    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reforma OFE
    Date: Mon, 2 Oct 2017 07:50:59 +0200

    > "Dopłacać"? Z czego niby?

    Sprawdź, bo zdarzało się, że dopłacały, było fakt tylko kila takich
    sytuacji, ale dopłacały, ze środków własnych. ale wiem, łatwiej sobie
    rozebrać cos "na chłopski rozum" niż sprawdzić zapisy prawne jakie były
    w tym względzie i historię, jak się sprawdzało. Miało to swoje
    ułomności, ale właśnie ułomności, a nie było z góry złym pomysłem.

    > A moim zdaniem z zasady zła. Moim zdaniem była po prostu oszustwem. Z
    > jednej strony pracując finansowałeś emerytury emerytom, z drugiej
    > odkładałeś również na swoją emeryturę i to jeszcze na dość niepewnych
    > zasadach.

    Powiedz to większości cywilizowanego świata, gdzie tak to działa (różni
    sie o do szczegółów). Jeśli gdzieś działa system wzorowany na tym co
    wymyślił Bismarck, to gwarantuje on tylko emeryturę na poziomie
    socjalnym, a nie rozsądne życie na emeryturze. Mami się nas np widokiem
    bogartych emerytów niemieckich, ale akurat mając rodzinę w niemczech
    wiem, że ci bogaci emeryci niemieccy, to ci co sobie odkładali pieniądze
    w systemach dodatkowych, znam takich co nawet zarabiali dość dużo, ale
    liczyli na podstawową emeryturę niemiecką i się srodze zawiedli....

    System Bismarcka się po prostu sprawdzał wtedy, gdy mało kto dożywał
    emerytury...

    --
    http://zrzeda.pl