  • 1. Data: 2010-02-25 16:08:22
    Temat: list z banku
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    Chciałem się poradzić: dostałem dzisiaj list z banku do firmy, że
    pracownik podpisał z nimi umowę kredytową i nie spłacił i bank mnie
    wzywa do nie wypłacania mu pensji, ale przelanie kwoty 380 zł (bo tyle
    podobno zadłużenia zostało) na ich rachunek. Załączyli umowę kredytową z
    pracownikiem i napisali, ze w tej umowie mój pracownik wyraził zgodę na
    taką operację.
    Wydaje mi się na czuja, że powinien odpisać ich, że oczywiście bardzo
    chętnie nie wypłacę pracownikowi pensji, jak dostanę pismo od komornika
    w tej sprawie. Dobrze myślę ? Bo bank w sumie nie jest dla mnie stroną i
    takie pisma mnie nie dotyczą, nawet jakby pracownik podpisał cokolwiek.

    Pewnie sprawa jest taka, że pracownik raczej spłaci tą resztkę długu za
    3 dni, po pensji, ale bardziej mi chodzi co ja powinien im odpisać.

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-02-25 16:12:18
    Temat: Re: list z banku
    Od: Maaariusz <m...@w...pl>

    On 25 Lut, 17:08, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:
> [...]
    > w tej sprawie. Dobrze myślę ? Bo bank w sumie nie jest dla mnie stroną i
    > takie pisma mnie nie dotyczą, nawet jakby pracownik podpisał cokolwiek.

    Zapytałbym pracownika, a potem odpisałbym bankowi, że dłużnik zmienił
    zdanie i nie wyraża zgody na potrącenie.

    Pozdrawiam-
    maaariusz

  • 3. Data: 2010-02-25 16:15:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 17:08:22 +0100, crazy bejbi napisał(a):

> [...]
    > w tej sprawie. Dobrze myślę ? Bo bank w sumie nie jest dla mnie stroną i
    > takie pisma mnie nie dotyczą, nawet jakby pracownik podpisał cokolwiek.

    Niekoniecznie, oczywiście możesz potrącić taką kwotę z wynagrodzenia
    pracownika za jego zgodą (art. 91 par. 1 kp).

    Aczkolwiek mam wrażenie, że ta zgoda powinna być złożona *Tobie*, nie zaś
    osobie trzeciej. Nie mam dostępu do orzecznictwa czy komentarza, ale
    pewnie zaraz ktoś dopowie.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2010-02-25 16:18:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Niekoniecznie, oczywiście możesz potrącić taką kwotę z wynagrodzenia
    > pracownika za jego zgodą (art. 91 par. 1 kp).

    A w którym miejscu jest to potrącenie? Bo nie widzę. W art. 91 mowa o
    sytuacji gdy pracownik ma dług wobec pracodawcy.

    > Aczkolwiek mam wrażenie, że ta zgoda powinna być złożona *Tobie*, nie zaś
    > osobie trzeciej. Nie mam dostępu do orzecznictwa czy komentarza, ale
    > pewnie zaraz ktoś dopowie.

    Olać bank.
    Zresztą to zachowanie banku to jakieś absurdalne jest.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2010-02-25 17:14:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    crazy bejbi pisze:

> [...]
    > wzywa do nie wypłacania mu pensji, ale przelanie kwoty 380 zł (bo tyle
    > podobno zadłużenia zostało) na ich rachunek. Załączyli umowę kredytową z

    A broń Boże! Póki dochodów nie zajmie KOMORNIK (i to z tytułem
    egzekucyjnym) masz psi obowiązek wypłacać pracownikowi, inaczej narazisz
    się na kłopoty!

    > pracownikiem i napisali, ze w tej umowie mój pracownik wyraził zgodę na
    > taką operację.

    A faktycznie wyraził? I na informowanie Ciebie o jego prywatnych umowach?

