  • 31. Data: 2010-02-27 14:38:41
    Temat: Re: Reklamacja obuwia
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    tadek wrote:

    > a tak przy okazji odklejajaca sie podeszwa Twoim zdaniem nie jest wada
    > istotna? 3 razy naprawiali - wiec smiem przypuszczac ze za 4 razym
    > bedzie podobnie.

    Odklejająca się podeszwa NIE jest wadą na podstawie której mógłbyś
    wnosić o niezgodność towaru z umową. To tylko objaw czegoś -
    niewłaściwego użytkowania, albo wady konstrukcyjnej. Albo po prostu
    zużycia.
    Musiałbyś stwierdzić że użyty klej czy coś tam - był niewłaściwy.
    Dopiero to jest wadą do tej "niezgodności"
    A po 1,5 roku to już Ty musiałbyś udowodnić że rzeczywiście był
    niewłaściwy.

    Pomyśl - ktoś np. używa adidasów do połowu ryb na muchę, sterczy w nich
    godzinami w rzece. Podeszwa się odkleja po 3 miesiącach - i to chyba
    normalne, nie?

    W praktyce tę niezgodność można podzielić na dwa okresy - tych 6
    miesięcy pierwszych, kiedy "w domyśle" jest że wada istniała, i
    sprzedawcy zazwyczaj nie opłaca sie dowodzić ze nie istniała, i tego
    okresu po 6 miesiącach, kiedy zazwyczaj kupującemu się nie opłaca
    dowodzić że wada istniała...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 32. Data: 2010-02-27 15:47:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Pomyśl - ktoś np. używa adidasów do połowu ryb na muchę, sterczy w nich
    > godzinami w rzece. Podeszwa się odkleja po 3 miesiącach - i to chyba
    > normalne, nie?

    Uzytkowanie niezgodne z przeznaczeniem. Brak winy producenta - to jest
    jasne.
    Nie o takiej sytuacji mowimy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 33. Data: 2010-02-27 15:47:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli tenże sprzęt się zepsuje po półtora roku, i uda ci się udowodnić
    > że zepsuł się Z POWODU jakiegoś niewłaściwego procesu produkcyjnego,
    > zimne luty etc. to wtedy tak.
    >
    > Ludzie błędnie interpetują co jest podstawą do tej niezgodności.
    >
    > Niezgodność towaru z umową to jakiś defekt konstrukcyjny, materiałowy.
    > Fakt że się coś "zepsuło" czy "odkleiło" - nie oznacza automatycznie
    > niezgodności towaru z umową. To zepsucie czy odklejenie NIE jest tym
    > defektem, błędem konstrukcyjnym. Natomiast coś, jakiś defekt - może być
    > przyczyną tego zepsucia, odklejenia.

    dotychczas wszystkie interpretacje, jakie czytałem ogolnie mowiły cos
    takiego:
    - towar ma działac dwa lata.
    - jezeli w ciagu dwóch lat sie zepsuł a był uzytkowany zgodnie z
    przeznaczeniem (np. buty do sporadycznego biegania nie były uzywane przez
    maratonczyka, telewizor nie był uzywany 24h na dobe itp) to znaczy, ze
    producent zawinił.
    W przypadku butów - jezeli klej sie rozkleił, to o ile nie okaze sie ze np.
    były to buty wyjsciowe a rozkleiły sie, bo były wystawione na działanie
    wody np. w górach na sniegu, albo jakies inne tego typu przypadki - to
    rozklejenie sie samo z siebie DOKLADNIE dowodzi wady. Z prostego
    rozumowania - gdyby nie było wady - nie rozkleiły były sie. Wiec dokładnie
    albo uzyto zły klej, albo zle sklejono - w kazdym razie nie powinny były
    sie rozkleic a sie rozkleiły.
    I przyznam, ze dla mnie jest to logiczne. Oczywiscie wszystko przy
    załozeniu, ze producent nie okreslił w umowie sprzedazy wytrzymałosci w
    inny sposób. Przeciez nikt nie broni producentowi sprzedawac miesa
    (wiadomo, ze nie wytrzyma dwóch lat), zarówek okreslajac ich trwałosc czy
    nawet butów okreslajac ich trwałosc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 34. Data: 2010-02-27 15:55:07
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    tadek pisze:
    . Co zrobic w tej
    > sprawie? Napisać pismo i dostrczyc do sklepu? Jakimi argumentami
    > przemowic do producenta aby dopiąć swego?

    Pomijając absurdarność Twoich żądań
    producent nie jest stroną umowy
    z pozdrowieniami

  • 35. Data: 2010-02-27 16:03:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:

    > dotychczas wszystkie interpretacje, jakie czytałem ogolnie mowiły cos
    > takiego:
    > - towar ma działac dwa lata.

    No i to zdanie jest błędne, więc wszelkie dywagacje na jego podstawie
    są jałowe.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2010-02-28 01:12:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Massai wrote:
    > Musiałbyś stwierdzić że użyty klej czy coś tam - był niewłaściwy.

    Skąd ty zes wytrzasnął, że klient musi cos stwierdzac, udowadniac,
    tworzyc ekspertyzy?

  • 37. Data: 2010-02-28 01:15:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:

    > dotychczas wszystkie interpretacje, jakie czytałem ogolnie mowiły cos
    > takiego:
    > - towar ma działac dwa lata.

    towar ma działać tyle ile zwykle powinien działać.

    jeśli zarówka ma świecić 5 godzin i to jest jej cecha, to znaczy ze
    przez dwa lata ma świecic 5 godzin, a nie dwa lata.

    Raczej normalnym jest, że normalne buty dwa sezony powinny wytrzymac,
    chyba, ze jest wyraznie napisane, ze nie.

  • 38. Data: 2010-02-28 02:07:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-02-27, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
    > albo uzyto zły klej, albo zle sklejono - w kazdym razie nie powinny były

    Można się z tym zgodzić, ale niczego to nie załatwia, bo wprowadzasz
    pewne założenia, które wymagają weryfikacji aby twierdzenie podstawowe
    mogło zostać udowodnione. Zobacz, masz wykazać istnienie usterki w
    momencie wydania towaru - jeśli teraz chcesz posłużyć się takim dowodem
    nie-wprost to musisz jednocześnie UDOWODNIĆ, że buty były użytkowane w
    sposób zalecany przez producenta.

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2010-02-28 02:13:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-02-28, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Skąd ty zes wytrzasnął, że klient musi cos stwierdzac, udowadniac,
    > tworzyc ekspertyzy?

    Nie musi oczywiście, ale po tych 6ciu miesiącach moze to być jedyny
    spoób aby dowieść wady przed sądem.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2010-02-28 07:07:37
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-02-27 15:31, Massai pisze:
    > Ludzie kupowali na potęgę, a po paru dniach się zaczęło - afery, że
    > badziewie, że podeszwa się przeciera. No przecierała się bo była z
    > tektury, a buty były przeznaczone dla nieboszczyków, żeby w trumnie
    > ładnie wyglądali. I dlatego producent dał tekturową.

    Kiedyś z takiego powodu była afera, teraz dawanie wkładek tekturowych to
    norma i nikt się temu nie dziwi ( patrz: buty ze stadionu, bazaru, od
    wietnamców ) A buty dla żywych jak najbardziej ludzi przeznaczone.

    Z bazaru to pół biedy - mało płacę, mało wymagam. Ale taki przypadek
    miałem w Ambrze. Normalnie zwyczajna tektura pod wkładką!! Na początku
    trochę się burzyli, że buty noszone, ale przyjęli i dostałem zwrot kasy.