    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja obuwia
    Date: Sun, 28 Feb 2010 17:22:19 +0000 (UTC)
    <v...@z...router> <2...@b...poznan.pl>
    <hmaor9$7nk$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <hmbaco$h3r$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>

    Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail t...@w...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > bym >> >> nie uogólniał - odnosiłem sie do butów.
    > dwóch >> >> latach, bo mieso psuje sie po tygodniu.

    > normalnego >> >> uzytkowania?

    > że >> > strony nie umówiły się, że mają wytrzymać 2 lata.

    > dotychczas wszystkie interpretacje, jakie czytałem ogolnie mowiły cos
    > takiego:
    > - towar ma działac dwa lata.
    > - jezeli w ciagu dwóch lat sie zepsuł a był uzytkowany zgodnie z
    > przeznaczeniem (np. buty do sporadycznego biegania nie były uzywane
> [...]

    To wszystko jest mniej więcej prawda przy zastrzeżeniu "6 miesięcy" a
    nie "2 lata".
    Przez pierwsze 6 miesięcy - wada domyślnie istniała.
    Po 6 miesiącach - udowodnij że jest wada.

    W twojej interpretacji te 2 lata niezgodności to jakby dodatkowa
    gwarancja. A to błędna interpretacja.

    Sam fakt że sie rozkleiły - nie oznacza że miały wadę. Po prostu. Nie
    wiadomo jak były użytkowane, jest tylko słowo użytkownika "nic
    specjalnego w nich nie robiłem". A to mało wiarygodne - w sensie "żaden
    dowód że nic specjalnego nie robił".

    Dlatego po 6 miesiacach od zakupu - trzeba tę wadę udowadniać.

    --
    Pozdro
    Massai