  • 1. Data: 2011-04-30 07:47:33
    Temat: Rejestracja VIDEO na cudzym terenie, z mojego samochodu
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Opis sytuacji: mam nietypowy system w samochodzie złożony z kilku
    mini-kamerek, które po wykryciu ruchu rejestrują przez szyby rejestrują
    obraz wokół samochodu przez kilkanaście minut wraz z dźwiękiem.

    Jak teraz wygląda kwestia wykorzystania materiału nagraniowego w
    zgłoszeniu na Policję?

    Np. widać że idzie gość, widać, że się zatrzymał obok mojego samochodu,
    coś tam majstruje ale nie wiadomo do końca co robi, po czym ja rano
    stwierdzam że jest szkoda.

    Albo nagrywam podoba sytuację ale na obcym terenie.

    Jak by takie zgłoszenie wyglądało w praktyce?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-04-30 08:54:32
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-04-30 09:47:33 +0200, Ireneusz Brycki <i...@g...pl> said:

    > Jak teraz wygląda kwestia wykorzystania materiału nagraniowego w
    > zgłoszeniu na Policję?

    Dajesz im, a oni korzystają.
    Albo nie dajesz im, i wtedy nie korzystają.
    Bądź dajesz im, a oni nie skorzystają.

    > Np. widać że idzie gość, widać, że się zatrzymał obok mojego samochodu,
    > coś tam majstruje ale nie wiadomo do końca co robi, po czym ja rano
    > stwierdzam że jest szkoda.

    Tu chyba zabrakło ci reszty opowiadania.
    Ale nic się nie zmienia - wciąż są tylko trzy możliwości.

    > Jak by takie zgłoszenie wyglądało w praktyce?

    "Dzień dobry, zgłaszam cośtamjakiegoś, tu mam nagranie z kamery, na
    którym widać cośtamjakiegoś..."

    Mniej więcej tak.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2011-04-30 09:46:41
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-30 10:54, Bydlę pisze:
    > On 2011-04-30 09:47:33 +0200, Ireneusz Brycki
    > <i...@g...pl> said:
    >

    > "Dzień dobry, zgłaszam cośtamjakiegoś, tu mam nagranie z kamery, na
    > którym widać cośtamjakiegoś..."

    No przecież nawet na profesjonalnych monitoringach nie ma latającej
    kamery, która próbuje inteligętnie złapać na jednym długim ujęciu w
    rozdzielczości HD twarz napastnika który pozuje jak do zdjęcia
    paszportowego i jednocześnie powoli i wyraźnie rysuje gwoździem mój
    samochód.

    Na filmie - jak można się domyślić - będzie widać, jak ktoś kogo twarz
    na 99% będzie można zobaczyć, podchodzi do samochodu np. kuca, siedzi
    tam 10 minut, słychać jakieś dzwięki, po czym rano wstaję patrzę dziura
    w oponie.

    Słaby dowód?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 4. Data: 2011-04-30 09:50:16
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-30 10:54, Bydlę pisze:

    Chodzi mi o aspekt prawny. Się np. dowiem że nie miałem prawa nagrywać i
    to ja dostanę w tyłek, bo przecież widać że uczciwy obywatel i nie
    awanturny, więc łatwiej mu wyciąć z paragrafu w ryj niż takiemu
    agresywnemu co jeszcze może nawet napluć funkcjonariuszowi na twarz i
    zwyzywać - tyle stresu niepotrzebnie.

    A może wręcz przeciwnie, nie ma żadnych przeciwskazań.

    A może powinienem mieć nalepkę na samochodzie że jest monitorowany?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 5. Data: 2011-04-30 10:05:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.04.2011 11:50, Ireneusz Brycki pisze:

    > Chodzi mi o aspekt prawny. Się np. dowiem że nie miałem prawa nagrywać i

    ROTFL

  • 6. Data: 2011-04-30 10:28:24
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Andrzej Lawa napisał(a) :

    > ROTFL

    Co rotfl, co rotfl? Od naszej kochanej Policji można dowiedzieć się
    wielu ciekawych przepisów. A to np. że nie wolno biegać poboczem na
    drodze na której nie ma wydzielonej drogi dla pieszych. I potem
    biegacz jest zawrócony z drogi i eskortowany do odległego chodnika.
    Właściwie biegaczka. Może ładna była, a że to blondynka, to chcieli
    sobie z bliska popatrzeć i jaja porobić :-D
    http://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=22277
    Pierwszy wpis.
    Potem autorka tylko koryguje, że cofnęli ją nie 2km, ale 0,2km.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 7. Data: 2011-04-30 12:44:01
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-04-30 11:46:41 +0200, Ireneusz Brycki <i...@g...pl> said:

> [...]
    > rozdzielczości HD twarz napastnika który pozuje jak do zdjęcia
    > paszportowego i jednocześnie powoli i wyraźnie rysuje gwoździem mój

    A co napisałem?
    Może raz jeszcze:

    Zamiast cośtamjakiegoś wstaw co chcesz: przestępstwo, wykroczenie,
    morderstwo, uszkodzenie, zamach, cud, sprawcę, mordercę, podejrzanego
    osobnika...

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2011-04-30 12:47:27
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-04-30 11:50:16 +0200, Ireneusz Brycki <i...@g...pl> said:

    > Chodzi mi o aspekt prawny.

    Nie ma aspektu prawnego.
    Idziesz, zgłaszasz, przedstawiasz dowody.

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-04-30 13:31:05
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-30 14:44, Bydlę pisze:

> [...]
    >

    > Zamiast cośtamjakiegoś wstaw co chcesz: przestępstwo, wykroczenie,
    > morderstwo, uszkodzenie, zamach, cud, sprawcę, mordercę, podejrzanego

    Myślałem, że sugeruejsz że to po prostu nic nie da a jeszcze mi się
    obwerwie za nagrywanie bez powzolenia ;-)
    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 10. Data: 2011-04-30 13:32:22
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-30 12:05, Andrzej Lawa pisze:

    > ROTFL

    No śmiej się, ostatnio był jakiś case gdzie babki miały nagranie jak
    gówniarz je tłucze, po czym policja olała, to one wzięły nagranie i
    podrukowały z tego zdjęcia zdaje się - efekt - mają sprawę w sądzie... o
    łeb chodzi wolny (chyba że na czas dzisiejszy coś się zmieniło)

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki