  • 1. Data: 2006-05-07 20:39:46
    Temat: Regulamin sklepu
    Od: <t...@n...pl>

    Witam,
    Czy taki zapis jest poprawny z punktu prawnego?

    "Koszt dostarczenia towaru do NazwaSklepu ponosi Klient. Zwracany towar musi
    posiadać oryginalne opakowanie, być nieużywany i niezniszczony. W przeciwnym
    przypadku NazwaSklepu może uznać odstąpienie od umowy za nieważne i nakazać
    Klientowi odebranie towaru. W przypadku nieodebrania towaru w przeciągu 6
    miesięcy- towar przepada na rzecz NazwaSklepu."

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 2. Data: 2006-05-07 20:50:32
    Temat: Re: Regulamin sklepu
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    t...@n...pl napisał(a) :

    > Witam,
    > Czy taki zapis jest poprawny z punktu prawnego?
    >
    > "Koszt dostarczenia towaru do NazwaSklepu ponosi Klient.

    A nie dostawca?

    > Zwracany towar musi
    > posiadać oryginalne opakowanie, być nieużywany i niezniszczony.

    Dlaczego zwracany?

    > W przeciwnym
    > przypadku NazwaSklepu może uznać odstąpienie od umowy za nieważne i nakazać
    > Klientowi odebranie towaru.

    Ale o co chodzi?

    > W przypadku nieodebrania towaru w przeciągu 6
    > miesięcy- towar przepada na rzecz NazwaSklepu."

    To _chyba_ niezgodne z prawem.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają.

  • 3. Data: 2006-05-07 21:22:25
    Od: <t...@n...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e3lmje$r6r$2@inews.gazeta.pl...

    > A nie dostawca?

    No wlasnie nie wiem, ale np. sklep stereo.pl twierdzi, ze jak im sie wysle
    Stolica to sami zaplaca, a jak czyms innym to placi Klient.

    > Dlaczego zwracany?

    Gdyby Klient zechcial skorzystac z tego prawa:
    "Klient ma prawo odstąpić od umowy i zrezygnować z zakupionego towaru bez
    przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki."

    > Ale o co chodzi?

    > To _chyba_ niezgodne z prawem.

    No, ale w takiej sytuacji- klient kupuje towar, dostaje, placi. W ciagu 10
    dni stwierdza, ze mu ten towar niepotrzebny (bo np. w miedzyczasie kupil
    taniej w innym sklepie). Wiec odsyla w oryginalnym opakowaniu, nieuzywane i
    niezniszczone do sklepu, w ktorym kupil. Sklep stwierdza, ze jednak towar
    byl uzywany, wiec uznaje odstapienie od umowy za niewazne. Informuje o tym
    klienta. W tej sytuacji klient nadal jest wlascicielem towaru, mimo ze towar
    w danym momencie jest w siedzibie firmy. I teraz tak- jesli firma wysle
    towar do klienta na koszt wlasny to poniesie strate. Gdyby takich
    nieuczciwych klientow bylo wiecej to firma moze zbankrutowac. Jesli firma
    wysle towar do klienta za zaliczeniem pocztowym (w wysokosci kosztow
    przesylki) to klient moze sie poczuc pokrzywdzony, ze naciagaja go na
    koszty. W takiej sytuacji klient powinien miec mozliwosc zadecydowania co ma
    zostac zrobione z towarem. Jesli zechce odebrac osobiscie, to moze za darmo.
    Jesli zechce, zeby mu wyslac, to musi zaplacic koszty przesylki. Ale jesli
    klient zapomni o towarze, to ma ten towar czekac na decyzje klienta do konca
    swiata? Przeciez tego towaru sklep nie moze uzywac, bo nalezy do klienta, a
    nie do sklepu. Slowem- towar im zagraca magazyn. I dlatego moim zdaniem
    sensownym byloby rozwiazanie, ze jesli towar przelezy iles czasu w magazynie
    firmy, to firma moze uznac, ze klient zrezygnowal z towaru i moze go
    przejac. Uznalem, ze 6 miesiecy to wystarczajaco duzo.
    Mam nadzieje, ze jasno przedstawilem sytuacje.

