    From: <t...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Regulamin sklepu
    Date: Sun, 7 May 2006 23:22:25 +0200

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e3lmje$r6r$2@inews.gazeta.pl...

    > A nie dostawca?

    No wlasnie nie wiem, ale np. sklep stereo.pl twierdzi, ze jak im sie wysle
    Stolica to sami zaplaca, a jak czyms innym to placi Klient.

    > Dlaczego zwracany?

    Gdyby Klient zechcial skorzystac z tego prawa:
    "Klient ma prawo odstąpić od umowy i zrezygnować z zakupionego towaru bez
    przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki."

    > Ale o co chodzi?

    > To _chyba_ niezgodne z prawem.

    No, ale w takiej sytuacji- klient kupuje towar, dostaje, placi. W ciagu 10
    dni stwierdza, ze mu ten towar niepotrzebny (bo np. w miedzyczasie kupil
    taniej w innym sklepie). Wiec odsyla w oryginalnym opakowaniu, nieuzywane i
    niezniszczone do sklepu, w ktorym kupil. Sklep stwierdza, ze jednak towar
    byl uzywany, wiec uznaje odstapienie od umowy za niewazne. Informuje o tym
    klienta. W tej sytuacji klient nadal jest wlascicielem towaru, mimo ze towar
    w danym momencie jest w siedzibie firmy. I teraz tak- jesli firma wysle
    towar do klienta na koszt wlasny to poniesie strate. Gdyby takich
    nieuczciwych klientow bylo wiecej to firma moze zbankrutowac. Jesli firma
    wysle towar do klienta za zaliczeniem pocztowym (w wysokosci kosztow
    przesylki) to klient moze sie poczuc pokrzywdzony, ze naciagaja go na
    koszty. W takiej sytuacji klient powinien miec mozliwosc zadecydowania co ma
    zostac zrobione z towarem. Jesli zechce odebrac osobiscie, to moze za darmo.
    Jesli zechce, zeby mu wyslac, to musi zaplacic koszty przesylki. Ale jesli
    klient zapomni o towarze, to ma ten towar czekac na decyzje klienta do konca
    swiata? Przeciez tego towaru sklep nie moze uzywac, bo nalezy do klienta, a
    nie do sklepu. Slowem- towar im zagraca magazyn. I dlatego moim zdaniem
    sensownym byloby rozwiazanie, ze jesli towar przelezy iles czasu w magazynie
    firmy, to firma moze uznac, ze klient zrezygnowal z towaru i moze go
    przejac. Uznalem, ze 6 miesiecy to wystarczajaco duzo.
    Mam nadzieje, ze jasno przedstawilem sytuacje.

    Ogolnie to definiuje regulamin tworzonego sklepu internetowego. Nie jest to
    konkretny sklep, ale taki, ktory kazdy przedsiebiorca moze kupic,
    zainstalowac i z jego pomoca zaczac sprzedawac towary. Zwykle taki
    przedsiebiorca powinien wiedziec jak ma taki regulamin wygladac, jednakze
    chcialbym mu ulatwic sprawe i dac jako-taki "szkic".
    Sklep jest tworzony w ramach pracy licencjackiej, dlatego wybaczcie ale po
    prostu nie jestem biegly w takich regulaminach.

    Pozdrawiam,
    Talthen