  • 41. Data: 2010-02-28 08:42:29
    Temat: Re: Reklamacja obuwia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...ml1.net ...

    > Można się z tym zgodzić, ale niczego to nie załatwia, bo wprowadzasz
    > pewne założenia, które wymagają weryfikacji aby twierdzenie podstawowe
    > mogło zostać udowodnione. Zobacz, masz wykazać istnienie usterki w
    > momencie wydania towaru - jeśli teraz chcesz posłużyć się takim
    > dowodem nie-wprost to musisz jednocześnie UDOWODNIĆ, że buty były
    > użytkowane w sposób zalecany przez producenta.

    a moze to juz nalezy do producenta, zeby ewentualnie odrzucając reklamację
    wskazał, ze to jednak nie była wina złej jakosci butów, tylko mojego złego
    uzytkowania? (oczywiscie pozostaje kwestia dowodzenia tego, no ale to juz
    inna para kaloszy)

  • 42. Data: 2010-02-28 08:42:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > towar ma działać tyle ile zwykle powinien działać.
    >
    > jeśli zarówka ma świecić 5 godzin i to jest jej cecha, to znaczy ze
    > przez dwa lata ma świecic 5 godzin, a nie dwa lata.

    no przeciez pisałem o tym.

    > Raczej normalnym jest, że normalne buty dwa sezony powinny wytrzymac,
    > chyba, ze jest wyraznie napisane, ze nie.

    ja tez tak uwazam, dlatego dziwie sie tym uwagom o klejach, udowadnianiu
    wady itp.

  • 43. Data: 2010-02-28 09:29:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-02-28, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
    > uzytkowania? (oczywiscie pozostaje kwestia dowodzenia tego, no ale to juz

    Przy reklamacji z tyt. niezgodności z umową, producent nie jest stroną
    (chyba, że sam sprzedał te buty).

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2010-02-28 09:37:23
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tomaszek wrote:

    > Z bazaru to pół biedy - mało płacę, mało wymagam. Ale taki przypadek
    > miałem w Ambrze. Normalnie zwyczajna tektura pod wkładką!!

    Ale Ty nie widziałeś, jak się robi buty, nie? ;-)
    Tektura pod wkładką jest ok, problem zaczyna się w momencie, jak na tekturze
    nie ma podeszwy.
    J.

  • 45. Data: 2010-02-28 10:36:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...ml1.net ...

    > Przy reklamacji z tyt. niezgodności z umową, producent nie jest stroną
    > (chyba, że sam sprzedał te buty).

    sorry - miałem na mysli oczywiscie sprzedawce.

  • 46. Data: 2010-02-28 16:17:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > no przeciez pisałem o tym.

    > ja tez tak uwazam, dlatego dziwie sie tym uwagom o klejach, udowadnianiu
    > wady itp.

    grupy dyskusyjne maja to do siebie, ze mozna napisac na nich wszystko.

  • 47. Data: 2010-02-28 16:59:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > grupy dyskusyjne maja to do siebie, ze mozna napisac na nich wszystko.

    z jednej strony jest to rzeczywiscie opinia jednego człowieka - Liwiusza. Z
    drugiej strony na razie nikt nie zaptrzecza.

  • 48. Data: 2010-02-28 17:22:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > przypadki - to rozklejenie sie samo z siebie DOKLADNIE dowodzi wady.
    > Z prostego rozumowania - gdyby nie było wady - nie rozkleiły były
    > sie. Wiec dokładnie albo uzyto zły klej, albo zle sklejono - w kazdym
    > razie nie powinny były sie rozkleic a sie rozkleiły.
    > I przyznam, ze dla mnie jest to logiczne. Oczywiscie wszystko przy
    > załozeniu, ze producent nie okreslił w umowie sprzedazy wytrzymałosci
    > w inny sposób. Przeciez nikt nie broni producentowi sprzedawac miesa
    > (wiadomo, ze nie wytrzyma dwóch lat), zarówek okreslajac ich trwałosc
    > czy nawet butów okreslajac ich trwałosc.

    To wszystko jest mniej więcej prawda przy zastrzeżeniu "6 miesięcy" a
    nie "2 lata".
    Przez pierwsze 6 miesięcy - wada domyślnie istniała.
    Po 6 miesiącach - udowodnij że jest wada.

    W twojej interpretacji te 2 lata niezgodności to jakby dodatkowa
    gwarancja. A to błędna interpretacja.

    Sam fakt że sie rozkleiły - nie oznacza że miały wadę. Po prostu. Nie
    wiadomo jak były użytkowane, jest tylko słowo użytkownika "nic
    specjalnego w nich nie robiłem". A to mało wiarygodne - w sensie "żaden
    dowód że nic specjalnego nie robił".

    Dlatego po 6 miesiacach od zakupu - trzeba tę wadę udowadniać.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 49. Data: 2010-02-28 17:25:37
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > tylko mojego złego uzytkowania? (oczywiscie pozostaje kwestia
    > dowodzenia tego, no ale to juz inna para kaloszy)

    Ależ to jest własnie określone dokładnie:
    1. pierwsze 6 miesięcy - sprzedawca musi udowdnić że towar był bez wad.
    2. po 6 miesiącach - kupujący musi udowodnić że wada istniała.

    Samo rozklejenie się taką wadą nie jest - bo nie istniało w momencie
    sprzedaży, prawda?

    Nie można uznać za takie "udowodnienie" słów - "użytkowałem normalnie,
    skoro się rozkleiły to znaczy że jakaś wada była".
    Musisz wskazać konkretnie - jaka wada. Zły klej - przedstaw ekspertyzę
    że rzeczywiście był zły.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 50. Data: 2010-02-28 17:26:41
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomaszek wrote:

    > Kiedyś z takiego powodu była afera, teraz dawanie wkładek tekturowych
    > to norma i nikt się temu nie dziwi ( patrz: buty ze stadionu, bazaru,
    > od wietnamców ) A buty dla żywych jak najbardziej ludzi przeznaczone.
    >
    > Z bazaru to pół biedy - mało płacę, mało wymagam. Ale taki przypadek
    > miałem w Ambrze. Normalnie zwyczajna tektura pod wkładką!! Na
    > początku trochę się burzyli, że buty noszone, ale przyjęli i dostałem
    > zwrot kasy.

    Z tym że tam cała PODESZWA była z tektury ;-)
    Jedno wdepnięcie w kałużę i się rozłaziła ;-)

    --
    Pozdro
    Massai