    From: <t...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Regulamin sklepu
    Date: Wed, 10 May 2006 20:08:07 +0200

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:1147041123.4286.16.camel@neptune.sakowski.pl...

    >używał => oddać pieniądze
    uzywal=zdjal opakowanie

    >zniszczył => prawo zwrotu nie działa
    >nie ma opakowania => nie pamiętam, sprawdź w ustawie
    w ustawie jest, ze jak zdjal opakowanie to nie trzeba oddawac pieniedzy

    Slowem- we wszystkich 3 przypadkach sklep nie ma obowiazku zwrotu pieniedzy.

    >Generalnie przed uruchomieniem działalności polecam przeczytać ustawę o
    >ochronie niektórych praw konsumentów oraz ustawę o szczególnych
    >warunkach sprzedaży konsumenckiej. Obie są krótkie, opłaci się.

    Nie uruchamiam DG, pisze prace licencjacka ktorej przedmiotem jest sklep
    internetowy sprzedajacy multimedia (muzyka, filmy).
    Ustawy obie przeczytalem. Znalazlem zapis:

    "Jesli strony nie umowily sie inaczej, prawo odstapienia od umowy zawartej
    na odleglosc nie przysluguje konsumentowi w przypadkach [...]
    2) dotyczacych nagran audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nosnikach
    programow komputerowych po usunieciu przez konsumenta ich oryginalnego
    opakowania"

    Czyli tak jak pisalem- klient chce zwrocic towar przed uplywem 14 dni (tyle
    daje sklep, chociaz ustawa wymaga tylko 10). Wysyla do sklepu. Sklep
    stwierdza, ze usunieto opakowanie. Nie ma wiec sklep obowiazku zwrotu
    pieniedzy. Niemniej jednak towar nalezy do klienta i nie moze pozostac w
    sklepie.
    Co moze sklep zrobic w takiej sytuacji?

    Ja proponowalem, zeby w takiej sytuacji sklep powiadomil klienta o
    koniecznosci odbioru przez niego tego towaru. Jesli klient przyjdzie do
    siedziby- dostanie towar za darmo. Jest zechce, zeby mu wyslac- bedzie
    musial oplacic koszty przesylki. A jesli oleje sprawe? Przeciez ten towar
    nie moze zalegac cala wiecznosc w sklepie i w pewnym momencie sklep powinien
    miec prawo towaru sie pozbyc (to NIE jest PRZECHOWALNIA, tylko sklep!).

    Co radzicie w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam,
    Talthen