    Ogolnie to definiuje regulamin tworzonego sklepu internetowego. Nie jest to
    konkretny sklep, ale taki, ktory kazdy przedsiebiorca moze kupic,
    zainstalowac i z jego pomoca zaczac sprzedawac towary. Zwykle taki
    przedsiebiorca powinien wiedziec jak ma taki regulamin wygladac, jednakze
    chcialbym mu ulatwic sprawe i dac jako-taki "szkic".
    Sklep jest tworzony w ramach pracy licencjackiej, dlatego wybaczcie ale po
    prostu nie jestem biegly w takich regulaminach.

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 4. Data: 2006-05-07 21:46:41
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    t...@n...pl wrote:
> [...]
    > niezniszczone do sklepu, w ktorym kupil. Sklep stwierdza, ze jednak towar
    > byl uzywany, wiec uznaje odstapienie od umowy za niewazne.

    Co sklep uzna, jest wyłącznie problemem sklepu*. Jest ważne.

    > Ogolnie to definiuje regulamin tworzonego sklepu internetowego.

    Nieprawda. Reguluje to ustawa.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-05-07 22:12:47
    Od: <t...@n...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    >Co sklep uzna, jest wyłącznie problemem sklepu*. Jest ważne.
    Wiec sklep nie moze nieuznac reklamacji? Przeciez ktos moze kupic plyte z
    muzyka, skopiowac, odeslac i zadac zwrotu gotowki. wyraznie widac, ze plyta
    byla uzywana, ale sklep mimo to nie moze uznac reklamacji za niewazna?

    >Nieprawda. Reguluje to ustawa.
    No taak, zle sie wyrazilem. Pisze regulamin sklepu w taki sposob, zeby byl
    czytelny, sensowny i zgodny z prawem.
    Co w takiej sytuacji ma zrobic sklep (klient zada zwrotu pieniedzey, mimo ze
    towar zniszczyl lub nie ma opakowania lub tez uzywal go)?

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 6. Data: 2006-05-07 22:32:03
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    t...@n...pl wrote:
    > Wiec sklep nie moze nieuznac reklamacji?

    To nie reklamacja. To święte prawo konsumenta, wyłącznie jego wyborem
    jest czy z niego skorzysta.

    > Przeciez ktos moze kupic plyte z muzyka,

    Muzyki ten przepis nie dotyczy.

    > Co w takiej sytuacji ma zrobic sklep (klient zada zwrotu pieniedzey, mimo ze
    > towar zniszczyl lub nie ma opakowania lub tez uzywal go)?

    używał => oddać pieniądze
    zniszczył => prawo zwrotu nie działa
    nie ma opakowania => nie pamiętam, sprawdź w ustawie

    Generalnie przed uruchomieniem działalności polecam przeczytać ustawę o
    ochronie niektórych praw konsumentów oraz ustawę o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej. Obie są krótkie, opłaci się.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-05-07 23:02:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.05.2006 Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał/a:
    > używał => oddać pieniądze
    > zniszczył => prawo zwrotu nie działa
    > nie ma opakowania => nie pamiętam, sprawdź w ustawie

    Jeśli było to konieczne w ramach zarządu zwykłego (tj. aby mógł w takim
    zakresie uzyć) to ma prawo zwrotu. Płyt audio oczywiście prawo zwrtu
    nie dotyczy.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-05-08 07:01:50
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik <t...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie nie wiem, ale np. sklep stereo.pl twierdzi, ze jak im sie wysle
    > Stolica to sami zaplaca, a jak czyms innym to placi Klient.

    Nie rozumiem, jesli sie rezygnuje z zakupu to zazwyczaj sie odsyla towar na
    wlasny koszt.

    > Gdyby Klient zechcial skorzystac z tego prawa:
    > "Klient ma prawo odstąpić od umowy i zrezygnować z zakupionego towaru bez
    > przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki."

    zgadza sie

> [...]
    > i niezniszczone do sklepu, w ktorym kupil. Sklep stwierdza, ze jednak
    > towar byl uzywany, wiec uznaje odstapienie od umowy za niewazne.