> [...]
    > w tej sprawie. Dobrze myślę ? Bo bank w sumie nie jest dla mnie stroną i
    > takie pisma mnie nie dotyczą, nawet jakby pracownik podpisał cokolwiek.

    Dokładnie. Chyba że ów pracownik złoży u Ciebie taką prośbę.

    > Pewnie sprawa jest taka, że pracownik raczej spłaci tą resztkę długu za
    > 3 dni, po pensji, ale bardziej mi chodzi co ja powinien im odpisać.

    Może wysłać im ustawę o ochronie danych osobowych? ;->

    Swoją szosą - co to za szemrany "bank"?

  • 6. Data: 2010-02-25 17:29:02
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Swoją szosą - co to za szemrany "bank"?

    Może taki od przekrętów nigeryjskich?
    J.

  • 7. Data: 2010-02-25 20:16:54
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Może wysłać im ustawę o ochronie danych osobowych? ;->
    >
    > Swoją szosą - co to za szemrany "bank"?

    Citi-handlowy

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 8. Data: 2010-02-26 13:32:57
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    wiadomości news:4b86b012$1@news.home.net.pl...
    > crazy bejbi pisze:
    >
    > Swoją szosą - co to za szemrany "bank"?

    Dziwię się, że się dziwisz. Przecież to bardzo często stosowana, niemal
    standardowa procedura.
    Na większości znanych mi formularzy bankowych służących potwierdzeniu faktu
    zatrudnienia i osiąganych dochodów znajdujemy oświadczenie kredytobiorcy
    upoważniające "nieodwołalnie" pracodawcę do potrącania rat kredytu z jego
    wynagrodzenia na żądanie banku. Kredytobiorca z reguły to podpisuje. Dalej
    znajdujemy formułkę "przyjmuję powyższe oświadczenie do wiadomości i
    zobowiązuję się realizować jego treść". Tę formułkę ma podpisac pracodawca i
    czasem to robi a czasem nie. Wtedy bank udziela kredytu albo nie.
    W razie kłopotów bank przysyła pracodawcy to co opisał wątkotwórca.
    Pracodawca powinien wtedy zrobić to, co ktoś już powyżej zaproponował.
    Zapytać pracownika, czy chce by potrącać mu raty, czy nie chce i zachować
    się zgodnie z tą dyspozycją informując o tym ewentualnie bank. Inna sprawa,
    że najczęściej takie potrącanie jest w interesie pracownika. Alternatywą
    jest bowiem bankowy tytuł egzekucyjny i zajęcie wynagrodzenia trochę poźniej
    i w wyższej kwocie (koszty egzekucyjne).
    Michał

  • 9. Data: 2010-02-26 13:42:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Michal pisze:
> [...]
    > pracownika. Alternatywą jest bowiem bankowy tytuł egzekucyjny i zajęcie
    > wynagrodzenia trochę poźniej i w wyższej kwocie (koszty egzekucyjne).

    Pierwszy raz z takim czymś się spotykam, ale może dlatego, że nie często
    biorę kredyty/pożyczki... W interesie pracownika jest co najwyżej
    wyjaśnić sprawę, byc może to wcale nie on zaciągał ten kredyt. Z takimi
    sytuacjami też się spotkałem. Niektórzy w czasie boomu kredytowego
    rozdawali kredyty na dowód, nie sprawdzając nawet, czy nie został on
    zastrzeżony, jako skradziony....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2010-02-26 14:07:21
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hm8j4j$jeg$1@news.onet.pl...

> [...]
    > też się spotkałem. Niektórzy w czasie boomu kredytowego rozdawali kredyty
    > na dowód, nie sprawdzając nawet, czy nie został on zastrzeżony, jako

    Oczywiście, w razie niezgodności trzeba sprawę wyjaśnić. Ale nie szukajmy
    wyjątków (które oczywiście mogą się zdarzyć). kiedy mowa o pewnej
    standardowej procedurze, która zapewne w zdecydowanej większości przypadków
    dotyczy standardowej sytuacji: kredyt wzięty, raty nie płacone.
    MIchał