    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reforma OFE
    Date: Mon, 2 Oct 2017 09:22:43 +0200
    <oqi6if$eb7$1@node2.news.atman.pl> <oqid39$k9d$1@node2.news.atman.pl>
    <oqihqp$on8$1@node2.news.atman.pl> <oqiiqk$ijh$1@node1.news.atman.pl>
    <oqkrtb$olf$1@node1.news.atman.pl> <oqks87$tqm$1@node2.news.atman.pl>
    <59ce9f75$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <un8qxcstysqj$.1atjmln2e4hkb.dlg@40tude.net>
    <oqq2s7$pf5$1@node2.news.atman.pl> <oqsks3$ach$1@node1.news.atman.pl>
    <oqsovv$e9k$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2017-10-02 o 09:08, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:oqsks3$ach$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie zmieniaj tematu chodziło o to że SP nie ma nic oprócz długów.
    > Odnośnie mało dochodowych spółek i nachalnej propagandy to przypominam
    > oficjalne stanowisko że za komuny wszystko było ekonomicznie
    > nieopłacalne, do wszystkiego dopłacano. Tylko z czego zbudowano miliony
    > miejsc pracy, tysiące fabryk, osiedli mieszkaniowych czy całą
    > infrastrukturę? A może ZSRR nam dopłacał tak jak UE teraz?
    > Spokojnie panowie, są fakty i propaganda zazwyczaj niezgodna z faktami.
> [...]

    Budowano za komuny z tego, że wytwarzano to samo co później, ale za
    pracę płacono $10 zamiast $1000. Zarządzanie było koszmarne. Przykład z
    miejscowości w której mieszkałem, duży zakład, w latach 80 kupił od
    włochów nowoczesne maszyny, chwalono się tym wszędzie, tylko nie
    wykorzystywano ich w produkcji, bo oszczędzając, nie zakupiono szkoleń i
    nikt nie umiał tych maszyn obsłużyć. Po padzie zakładu kupili je
    pracownicy i na własny koszt takie szkolenia w latach 90 sobie wykupili
    i przez kilkanaście lat zarabiali na tych maszynach kupę kasy... Tak
    wygląda, gdy gospodarką zajmują się politycy, a nie osoby znające się na
    rzeczy. Więc za za przeproszeniem nie opowiadaj tu banialuk, jak to było
    za komuny dobrze, bo nie było i wie to każdy, kto zetknął się w owym
    czasie z możliwością podróży zagranicznej, gdzie miał dylemat, czy kupic
    sobie puszkę koli za dużą część miesięcznego wynagrodzenia, czy też nie.

    Tak po prostu w czasie komuny w imię równości, część osób była okradana
    z ich pracy, gdyz płacono im dużo poniżej wartości tego co wypracowywali.
    --
    http://zrzeda.pl