eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja obuwia › Re: Reklamacja obuwia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja obuwia
    Date: Sun, 28 Feb 2010 17:25:37 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 41
    Message-ID: <hme8uh$770$1@news.onet.pl>
    References: <9...@a...googlegroups.com>
    <4b879e41$1@news.home.net.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <hm8isr$hsh$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <e...@z...router>
    <X...@1...0.0.1>
    <3...@z...router>
    <X...@1...0.0.1>
    <v...@z...router> <2...@b...poznan.pl>
    <hmaor9$7nk$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <hmbaco$h3r$1@news.onet.pl> <2...@b...poznan.pl>
    <b...@z...router>
    <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267377937 7392 212.160.173.137 (28 Feb 2010 17:25:37 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 17:25:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:630043
    [ ukryj nagłówki ]

    Budzik wrote:

    > Użytkownik Marcin Debowski a...@I...ml1.net ...
    >
    > >> W przypadku butów - jezeli klej sie rozkleił, to o ile nie okaze
    > sie >> ze np. były to buty wyjsciowe a rozkleiły sie, bo były
    > wystawione na >> działanie wody np. w górach na sniegu, albo jakies
    > inne tego typu >> przypadki - to rozklejenie sie samo z siebie
    > DOKLADNIE dowodzi wady. >> Z prostego rozumowania - gdyby nie było
    > wady - nie rozkleiły były >> sie. Wiec dokładnie albo uzyto zły klej,
    > albo zle sklejono - w kazdym >> razie nie powinny były sie rozkleic a
    > sie rozkleiły.
    > >
    > > Można się z tym zgodzić, ale niczego to nie załatwia, bo
    > > wprowadzasz pewne założenia, które wymagają weryfikacji aby
    > > twierdzenie podstawowe mogło zostać udowodnione. Zobacz, masz
    > > wykazać istnienie usterki w momencie wydania towaru - jeśli teraz
    > > chcesz posłużyć się takim dowodem nie-wprost to musisz jednocześnie
    > > UDOWODNIĆ, że buty były użytkowane w sposób zalecany przez
    > > producenta.
    >
    > a moze to juz nalezy do producenta, zeby ewentualnie odrzucając
    > reklamację wskazał, ze to jednak nie była wina złej jakosci butów,
    > tylko mojego złego uzytkowania? (oczywiscie pozostaje kwestia
    > dowodzenia tego, no ale to juz inna para kaloszy)

    Ależ to jest własnie określone dokładnie:
    1. pierwsze 6 miesięcy - sprzedawca musi udowdnić że towar był bez wad.
    2. po 6 miesiącach - kupujący musi udowodnić że wada istniała.

    Samo rozklejenie się taką wadą nie jest - bo nie istniało w momencie
    sprzedaży, prawda?

    Nie można uznać za takie "udowodnienie" słów - "użytkowałem normalnie,
    skoro się rozkleiły to znaczy że jakaś wada była".
    Musisz wskazać konkretnie - jaka wada. Zły klej - przedstaw ekspertyzę
    że rzeczywiście był zły.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1