  • 1. Data: 2007-05-01 16:10:35
    Temat: Reklama wprowadzajaca w blad.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Wiem, ze cos takiego, jak reklama wprowadzajaca klienta w blad, jest
    niedozwolone. Jak mozna z tym walczyc? Juz trzy reklamy mnie wkurzyly
    wprowadzajac w blad. Pierwsza byla siec komorkowa zapewniajaca o swojej
    taryfie "bez limitow", drugi i trzeci byl dostawca uslug internetowych
    "bez ograniczen/limitow". Nawiazujac do tego drugiego przykladu:
    uradowany zapewnieniami z reklamy kupuje router 10 GBit/s, sam inwestuje w
    karte sieciowa 1 GBit/s i juz sie szykuje do rozprowadzania za pieniadze
    internetu po moim osiedlu. I kiszka. Ten internet bez ograniczen okazuje
    sie byc internetem o niskiej przepustowosci, bez mozliwosci wyprowadzenia
    sygnalu poza moje mieszkanie. I kto mi zwroci moje 40 tys. zl?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-05-01 17:00:32
    Temat: Re: Reklama wprowadzajaca w blad.
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message
> [...]
    > sie byc internetem o niskiej przepustowosci, bez mozliwosci wyprowadzenia
    > sygnalu poza moje mieszkanie. I kto mi zwroci moje 40 tys. zl?

    na podstawie reklamy wydales 40 tys pln czy sie w domu nudzisz?

  • 3. Data: 2007-05-01 19:24:19
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    [ciach]
    > na podstawie reklamy wydales 40 tys pln czy sie w domu nudzisz?
    zwlaszcza, ze warunki kupna byly zapewne w jakiejs umowie

  • 4. Data: 2007-05-01 19:58:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał
> [...]
    > sie byc internetem o niskiej przepustowosci, bez mozliwosci wyprowadzenia
    > sygnalu poza moje mieszkanie. I kto mi zwroci moje 40 tys. zl?

    Umowa to podstawa, jeśli niezgodne z umową - załóż sprawę cywilną,
    ewentualnie sięgnij też o pomoc do rzecznika praw konsumenta. W sprawie
    reklam, w wyjątkowych przypadkach, może UOKiK coś poradzi.

  • 5. Data: 2007-05-01 20:00:51
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    > Ten internet bez
    > ograniczen okazuje sie byc internetem o niskiej przepustowosci, bez
    > mozliwosci wyprowadzenia sygnalu poza moje mieszkanie.

    ale nie ma "ograniczen/limitow" na ilosc przesylanych danych wiec
    wszystko sie zgadza :P

    > I kto mi zwroci moje 40 tys. zl?

    wydales 40 tys. zl bez dokladniejszego zapoznania sie z umowa i
    przygotowania biznessplanu?? 8|

  • 6. Data: 2007-05-01 20:57:32
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > wydales 40 tys. zl bez dokladniejszego zapoznania sie z umowa i
    > przygotowania biznessplanu?? 8|

    A pozniej ludzie sie obrazaja na slogany, jak w reklamach Media Markt :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2007-05-01 21:43:13
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-05-2007 o 18:10:35 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

    > I kto mi zwroci moje 40 tys. zl?

    Oczywiscie to tylko teoretyzowanie. Ale, mniej wiecej, tyle trzeba by bylo
    wydac na sprzet tej klasy.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-05-01 21:53:06
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-05-2007 o 22:00:51 Garvey <g...@o...pl> napisał(a):

    > ale nie ma "ograniczen/limitow" na ilosc przesylanych danych wiec
    > wszystko sie zgadza :P

    Internet "bez ograniczen" to nie to samo co "internet bez ograniczenia
    ilosci wysylanych i odbieranych danych". Gdyby nawet slogan tak brzmial
    nie byl by prawdziwy! W umowie znajduje sie fragment mowiacy cos w tym
    stylu: "uslugodawca moze ograniczyc co mu sie podoba jesli klient swoimi
    dzialaniami powoduje nadmierne obciazenie sieci". Jak to jest mozliwe, ze
    lacze "bez ograniczen" nie ma ani jednej dziedziny, w ktorej moglo by tych
    ograniczen nie miec?

    Zostaje tylko UOKiK. To tak samo jakby napisac w sieci komorkowej "darmowe
    rozmowy do wszystkich w sieci, poza nia, przez cala dobe, caly miesiac i
    dozywotnio"; w rzeczywistosci minuta kosztuje 2 zl bez VAT. I siec
    komorkowa moze za taka reklame nie odpowiadac? Bo to nie umowa z klientem?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-05-01 22:01:07
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > miesiac i dozywotnio"; w rzeczywistosci minuta kosztuje 2 zl bez VAT. I
    > siec komorkowa moze za taka reklame nie odpowiadac? Bo to nie umowa z
    > klientem?

    Wiesz co, kup sobie Actimel i sprobuj po 14 dniach poprosic o zwrot
    gotowki ;)

    Albo poczekaj... gdzie to jeszcze reklamuja, ze oddadza pieniadze
    jak produkt nie spelni oczekiwan... :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2007-05-01 23:09:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.05.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:
    > dzialaniami powoduje nadmierne obciazenie sieci". Jak to jest mozliwe, ze
    > lacze "bez ograniczen" nie ma ani jednej dziedziny, w ktorej moglo by tych
    > ograniczen nie miec?

    Ależ ma i to zapewne nie jedno. Np. czasową dostępność usługi.

    > Zostaje tylko UOKiK. To tak samo jakby napisac w sieci komorkowej "darmowe

    Ale Ty chciałeś zdaje się budowac profesjonalną sieć osiedlową, to czego
    Ty chcesz właściwie od UOKiK? :)

    --
    Marcin