnych uslug, dostaw czy zaplaty kar umownych.

    Ktoś fałszujący pismo (podpisujący się, choć nie jest tym, którego
    imię-nazwisko widnieje) popełnia przestępstwo.
    W państwie prawa (wiem: - to nie u nas!) każdy podmiot winien zakładać,
    że każdy kontrahent przestrzega prawa. Może się "zabezpieczać na
    wypadek", ale to już na swój koszt i swoim staraniem. Np. dzwoniąc do
    wymienionej osoby i pytając, czy potwierdza fakt złożenia takiego pisma.
    Ja w tym wypadku "robiłem za listonosza" i LOTO MI KOŁO @#%$# czy oni
    uwierzą w autentyczność podpisu, czy nie. To ich problem, tak samo, jak
    w przypadku, gdyby to pismo było wysłane pocztą. A ja np. nie chcę
    zostawiać śladu, że w tym dniu o tej godzinie byłem w tym miejscu.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-09-13 17:47:41
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    >
    > Tez nie, ale to juz wina procedur Poczty Polskiej (czy innych oparatorow),
    > ze przy wysylaniu przesylek rejestrowanych nie sprawdzaja tozsamosci

    Weź Ty się wyprowadź na Kubę albo do Korei Pn. Tam takie metody zapewne
    funkcjonują, a u nas może za kilka lat dopiero UE je wprowadzi. Będą
    legitymować przy wejściu do szaletu na dworcu, albo wszystkim nam wszyją
    cipa.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-09-13 18:08:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    SDD pisze:

> [...]
    >funkcjonują, a u nas może za kilka lat dopiero UE je wprowadzi. Będą
    >legitymować przy wejściu do szaletu na dworcu, albo wszystkim nam wszyją

    Ja bym nie chcial, zeby ktos np. wyslal poleconym niesluszny (albo i
    sluszny) donos do skarbowki na mojego sasiada, czy klienta, albo kogos duzo
    ode mnie silniejszego, podszywajac sie pode mnie, jako nadawce.
    Albo zeby jakis windykator wpadl keidys na pomysl, by jakis watpliwej
    slusznosci dlug splacic (np. w 1%) przekazem pocztowym, na ktorym
    figurowalbym ja, jako nadawca, tym samym zyskujac jakis dowod uznania przeze
    mnie dlugu i przerwanie biegu przedawnienia. A tego typu manewry sa w
    obecnym stanie rzeczy mozliwe.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-09-13 18:12:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .
    > Ja bym nie chcial, zeby ktos np. wyslal poleconym niesluszny (albo i
    > sluszny) donos do skarbowki na mojego sasiada, czy klienta, albo kogos
    > duzo

    Zreszta co tam donos na kogos.
    Wystarczylaby jakas konkretna korekta mojego zeznania rocznego - np. taka
    razy 10.
    odpis bylby podrobiony, ale zanim by to grafolog sprawdzil, to mialbym
    niezle jaja z odkrecaniem tytulu wykonawczego.

    Pozdrawiam
    SDD