  • 1. Data: 2010-02-26 12:40:29
    Temat: Upadłość a VAT.
    Od: spp <s...@o...pl>

    Czy można korzystać z ulgi na złe długi wobec firmy która ogłosiła
    upadłość i jest zarządzana przez syndyka? Kiedy taka firma przestaje być
    czynnym płatnikiem VAT?

    --
    spp

  • 2. Data: 2010-02-26 14:28:03
    Temat: Re: Upadłość a VAT.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 26-02-2010 13:40, spp pisze:
    > Czy można korzystać z ulgi na złe długi wobec firmy która ogłosiła
    > upadłość i jest zarządzana przez syndyka?

    Nie można.

    Kiedy taka firma przestaje być
    > czynnym płatnikiem VAT?

    Kiedy przestanie wykonywać czynności opodatkowane. W praktyce - jak
    syndyk uzna za stosowne.
    Ostatecznie w momencie zakończenia postępowania upadłościowego.

    Ale to akurat już nie ma znaczenia dla Ciebie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-02-26 14:34:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-26 15:28, Maddy pisze:

> [...]
    > Ostatecznie w momencie zakończenia postępowania upadłościowego.
    >
    > Ale to akurat już nie ma znaczenia dla Ciebie.

    Ależ wręcz przeciwnie. Jeżeli wciąż jest czynnym płatnikiem VAT to nie
    widzę przeszkód. Czy gdzieś się mylę?

    --
    spp

  • 4. Data: 2010-02-26 14:44:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 26-02-2010 15:34, spp pisze:

    > Ależ wręcz przeciwnie. Jeżeli wciąż jest czynnym płatnikiem VAT to
    > nie widzę przeszkód. Czy gdzieś się mylę?

    Ciekawe, że ominąłeś cały pierwszy człon mojej odpowiedzi.

    Za to należy Ci się ustawą po łbie:

    Art. 89a. 1. Podatnik może skorygować podatek należny z tytułu dostawy
    towarów lub świadczenia usług na terytorium kraju w przypadku
    wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona, z
    zastrzeżeniem ust. 2-5. [...]

    2. Przepis ust. 1 stosuje się w przypadku gdy spełnione są następujące
    warunki:
    1) dostawa towaru lub świadczenie usług jest dokonana na rzecz
    podatnika, o którym mowa w art. 15 ust. 1, zarejestrowanego jako
    podatnik VAT czynny,
    niebędącego w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    likwidacji;

    QED

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-02-26 14:47:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-26 15:44, Maddy pisze:

    > Za to należy Ci się ustawą po łbie:

    Mogę oddać?

> [...]
    > niebędącego w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie

    I dostawa miała miejsce na pół roku przed postawieniem zakładu w stan
    likwidacji.

    --
    spp