  • 1. Data: 2005-09-22 16:42:22
    Temat: Kara w bibliotece
    Od: "Aga" <a...@n...pl>

    Witam wszystkich. Mam pytanie odnosnie kar bibliotecznych. Czy biblioteka
    moze wymagac zaplaty kary wg nowego cennika, o ktorym mnie nie
    poinformowano - prawdopodobnie wisiala tylko jakas kartka na tablicy. A
    wysokosc kary zmienila sie dosc radykalnie... Chodzi o biblioteke przy
    uniwersytecie, kiedys byla kara 1zl/mies, teraz 20gr/dzien, wiec wartosc
    kary przekroczy wartosc ksiazek. Szukalam juz w archiwum grupy, ale nie
    udalo mi sie znalezc konkretnych odpowiedzi na ten temat.

    Z gory dzieki - Aga

  • 2. Data: 2005-09-22 21:24:41
    Temat: Re: Kara w bibliotece
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aga" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    Żądać może. Pytanie, czy w razie Twojej odmowy będą w stanie to
    wyegzekwować prawnie. Moim zdaniem nie będą, choć pewnie będzie kłopot
    z uzyskanie obiegówki po studiach i trzeba się przygotować na walkę.

  • 3. Data: 2005-09-23 07:26:20
    Od: "Aga" <a...@n...pl>

    Robert Tomasik r...@g...pl napisal/-a:
    > Żądać może. Pytanie, czy w razie Twojej odmowy będą w stanie to
    > wyegzekwować prawnie. Moim zdaniem nie będą, choć pewnie będzie kłopot
    > z uzyskanie obiegówki po studiach i trzeba się przygotować na walkę.
    Dzieki za odpowiedz. A jak moze wygladac proba wyegzekwowania? Przekaza dlug
    do Urzedu Skarbowego? Wtedy predzej, czy pozniej jakos sciagna... Jak to
    moze wygladac i czy moze wiesz, w jaki sposob uzyskac wtedy te obiegowke? A
    moze ktos na grupie byl w podobnej sytuacji? Przeciez chyba nie mozna
    dowolnie ustalac takich kar i o nich nie informowac, bo np. przy kilku
    ksiazkach przez np. rok wg starego cennika to kilkadziesiat zl, a wg
    nowego - kilkaset...

    Pozdrawiam - Aga

  • 4. Data: 2005-09-23 08:14:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jak może wyglądać próba wyegzekwowania? Przekażą dług
    > do Urzędu Skarbowego?

    Nie, no musieli by w postępowaniu cywilnym dochodzić tej kwoty za
    pośrednictwem sądu. Niby nie niemożliwe, ale powątpiewam, by ktoś w
    ogóle próbował to zrobić. A nawet, to myślę, że sąd czegoś takiego nie
    zasądzi.

  • 5. Data: 2006-10-18 11:00:44
    Od: michal<f...@i...pl>

    mam ten sam problem. Wyjechałem do Anglii na rok i n ie oddałe,m książek. Kara
    biblioteczna urosła do 800 zł. Nie chcą mi tego umorzyć a muszę podbić
    obiegówkę . Jakie mam możliwości prawne? Do kogo mogłbym się odwołać? Czy
    ktoś wie? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-10-18 17:25:30
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    michal wrote
    > muszę podbić obiegówkę

    Nie musisz. Obiegówki są dobrowolne.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-10-18 19:15:27
    Od: i...@w...pl

    michal napisał(a):
> [...]
    > biblioteczna urosła do 800 zł. Nie chcą mi tego umorzyć a muszę podbić
    > obiegówkę . Jakie mam możliwości prawne? Do kogo mogłbym się odwołać?
    Jak cos pożyczasz, to oddawaj - dobra rada na przyszłość.
    Możliwości prawne masz, kiedy jesteś w porządku, a biblioteka nie.
    Tutaj jest akurat odwrotnie.
    Od czego się chcesz odwołać - od ponoszenia konsekwencji własnej
    nieuczciwości/niesolidności??? No szczyt...

  • 8. Data: 2007-02-20 09:49:55
    Od: michal<e...@i...pl>

    > michal napisa=B3(a):
    > =B1=BFek. Kara
    > podbi=E6
    > odwo=B3a=E6?
    > Jak cos po=BFyczasz, to oddawaj - dobra rada na przysz=B3o=B6=E6.
    > Mo=BFliwo=B6ci prawne masz, kiedy jeste=B6 w porz=B1dku, a biblioteka nie.
    > Tutaj jest akurat odwrotnie.
    > Od czego si=EA chcesz odwo=B3a=E6 - od ponoszenia konsekwencji w=B3asnej
    > nieuczciwo=B6ci/niesolidno=B6ci??? No szczyt...

    Nawet morderca ma prawo do obrony moj ty zasadniczy, solidny, konsekwentny,
    prawy i sprawiedliwy, szczytujacy obywatelu 4rp. nie pytam o porade moralna ale
    prawna. kaznodziejo.

    -> http://usenet.pomocprawna.info