  • 1. Data: 2007-05-01 16:26:09
    Temat: Faktura VAT Prognoza.Mozliwe to?
    Od: winyl <w...@d...pl>

    Witam!

    Sprawa wyglada tak. Mam umowe z firma na usluge z ktora mozna powiedziec
    mam w miare staly obrot. W umowie jest zapis ze faktura bedzie
    wystawiana na koniec okresu rozliczniowego i platna w terminie
    okreslonym na fakturze.

    W dniu 06.04.2007 dostalem faktury za okres
    -01.03.2007 do 31.03.2007 w naglowku napisane ROZLICZENIOWA platna do
    15.04.2007

    -01.04.2007 do 30.04.2007 W naglowku Faktura VAT PROGNOZA platna do
    15.04.2007
    -01.05.2007 do 31.05.2007 W naglowku Faktura VAT PROGNOZA platna do
    15.05.2007
    -01.06.2007 do 30.06.2007 W nagłowku Faktura VAT Prognoza platna do
    15.06.2007

    i za kazdy miesiac do listopada faktury, wszystkie z terminem platnosci
    do 15.06.2007 i kartke z podpisem prezesa f-my wystawiajacej fakture ze
    w grudniu bedzie faktura wyrownujaca.

    Na kazdej fakturze mam ladnie wydrukowane "za date wplaty przyjmuje sie
    date wplywu srodkow pienieznych na rachunek wystawcy faktury (art. 454
    par. 1 k.c)

    Czy takie "Faktury Prognozy" sa mozliwe w polskim prawie. Czy na
    podstawie takich faktur mozna domagac sie zaplaty za usluge przed
    faktycznym uplywem okresu rozliczeniowego i przed faktem wykonania danej
    uslugi? A takze czy mozna naliczac odsetki, jezeli sie nie oplaci takiej
    "Faktury Prognozy" od jej wartosci?

    Jezli tak mozna to czy moja firma moze wystawic kontrahentom z ktorymi
    ma w miare stale obroty takie same faktury i pisma?

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2007-05-01 17:57:30
    Temat: Re: Faktura VAT Prognoza.Mozliwe to?
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "winyl" <w...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 15.04.2007
    >
    > -01.04.2007 do 30.04.2007 W naglowku Faktura VAT PROGNOZA platna do

    jasne

    przecież energetyka i gaz już od dawan tak się rozlicza z ludźmi.

    macso

  • 3. Data: 2007-05-04 07:53:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 May 2007, winyl wrote:

    > Jezli tak mozna to czy moja firma moze wystawic kontrahentom z ktorymi
    > ma w miare stale obroty takie same faktury i pisma?

    "Normalne" towary i usługi mają tę wadę, iż inny jest moment powstania
    obowiązku podatkowego VAT. Można powiedzieć na odwrót, że "gaz, prąd
    i podobne" mają inaczej, na jedno wychodzi.
    Art.19.13.1.a tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...i porównaj z 19.1