    Se moze uznac

> [...]
    > wysle towar do klienta na koszt wlasny to poniesie strate. Gdyby takich
    > nieuczciwych klientow bylo wiecej to firma moze zbankrutowac.

    Jakich nieuczciwych klientiow? Chyba ta firma jest nieuczciwa :)

> [...]
    > Ale jesli klient zapomni o towarze, to ma ten towar czekac na decyzje
    > klienta do konca swiata? Przeciez tego towaru sklep nie moze uzywac, bo

    Ale sklep ma psi obowiazek towar ptzyjac i zwrocic pieniazki

    > Ogolnie to definiuje regulamin tworzonego sklepu internetowego.

    Regulamin nie moze byc sprzeczny z obowiazujacym prawem

    Jacek

  • 9. Data: 2006-05-08 07:05:22
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Wiec sklep nie moze nieuznac reklamacji?

    jakiej reklamacji? Kupujac cos droga elektroniczna lub poza siedziba firmy,
    kupujacy moze odstapic od umowa w ciagu 10 dni bez podania przyczyny

    Przeciez ktos moze kupic plyte z
    > muzyka, skopiowac, odeslac i zadac zwrotu gotowki. wyraznie widac, ze
    > plyta byla uzywana, ale sklep mimo to nie moze uznac reklamacji za
    > niewazna?

    Plyt to niedotyczy :)

> [...]
    > Co w takiej sytuacji ma zrobic sklep (klient zada zwrotu pieniedzey, mimo
    > ze towar zniszczyl lub nie ma opakowania lub tez uzywal go)?

    jesli zniszczony to oczywiste. Ale co znaczy ze nie ma opakowania? Jak go
    uzywal aby sprawdzic to tez nie widze przeszkod.

    Jacek

  • 10. Data: 2006-05-10 18:08:07
    Od: <t...@n...pl>

    >używał => oddać pieniądze
    uzywal=zdjal opakowanie

    >zniszczył => prawo zwrotu nie działa
    >nie ma opakowania => nie pamiętam, sprawdź w ustawie
    w ustawie jest, ze jak zdjal opakowanie to nie trzeba oddawac pieniedzy

    Slowem- we wszystkich 3 przypadkach sklep nie ma obowiazku zwrotu pieniedzy.

    >Generalnie przed uruchomieniem działalności polecam przeczytać ustawę o
    >ochronie niektórych praw konsumentów oraz ustawę o szczególnych
    >warunkach sprzedaży konsumenckiej. Obie są krótkie, opłaci się.

    Nie uruchamiam DG, pisze prace licencjacka ktorej przedmiotem jest sklep
    internetowy sprzedajacy multimedia (muzyka, filmy).
    Ustawy obie przeczytalem. Znalazlem zapis:

    "Jesli strony nie umowily sie inaczej, prawo odstapienia od umowy zawartej
    na odleglosc nie przysluguje konsumentowi w przypadkach [...]
    2) dotyczacych nagran audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nosnikach
    programow komputerowych po usunieciu przez konsumenta ich oryginalnego
    opakowania"

    Czyli tak jak pisalem- klient chce zwrocic towar przed uplywem 14 dni (tyle
    daje sklep, chociaz ustawa wymaga tylko 10). Wysyla do sklepu. Sklep
    stwierdza, ze usunieto opakowanie. Nie ma wiec sklep obowiazku zwrotu
    pieniedzy. Niemniej jednak towar nalezy do klienta i nie moze pozostac w
    sklepie.
    Co moze sklep zrobic w takiej sytuacji?

    Ja proponowalem, zeby w takiej sytuacji sklep powiadomil klienta o
    koniecznosci odbioru przez niego tego towaru. Jesli klient przyjdzie do
    siedziby- dostanie towar za darmo. Jest zechce, zeby mu wyslac- bedzie
    musial oplacic koszty przesylki. A jesli oleje sprawe? Przeciez ten towar
    nie moze zalegac cala wiecznosc w sklepie i w pewnym momencie sklep powinien
    miec prawo towaru sie pozbyc (to NIE jest PRZECHOWALNIA, tylko sklep!).

    Co radzicie w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam,
    Talthen