  • 1. Data: 2005-09-22 19:04:07
    Temat: Referendarz zarabia więcej od asesora?
    Od: "Jasiek" <n...@i...pl>

    To prawda?
    Bo jakoś mi się wierzyć nie chce.

    Jasiek.

  • 2. Data: 2005-09-22 19:28:26
    Temat: Re: Referendarz zarabia więcej od asesora?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jasiek napisał(a):
    > To prawda?
    > Bo jakoś mi się wierzyć nie chce.

    Mniej wiecej podobnie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-09-22 20:50:30
    Od: Robi <r...@i...pl>

    Mithos napisał(a):
    > Jasiek napisał(a):
    >
    >> To prawda?
    >> Bo jakoś mi się wierzyć nie chce.
    >

    > Mniej wiecej podobnie.

    I podobnie jak kierownik wydziału.
    Niewielu wie, że między wynagrodzeniem brutto asesora i sędziego (tez
    brutto) jest różnica 300 zł.
    Jest więcej parodii w tej instytucji.

    Pzdr.

  • 4. Data: 2005-09-22 20:58:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robi napisał(a):
    > I podobnie jak kierownik wydziału.
    > Niewielu wie, że między wynagrodzeniem brutto asesora i sędziego (tez
    > brutto) jest różnica 300 zł.

    tyle że to 'brutto' trochę różni się od siebie wysokością potrąceń

    KG

  • 5. Data: 2005-09-22 21:02:05
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Robi <r...@i...pl> napisał(a):

    > Niewielu wie, że między wynagrodzeniem brutto asesora i sędziego (tez
    > brutto) jest różnica 300 zł.
    > Jest więcej parodii w tej instytucji.

    Nie brutto, a netto. Brutto sędzia zarabia o prawie 1/3 więcej, ale to
    powoduje, że trafia do drugiej grupy podatkowej...

  • 6. Data: 2005-09-22 21:05:05
    Od: "Jasiek" <n...@i...pl>

    > Nie brutto, a netto. Brutto sędzia zarabia o prawie 1/3 więcej, ale to
    > powoduje, że trafia do drugiej grupy podatkowej...

    Nie bardzo rozumiem, przecież od zarobków sędziów nie odprowadza się składek
    na ubezpieczenie społeczne, więc coś mi tu nie gra.

    Jasiek.

  • 7. Data: 2005-09-22 21:19:46
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Jasiek <n...@i...pl> napisał(a):

    > Nie bardzo rozumiem, przecież od zarobków sędziów nie odprowadza się składek
    > na ubezpieczenie społeczne, więc coś mi tu nie gra.
    >
    > Jasiek.

    Asesor płaci 19% podatku, a sędzia 30%.

  • 8. Data: 2005-09-22 21:32:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    jb napisał(a):
    > Asesor płaci 19% podatku, a sędzia 30%.

    przecież nie od stycznia

    KG

  • 9. Data: 2005-09-23 05:09:18
    Od: Robi <r...@i...pl>

    jb napisał(a):

    > Nie brutto, a netto. Brutto sędzia zarabia o prawie 1/3 więcej, ale to
    > powoduje, że trafia do drugiej grupy podatkowej...

    Właśnie brutto. Równica faktyczna (netto) w wynagrodzeniu wynika tylko z
    tego, że sędzia nie płaci ZUS.

    Inna parodia to, że sędzia SR będący Przewodniczącym wydziału, awansując
    do SO dostanie mniejsza pensje i to znacznie, gdyż awans powoduje utratę
    dodatku funkcyjnego i stawki awansowej.
    Czyli awans wiąże sie z kara finansową :-)

    Pzdr.