  • 1. Data: 2005-09-22 15:20:12
    Temat: Do jakiego Sądu należy złożyc pozew?
    Od: "akanid" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Mam pewien problem z dluznikiem. Ja i moj dłużnik jestesmy osobami prywatnymi.
    Chlopak wisi mi 250zl i ma mnie gleboko w dupie jak i innych dluznikow.
    Uzykalem od niego podpisane uznanie dlugu na w/w kwote jeszcze przed
    wakacjami. Przez całe wakacje staralem sie odzyskac dlug metodami "pokojowymi"
    i nie przynioslo to rezultatu. Teraz zdecydowanie chce isc do sądu. mam
    przygotowany już pozew i wszystkie dokumenty. Nawet świadek się znalazl
    (prawdziwy żeby nie było niedomowien). Teraz moje pytanie. On i Ja jestesmy ze
    Szczecinka. Do jakiego Sądu powinienem złożyć pozew? Czy będzie to:

    Sąd Rejonowy w Szczecinku czy Sad Okręgowy w Szczecinku i jaki wydział:
    I Wydział Cywilny, II Wydział Karny czy VI Wydział Grodzki ?? Informacje pewne
    uzyskalem na stronie http://www.koszalin.so.gov.pl/sr.szczecinek/ jednakze za
    chiny nie potrafie wywnioskowac do ktorego sadu i wydzialu zaadresowac pozew.
    Bardzo prosze o odpowiedz.

    I jeszcze jedno. Ile bedą wynosily koszty postepowania sądowego w tej sprawie
    i kiedy trzeba to bedzie zaplacic? Przy skladaniu pozwu czy moze jakos
    pozniej? Czy moge wniesc o zwolnienie z oplat ze wzgledu na to ze mieszkam sam
    i nie posiadam stalych dochodow a rodzice zameldowani w tym samym mieszkaniu
    przebywaja za granicą? Czy muszę podac gdzie przebywają czy wystarczy za
    granicą? Jakie sa szanse uzyskania takiego zwolnienia?

    I ostatnie pytanie. Ile czasu moze trwac wydanie nakazu zaplaty w postepowaniu
    upominawczy6m bo w takim trybie chce zlozyc pozew? tydzien czy dwa?

    z gory dziekuje za pomoc
    akanid

  • 2. Data: 2005-09-22 15:53:46
    Temat: Re: Do jakiego Sądu należy złożyc pozew?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    akanid napisał(a):

> [...]
    > chiny nie potrafie wywnioskowac do ktorego sadu i wydzialu zaadresowac pozew.

    W Szczecinku nie ma Sądu Okręgowego. SR VI Wydział Grodzki, pisz o nakaz
    zapłaty w postepowaniu upominawczym.

    /

    > I jeszcze jedno. Ile bedą wynosily koszty postepowania sądowego w tej sprawie
    > i kiedy trzeba to bedzie zaplacic? Przy skladaniu pozwu czy moze jakos
    > pozniej?

    Początkowo 15 zł wpis plus ewentualnie zaliczka na koszty postępowania
    około 16 zł. Dostaniesz wezwanie do zapłaty.

    > Czy moge wniesc o zwolnienie z oplat ze wzgledu na to ze mieszkam sam
    > i nie posiadam stalych dochodow a rodzice zameldowani w tym samym mieszkaniu
    > przebywaja za granicą?

    Na 30 złotych to chyba nawet ciebie stać.

    > I ostatnie pytanie. Ile czasu moze trwac wydanie nakazu zaplaty w postepowaniu
    > upominawczy6m bo w takim trybie chce zlozyc pozew? tydzien czy dwa?

    Tak.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-09-22 20:17:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Początkowo 15 zł wpis plus ewentualnie zaliczka na koszty postępowania
    > około 16 zł. Dostaniesz wezwanie do zapłaty.

    zniosą w końcu te zaliczki i będzie spokój ;)

    KG

  • 4. Data: 2005-09-23 10:52:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > zniosą w końcu te zaliczki i będzie spokój ;)

    Teraz to też niepowszechna praktyka. Niektóre sądy chcą zaliczek, inne
    nie. Niektóre wzywają do zapłaty zaliczki pod rygorem zwrotu pozwu, inne
    pod rygorem ściągnięcia.